افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هشدار داد

روند افزایشی موارد مبتلا به کووید ۱۹ در جنوب و شرق استان کرمان

  • کد خبر : 7487
  • 11 آذر 1399 - 16:51
روند افزایشی موارد مبتلا به کووید ۱۹ در جنوب و شرق استان کرمان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به اقلیم‌های متفاوت استان کرمان اوج بیماری در هر قسمت از استان با یکدیگر متفاوت است به‌ طوری‌که در جنوب و شرق استان اکنون در حال افزایش تعداد بیماران کووید ۱۹ است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا رشیدی‌نژاد عصر امروز ۱۱ آذرماه در آئین رونمایی از طرح شهید سلیمانی (در پیشگیری از کووید – ۱۹) گفت: استان کرمان یک استان های پهناور کشور است و این پهناوری هم تفاوت اقلیمی و هم تفاوت فرهنگی دارد و اگر تلاش و هماهنگی لازم نباشد نمی‌توانیم مشکلات استان را جمع کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اقلیم‌های متفاوت استان کرمان اوج بیماری در هر قسمت از استان با یکدیگر متفاوت است به‌طوری‌که در جنوب و شرق استان اکنون در حال افزایش تعداد بیماران کووید ۱۹ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان زمان ماندن در قله پیک بیماری در استان کرمان را طولانی‌تر از سایر استان‌های کشور دانست و بیان کرد: همکاری بین بخشی، بسیج کلی و مشارکت مردم موثرترین راهکارهای لازم برای مقابله با این ویروس منحوس است لذا طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت محله محور و خانواده محور همزمان با سراسر کشور در استان کرمان اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام “حسن علیدادی‌سلیمانی”نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در آئین رونمایی از طرح شهید سلیمانی (در پیشگیری از کووید – ۱۹) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: ترویج و تدوین روحیه شهید سردار سلیمانی، رویه اعتقاد و انگیزه سردار دل‌ها و عملکرد ۴۰ ساله شهید سلیمانی از دفاع مقدس تا جبهه مقاومت سه ماموریت اساسی مکتب سردار سلیمانی است.

وی تاکید کرد: اگر روحیه، رویه و عملکرد سردار سلیمانی را به خوبی تدوین و نهادینه کنیم، قطعا خواهیم توانست دین خود را به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادا کرده‌ایم.

سردار “محمدعلی نظری” جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه بخشهای مختلف بسیج مشکلات هر محله را شناسایی و در راستای آن گام برخواهند داشت، اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی در قالب ساختار منسجم در سطح کشور، استان ها، شهرستان، محلات و حتی در خانواده ها سازمان دارد و درخواست داریم مردم با همکارانمان داریم که در قالب تیم های متشکل از پزشک، پرستار، تیم های حمایتی و مراقبتی و با کارت شناسائی خاص درب منازل حضور می یابند، همکاری داشته باشند که با همکاری مردم می توانیم تا پایان سال به اهداف خودمان برسیم.

نظری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در زمینه کمک به کنترل بیماری کرونا فرمایشات زیادی داشته اند که یکی از مطالب اخیر ایشان استفاده از ظرفیت بسیج و مساجد بود که محوریت کار با وزارت بهداشت و اجرا با بسیج باشد تصریح کرد: سپاه و بسیج از ابتدای شیوع کرونا همکاری و تعامل خوبی با دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز بهداشتی داشته و با ابلاغ طرح شهید سلیمانی تیم های سه گانه و کمیته های پنج گانه شهرستانی را تشکیل دادیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7487

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.