افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

سوالات متداول مردمی از گروه انبوه‌سازان مسکن و ساختمان بهار

  • کد خبر : 5237
  • 12 دی 1398 - 19:59
سوالات متداول مردمی از گروه انبوه‌سازان مسکن و ساختمان بهار

۱- سابقه کاری انبوه سازان بهار چیست؟ این مجموعه از سال ۱۳۷۲ با مدیریت پروژه هتل ارگ جدید فعالیت خود را در بم آغاز نمود و از سال ۷۵ که کار ساخت هتل را به پایان رساند، تاکنون نیز به طور مداوم و مستمر با منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در پروژه های عمرانی و […]

۱- سابقه کاری انبوه سازان بهار چیست؟
این مجموعه از سال ۱۳۷۲ با مدیریت پروژه هتل ارگ جدید فعالیت خود را در بم آغاز نمود و از سال ۷۵ که کار ساخت هتل را به پایان رساند، تاکنون نیز به طور مداوم و مستمر با منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در پروژه های عمرانی و شهرسازی متعددی در ارگ جدید همکاری داشته است. پروژه های مسکونی، صنعتی، تجاری، اداری و همچنین ساخت مسجد جامع و هتل ارگ جدید از جمله اقدامات انجام شده توسط مجموعه بهار در این منطقه برای مردم شریف بم می‌باشد. جدای از فعالیت و سابقه بیش از ۲۵ ساله در بم، این گروه عمرانی در سی سال گذشته پروژه‌های زیادی را در نقاط مختلف کشور انجام داده است. از دیگر اقدامات ما ساخت بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی، پروژه های بزرگ عمرانی و زیربنایی و گردشگری در شهرهای قم، تهران، کیش، رامسر، سلفچگان می باشد که به زودی همه اینها در سایت بارگذاری می‌شود و در دفتر ارگ جدید و قم و تهران مجموعه نیز موجود است. همچنین مدیر ارشد انبوه سازان بهار یعنی آقای محمدحسین شفیعی در سال ۹۶ به عنوان مشاور مسکن متروی تهران انتخاب شدند و توانستند گامهای موثری را در زمینه تامین مسکن چندین هزار نفر از پرسنل مترو بردارند.

۲- مجوز انبوه سازان بهار برای ساخت و ساز به چه صورت است؟
انبوه سازان بهار در سال ۱۳۸۰ و با دریافت مجوز رسمی و پروانه انبوه‌سازی مسکن و ساختمان به شماره ۲۰۸۵ – ۱۱۰۰۱۳۶۱ از انجمن انبوه سازان ساختمان و مسکن ایران (تحت نظر سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی) فعالیت خود را به طور جدی‌تر پیش گرفت و تاکنون به عنوان یکی از اعضای مهم و فعال انجمن انبوه سازان ایران است.

۳- چه زمان هزینه پیش پرداخت واحدها دریافت می شود؟
نحوه و میزان پرداخت وجه پیش پرداخت و قیمت هر واحد ساختمانی آپارتمانی در اوایل سال ۹۹ اعلام و قراردادها در همان سال منعقد می‌گردد. انبوه سازان بهار زمانی پیش پرداخت را از مردم می‌گیرد که حداقل عملیات اسکلت بتونی ساختمانها انجام شده باشد و مصالح مورد نیاز تامین و قراردادها با پیمانکاران انجام شده باشد تا اطمینان کافی برای مردم داشته باشیم برای آغاز مرحله نهایی ساخت و سازها و مثلا اگر ۱۰۰۰ تومان خرج کرده باشیم ۸۰۰ تومان می‌گیریم و مرحله دوم پروژه را پس از دریافت پیش پرداخت و واگذاری منازل به متقاضیان آغاز میکنیم و تا اتمام واحدها پیش می رویم.

۴- پیش ثبت نام واحدهای ویلایی در چه تاریخی و با چه شرایطی انجام می شود؟
مراحل ثبت نام واحد ویلایی از اول بهمن ماه ۹۸ آغاز خواهد شد. اطلاعیه‌های گروه بهار در کانال تلگرام، اینستاگرام و سایت بهار و همچنین در کانال تلگرام، نشریه و اینستاگرام طلوع بم به طور مرتب منتشر می‌شود.

۵- نحوه قرارداد و واگذاری واحد‌ها چگونه است؟
همزمان با پرداخت پیش پرداخت، قراداد محضری و ثبتی رسمی مابین شخص مدیر ارشد پروژه و متقاضی با نظارت مستقیم ارگ جدید بسته می‌شود و واحد مسکونی به طور کاملا قانونی به متقاضی واگذار می‌گردد و از این به بعد متقاضی، مالک واحد مسکونی با شماره پلاک ثبتی اختصاصی خواهد بود. بعد از آن نیز طبق قرارداد مراحل نهایی و پایانی ساخت آپارتمانها ادامه پیدا می‌کند.

۶- فقط مرحله اول ثبت نام کرده ام و الان متقاضی هستم. چه باید انجام دهم؟
در لیست ذخیره و اولویت تا زمان انصراف ثبت نامی های اصلی باید صبر کنید. لطفا به دفتر ارگ جدید مراجعه نمایید یا تماس بگیرید. ۰۳۴۴۴۲۵۲۳۳۱

۷- در هیچ مرحله ای ثبت نام نکرده ام و الان متقاضی هستم. چه باید انجام دهم؟
در لیست ذخیره و اولویت تا زمان انصراف ثبت نامی های اصلی باید صبر کنید.

۸- چرا ساخت واحدهای آپارتمانی کمی طول کشیده است؟
در واقع طول نکشیده است. ما به دنبال کارهای اساسی و زیربنایی خصوصا کارهای ثبتی و سندی بودیم تا بعدا برای واگذاری ششدانگ واحدها به مردم مشکلی نداشته باشیم. از حدود سه ماه پیش مراحل تفکیک بلوکهای آپارتمانی آغاز شد که با پیگیریهای جدی توانستیم بیش از ۸۰ درصد مراحل اداری تفکیک بلوکها را انجام دهیم و هم اکنون نیز در حال تهیه صورتجلسه‌های تفکیکی واحدهای هر بلوک هستیم.
از طرفی بر خلاف روال عادی پروژه‌های انبوه سازی، در طول انجام پروژه و با مشورت با گروه مشاورین خود به این نتیجه رسیدیم که اگر علاوه بر تفکیک سندی واحدهای مسکونی مستقر در یک بلوک، بلوکهای مستقر در هر بخش از پروژه را هم بصورت سندی و ثبتی تفکیک کنیم و هم به صورت ساختاری و فیزیکی، این یک اقدام خوب در جهت رضایتمندی ساکنین و شهروندان ساکن در واحدهای آپارتمانی است. این اقدام بصورت فیزیکی به این صورت است که هر بلوک ۴ طبقه که دارای ۱۶ واحد مسکونی است، در یک زمین و محوطه اختصاصی خود و با امکانات مناسب طراحی می‌شود. بدین ترتیب ساکنان هر بلوک به صورت شایسته‌تر و با آرامش بیشتری با هم تعامل و ارتباط برقرار می‌کنند و برای اداره بلوک و محوطه اختصاصی خود تصمیم گیری و برنامه‌ریزی می‌‌نمایند. این یکی از اساسی‌ترین اقدامات ما بود که نسبتاً هم زمان زیادی صرف آن کردیم و مراحل نهایی آن نیز به زودی به پایان می‌رسد. در پایان باید گفت که روند اداری تفکیک سندی، ثبتی و فیزیکی واحدهای آپارتمانی کمی زمان برده و مراحل اجرایی و عمرانی نیز اخیرا با قدرت و جدیت آغاز شده است.

۹- پروژه ۸۸۰۰ واحدی از چه زمانی شروع می‌شود؟
از آنجایی که این مجموعه واحدها قرار است با مساعدت وام های دولتی ساخته شوند و تا کنون مساعدتی از سوی دولت صورت نگرفته است، تاریخ ثبت نام و شروع این واحدها نامشخص است.

۱۰- مراسم عیدانه بهار چیست؟
از آنجایی که حق خریدار این است که محصول مورد نظر خود را ازنزدیک ببیند؛ از ۵ تا ۲۵ فروردین مراسم بازدید از واحدها و نمایشگاه از صبح تا بعدازظهر برقرار است. در این مدت ویژه برنامه هایی تدارک می‌بینیم که اجرا خواهند شد.

۱۱- قبل از سال جدید هیچ واگذاری و فروشی ندارید. چرا؟
تاکنون هیچ انبوه سازی در کشور همانند گروه بهار در عرضه و ساخت واحدهای مسکونی خود اینگونه عمل نکرده است و اکثر آنها قبل از شروع به ساخت و ساز، مبلغ پیش پرداخت را از مردم دریافت می نمایند، اما ما اعتقاد داریم جوانان و مردم بم و شرق استان که مردمی نجیب و صبور هستند و کم و بیش آلام و رنج زلزله را به دوش می‌کشند باید با خیال راحت و آسوده صاحبخانه شوند.
باید گفت، از آنجایی که رویکرد انبوه سازان بهار فروش ساختمان است نه زمین و هوا، به همین خاطر تا واحدها به مرحله ای از ساخت نرسند هیچ فروشی انجام نخواهد شد.

حرف آخر …
تمام واحدهای مسکونی، صنعتی، اداری، تجاری و راهسازی مستقر در ارگ جدید چه آنها که در سالیان قبل توسط گروه بهار احداث شدند و چه آنها که قرار است در آینده احداث شوند، با رعایت قوانین سخت گیرانه مدیریت محترم شهرک ارگ جدید، مهندسین و ناظرین این منطقه ساخته می‌شوند.
مردم و فعالان رسانه‌ای و مسئولین شرق استان کرمان جهت کسب هر گونه اطلاعات بیشتر در مورد مدارک فعالیت ها، سوابق آزاد مدیران، سوابق انبوه سازان بهار و رفع ابهامات موجود می‌توانند به دفتر این مجموعه در استان کرمان واقع در ارگ جدید بم مراجعه نمایند. همچنین تمامی مستندات پروژه ارگ جدید نیز از آغاز در سایت و کانال این مجموعه و رسانه‌های وابسته به هفته نامه طلوع بم موجود است.
بار دیگر ضمن تقدیر و تشکر از شما، انبوه سازان بهار اعلام می کند نوع و نحوه اجرای این پروژه و اساساً هدف آن، قابل قیاس با پروژه های شکست خورده و پروژه هایی که درگیر فساد مالی و اقتصادی شدند، نیست. این پروژه حتی در بین انبوه سازان ایران نیز مزیت خاصی دارد که در نحوه دریافت و پیش فروش واحدهاست و اساس آن بر پایه شفافیت کامل و اعتماد عمومی بنا نهاده شده است.
در این روزها که خدا را شکر اقدامات خوب و گسترده ای در کشور در زمینه مبارزه با فساد و اختلاس و کلاهبرداری آغاز شده است، انبوه سازان مسکن و ساختمان بهار با اعتماد عمومی مردم شریف شرق استان کرمان، راه خود را مصمم تر از قبل برای رسیدن به اهداف خود که همانا رونق تولید و اشتغال در منطقه محروم شرق استان کرمان است ادامه می دهد و امیدوار است که فعالان رسانه ای و شهروندان عزیز نیز سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را جهت سرمایه گذاری و تولید و اشتغال در این شرایط ناگوار اقتصادی دلگرم‌تر کنند و آماده پاسخگویی در همه زمینه ها به شهروندان محترم، مسئولین و نهادهای نظارتی و قضایی هستیم. قطعا این پروژه هدیه ای به نسل امروز و فردای منطقه با استعداد و با ظرفیت شرق استان کرمان است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5237

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.