افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024

به دنبال افزایش ماندگاری گردشگران در بم هستیم

  • کد خبر : 5656
  • 24 بهمن 1398 - 19:15
به دنبال افزایش ماندگاری گردشگران در بم هستیم

معاون فرهنگی شهرداری بم با اشاره به اینکه جشنواره ارگ جدید در نوروز ۱۰ شب برگزار می شود، گفت: تلاش می کنیم ماندگاری گردشگرانی که به مقصد چابهار و بندرعباس از بم عبور می کنند، در بم بیشتر شود.

به گزارش طلوع ارگ، شهرام جرجندی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی اظهار کرد: شهرداری بم سه سال است که در نمایشگاه گردشگری شرکت می کند و بازخورد این حضور را دیده ایم.

وی افزود: بعد از زلزله سال ۸۲، بم به صورت اتوماتیک با تخریب ارگ از فهرست گردشگری خارج شد و بعد مورد بی مهری هایی قرار گرفت اما امروز با چهار اثر ثبت جهانی شامل دروازه کهن لوت (کویر بم)، دو قنات و منظر فرهنگی بم وضعیت خیلی متفاوت است.

جرجندی تصریح کرد: در حال حاضر ارگ بم مقصد گردشگری خارجی و داخلی با کیفیت فوق العاده بالا با نظارت مستقیم یونسکو و پایگاه جهانی مستقر در بم کار می کند و در سال های اخیر سعی کردیم ارگ به چرخه گردشگری بازگردد اما در نمایشگاه گردشگری تلاش می کنیم تا آثار دیگر از جمله کویر بم، ریگ یلان و … را معرفی کنیم که فرصت بی نظیری برای گردشگران داخلی و خارجی است.

معاون شهردار بم با اشاره به اینکه بزرگ ترین تپه های ریگی دنیا را در شهرستان بم داریم که ارتفاع بعضی از تپه ها به ۴۵۰ متر می رسد افزود: بم نمره ۱۰۰ را در استقبال از گردشگران نوروزی دارد که در کنار شهرهایی مثل اصفهان و شیراز قرار گرفت و هر سال این فعالیت ها در ایام نوروز گسترده تر می شود که تورهای بم گردی رایگان یک روزه توسط شهرداری برگزار می شود و جاذبه های متفاوتی ایجاد کرده ایم.

جرجندی با اشاره به اینکه در شهر بم ۲۳ خانه بوم گردی داریم اما همه فعال نیستند، اظهار کرد: نوروز ۹۸ سه برابر نوروز ۹۷ در بم گردشگر داشتیم و پیش بینی می شود امسال هم شاهد رشد ورود گردشگر باشیم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره ارگ جدید در نوروز ۱۰ شب برگزار می شود، گفت: تلاش می کنیم ماندگاری گردشگرانی که به مقصد چابهار و بندرعباس از بم عبور می کنند، در بم بیشتر شود.

استقبال مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی استان کرمان از غرفه شهرداری بم در نمایشگاه گردشگری تهران

فعالی مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی استان کرمان ضمن حضور در غرفه استان کرمان و شهرداری بم از کار زیبای شهرداری استقبال نمود و تصریح کرد که مهمانان ویژه استان کرمان جلسات خود را در غرفه شهرداری بم برگزار خواهند کرد.
وی با اشاره به بحث گردشگری و ظرفیت های بالقوه ای که در استان کرمان وجود دارد خاطرنشان کرد: استان پهناور کرمان ظرفیت های بسیار زیادی در زمینه گردشگری دارد که ما باید آن را به جهانیان معرفی نماییم.
وی ادامه داد نوروز امسال گردشگران ویژه‌ای خواهیم داشت که به خاطر وجود مرقد مطهر سردار سلیمانی به کرمان می‌آیند و این فرصتی هست برای شناساندن ظرفیتهای منطقه به گردشگران داخلی و خارجی که باید از آن استفاده شود. در این بازدید بهرامی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز حضور داشتند.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5656

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.