افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024
سفر بصیری به شرق استان

بهره برداری از طرحهای دهه فجر باحضور دکتربصیری در شهرستانهای شرقی استان کرمان

  • کد خبر : 7992
  • 14 بهمن 1399 - 19:32
بهره برداری از طرحهای دهه فجر باحضور دکتربصیری در شهرستانهای شرقی استان کرمان

در سومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی آیین های بهره برداری از طرحهای عمرانی و اقتصادی با حضور دکتر محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در شهرستانهای ریگان، فهرج، نرماشیر و بم برگزار شد.

به گزارش طلوع ارگ، امروز ۱۴ بهمن ماه با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در  شهرستان های ریگان، فهرج، نرماشیر و بم طرح های زیربنایی،عمرانی،خدماتی، فرهنگی، آموزشی،بهداشتی زیادی به بهره برداری رسید.

افتتاح ۵۸ پروژه با ۸۱۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بم


در آیین افتتاح این پروژه ها که در محل مجموعه صنایع بسته بندی و سرخانه خرمای مهر در شهرک صنعتی بم برگزار شد دکتر بصیری اظهار داشت: ما در ایام دهه فجر ۳۵۶ پروژه عمرانی در سطح استان افتتاح و کلنگ زنی کردیم و در این راستا از همه دست اندرکاران قدردانی می کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان بیان داشت: ما در سال گذشته در بخش های کشاورزی و دامداری ۴۵هزار میلیارد تومان فروش داشتیم که یک ظرفیت بزرگ محسوب می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات در خردادماه آینده افزود: ما تا نتوانیم مشکلات مردم را رفع کنیم و رفاه آنها را به وجود آوریم نخواهیم توانست امنیت را برقرار کنیم.
این مقام مسئول تشریح کرد: انتقال آب از خلیج فارس به استان و رشد ۴۴ درصدی صادرات کالا از استان کرمان جز اقدامات مهمی است که با کمک مسئولین استان انجام شده است.
در این مراسم حجت‌الاسلام قاسم دانشی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه س اظهار داشت: روایاتی متعدد در شأن این بانوی بزرگوار داریم که خداوند متعال فرموده اند رضایت و غضب من در خشنودی و غضب حضرت زهرا س است.
وی خاطرنشان کرد: این ایام مزین است به نام و یاد امام راحل و همه ما به نوعی مدیران و مرهون معمار کبیر انقلاب اسلامی هستیم.
امام جمعه بم با بیان اینکه یکی از اصول و پایه های دین ما ولایت است تصریح کرد: ما باید خدمتگزار مردم باشیم و در خدمتی هم که داریم نباید منتی وجود داشته باشد.
دانشی خواستار حمایت مسئولین استان و کشور جهت صادرات و فروش خرمای کشاورزان منطقه شرق استان شد.
در ادامه هادی شهسوار پور گفت: یکی از ظرفیت های شرق استان و شهرستان بم خرماست که بیشترین تولید و اشتغال را دارد و سالانه حدود ۲۰۰ تن تولید می‌شود.
فرماندار بم عنوان کرد: خرمای بم جایگاه ویژه ای در کشور دارد چرا که کیفیت آن بسیار بالاست و تلاش ما بهترشدن کیفیت آن است.
وی با اعلام این خبر که امسال حدود ۴۱ هزار تن خرمای منطقه صادر شده ابراز داشت: صادرات خرما نسبت به سال قبل افزایش خوبی داشته و ما توانستیم به بازارهای جدیدی راه پیدا کنیم.
شهسوار پور افزود: ما بعنوان تولید کننده خرما باید کیفیت محصول و نوع بسته بندی ها را بالا ببریم و بتوانیم محصولات خود را در سراسر دنیا عرضه کنیم.
این مقام مسئول تشریح کرد: امسال ۵۸ پروژه شهری و روستایی به طور همزمان افتتاح می‌شود همچنین طرح هایی در مجموعه خودروسازی بم آماده افتتاح و بهره برداری هستند.
گفتنی است مهمترین پروژه های شهرستان عبارتند از اصلاح، بهینه سازی و توسعه شبکه برق، افتتاح سردخانه و بسته‌بندی خرما، گلخانه سبزی و صیفی، طرحهای اشتغال زایی و طرحهای بهداشتی، درمانی، عمرانی و شهرسازی که به طور همزمان مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

 شهرستان ریگان

در سفر امروز دکتر بصیری ۷۳ پروژه  با اعتباری بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان در شهرستان ریگان در زمینه های آب و برق و مسکونی به بهره برداری رسید.
بهره برداری از ۱۵ هزار و هشتصدمین واحد مسکونی نیز انجام شد ضمن آنکه ۱۲ بهمن پروژه های بهداشت و درمان این شهرستان با حضور وزیر و به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.
همچنین زمین ورزشی شهر عباس آباد از توابع ریگان نیز با حضور دکتر بصیری به بهره برداری رسید.

 شهرستان فهرج

مدرسه ۶ کلاسه آیت الله کاشانی روستای دهنو انصاری فهرج با زیر بنای ۴۵۰متر مربع و
۳۰۰ متر حصارکشی و ۳۰۰۰متر محوطه سازی با اعتبار ۳و نیم میلیارد تومان نوسازی و به بهره برداری رسید.
امروز و به صورت همزمان ۱۵ طرح عمرانی و خدماتی و بهداشتی و زیر بنایی بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان در شهرستان فهرج افتتاح و کلنگ زنی شد.

شهرستان نرماشیر

در این شهرستان نیز با حضور دکتر بصیری گلخانه هیدروپونیک کشت محصول گوجه از پروژه های بخش خصوصی به بهره برداری رسید.
همچنین۲۳ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان در این شهرستان  به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی همزمان به بهرهبرداری رسید.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7992

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.