افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
گزارشی از مراسم تودیع و معارفه استاندار سابق و جدید استان کرمان

استاندار جدید کرمان: نمایندگان گله مندی را کنار بگذارند/بنای ما تغییرات حداقلی است/ فدائی: قصد و برنامه‌ای برای استعفا نداشتم

  • کد خبر : 7342
  • 25 آبان 1399 - 17:29
استاندار جدید کرمان: نمایندگان گله مندی را کنار بگذارند/بنای ما تغییرات حداقلی است/ فدائی: قصد و برنامه‌ای برای استعفا نداشتم

استاندار جدید کرمان گفت: از نمایندگان می خواهم اگر گلایه مندی هست کنار بگذارند و حرف ها و ظرفیت هایمان را یکی کنیم تا در استان کار شود و توسعه پیدا کند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، علی زینی وند ظهر امروز ۲۵ آبان ماه در مراسم معارفه خود اظهار کرد: خدمت در استان کرمان مسئولیت سنگینی است آن هم در شرایط اندکی سخت؛ کرمان سرزمین اسطوره ها، تاریخ ساز و سرزمین تدوین پایه های انقلاب شکوهمند ایران است.

وی با اشاره به اینکه کرمان یک ظرفیت بزرگ است، تصریح کرد: ما در این سال ها یک رویکرد جدید و منشور فراگیر مدیریتی به نام بیانیه گام دوم انقلاب داریم که همه راهبردهای مدیریت و اسناد بالادستی در درون این بیانیه به خوبی مشهود است که البته اگر تحلیل محتوا شود که بند بند آن مبتنی بر آسیب شناسی گذشته و رویکرد آینده است و این رویکرد مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

زینی وند بیان کرد: موضوع دیگری که در استان مهم است و مسئولیت و رسالت ما را سنگین تر می کند این است که کرمان به عنوان استان حضور زنده سپهبد شهید سلیمانیست و نگاه دنیا به این استان متمرکز است و شاید جوانان و نخگان این استان رسالت سنگینی در تعریف مکتب سلیمانی داشته باشند که مکتب سلیمانی هویت ساز است و به جوانان ما غرور، انگیزه تحرک و امیدواری می دهد.

استاندار کرمان افزود: گام های استوار سردار سلیمانی در خاورمیانه پر تلاطم لرزه بر استبداد و قدرتمندان پوشالی می انداخت که بزدلانه وی را شهید کردند؛ به همان اندازه گام های سردار سلیمانی در خاورمیانه پرآشوب آرامش بخش همه آزادی خواهان بود.

وی اظهار کرد: رسالت سنگینی در استان کرمان برای معرفی هویت واقعی جمهوری اسلامی به برکت حضور زنده و همیشگی سردار سلیمانی خواهیم داشت و بنده در این راه حتما برنامه های منسجمی را به نخبگان ارائه خواهم داد و باید کمک کنند.

من روستائی و عشایرزاده هستم

زینی وند درباره نحوه انتصابش گفت: حضور منِ روستائی و عشایرزاده در راس مدیریت اجرائی یک استان کهن و پرظرفیت، محصول اصل هویت و ساختار جمهوری اسلامی است و اگر جای دیگری این ساختار دقیق عمل نمی کند عیب از مسلمانی ماست و از هویت جمهوری اسلامی نیست.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان تصریح کرد: اینکه دستگاه های نظارتی نیروها را بدون اطلاع خودشان رصد کرده و مدیرانی که نه به شبکه، نه به رانت و جریانات خاص دست به دامن نشود را خود ساختار برگزیند و بر مصدر امور بنشاند، اصل هویت جمهوری اسلامی است.

محصول یک ساختار سالم و ارتقائی در جمهوری اسلامی هستم

استاندار کرمان گفت: توقع از نخبگان و مسئولان و مجلس شورای اسلامی است که به چنین رویه هایی صحه بگذارند و تشویق کنند و اگر انحرافی وجود دارد، جلوگیری کنند؛ من محصول یک ساختار سالم و ارتقائی در جمهوری اسلامی هستم.

وی افزود: اساس کار در کشور تعامل، خرد، عقلانیت و گذشت از سلایق شخصی به نفع منافع ملی و به نفع توسعه استان است و بنده حتما با تعامل و کمک گرفتن از همه نهادهای قانونی، نخبگان، مردم و مجلس و نمایندگان با سابقه این استان فضای همگرائی را در استان فراهم خواهیم کرد.

زینی وند تصریح کرد: از ظرفیت همه جریاناتی که زیر چتر جمهوری اسلامی، در چارچوب قانون اساسی و زیر چتر گستره ولایت فقیه فعالیت می کنند، استفاده خواهیم کرد و هیچ خط و مرزی برای ارتباط با آنها از هر جناح و گروهی نداریم و دست آن ها را برای توسعه استان به گرمی می فشاریم.

وی بیان کرد: توجه به تشکل ها و نهادهای مردمی پایاپای ساختارهای دولتی مهم است و باید دستگاه های دولتی آغوش خود را برای فعالیت تشکل ها و نهادها و گروه ها باز کنند و وقتی زمینه فراهم کنیم، آنها غوغا می کنند.

استاندار کرمان اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته هیچ وقت امنیت به مردم واگذار نمی شود و در جمهوری اسلامی که جنگ با معضل مواجه شود و وقتی به مردم واگذار شد دنیا شگفت زده و ما پیروز شدیم.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه بانوان و جوانان دو قشر محرک و تاثیرگذار هستند که مدیران باید در عمل زمینه حضور آنها را فراهم کنند، افزود: استان کرمان مملو از استعدادهای بی نظیر است.

زینی وند تصریح کرد: اداره امور به شیوه های سنتی و به دور از پایگاه های دانش با ناکارآمدی و شکست مواجه است و باید همه حوزه های مهم را به شرکت های دانش بنیان وصل کرد. قلب تپنده توسعه استان ها پارک های علم و فناوری هستند و باید با جدیت پیگیری شوند.

وی بیان کرد: معادن بزرگ استان کرمان شهرت جهانی و درآمدهای میلیارد دلاری دارند که افتخار کشور است و اداره این معادن باید برای مردم شفاف باشد که به نفع خودشان است.

باید سرمایه استان با تبعیض مثبت به سمت مناطق محروم هدایت یابد

استاندار کرمان گفت: باید سرمایه استان با تبعیض مثبت به سمت مناطق محروم هدایت یابد که این کار موجب زندگی پررونق در روستاها می شود و اگر زندگی روستاها پررونق بود امروز شاهد حاشیه های آینده سوز و نسل سوز شهرها نبودیم لذا باید به روستاها و مناطق محروم توجه شود.

وی افزود: فعالیت معین های اقتصادی اقدام مثبتی است که آقای رزم حسینی انجام داد و باید زمینه را فراهم کنیم در محرومیت زدائی و کارآفرینی اجتماعی که مدل موفق در دنیاست باید نخبگان نظر بدهند و ما ریل گذاری بکنیم.

زینی وند تصریح کرد: در آموزش و بهداشت در نقاط محروم باید توجه شود و تسهیل گری و ذهن حل مسئله ای مدیران باید به عنوان یک تابلوی راهنمای جلوی دستشان باشد.

وی بیان کرد: نظام اداری بروکراتیک ما نظام غیرشفافی است و در تار و پود این نظام پیچیده و پرقانون که قوانین تورم بی جهت دارد، رانت و فساد ایجاد می شود و راه میان بر دور زدن مثبت این نظام استفاده از مدیران جسور، با دانش و دارای ذهن حل مسئله ای است و نه ذهن مانع ساز و بخشنامه ای.

دولت پیمانکار و کارخانه دار خوبی نیست

استاندار کرمان گفت: در حوزه خصوصی سازی باید به واقع وارد شد؛ دولت پیمانکار و کارخانه دار خوبی نیست و باید حاکم و ناظر خوبی باشد. هرچه ادارات می توانند به مردم واگذار کنند، نباید دستشان بلرزد، هرچه اداره کوچک تر و چابک تر باشد، روند توسعه بهتر فراهم می شود.
وی افزود: نظام کارمندمحور فسادزا است و هر کس در راس نظام اداری باشد، این نظام نمی تواند آدم ها را سالم به مقصد برساند؛ خصوصی سازیِ شفاف راه نجات است نه خصولتی سازی.

زینی وند بیان کرد: مدیریت آب در استان کرمان امر مهمی است و راه آن ایجاد فرهنگ صرفه جوئی از منابع موجود و فکر کردن به منابع بیرونی است که آغاز شده است.

وی درباره تعامل با رسانه ها اظهار کرد: مدیران از مواجهه با رسانه ها نترسند؛ البته تخریب فرق می کند و مردم تخریب را می فهمند. رسانه ها مشاوران بی مزد و منت ما هستند و از آنها استفاده کنید و اگر نقد می کنند شکایتشان را نکنید.

استاندار کرمان گفت: تجارت خارجی در استان کرمان مقوله مهمی است که علاوه بر تقویت تجارت فعلی با کشورهای مختلف، پیوند با استان سیستان و بلوچستان و بندر استراتژیک چابهار اهمیت ویژه ای دارد و بخشی از اقتصاد کرمان با پیوند یزد و مرز سیستان و بلوچستان قابل حل است و برنامه داریم در این زمینه و حتما پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امنیت اسناد بالادستی داریم که باید روی آن تمرکز کنیم، افزود: برنامه بد از بی برنامگی بهتر است و همه دستگاه ها باید برای خود برنامه داشته باشند.

زینی وند تصریح کرد: بنای ما تغییرات حداقلی است اما با مدیران کم دانش، بی انگیزه و کم تحرک هیچ تعارفی نداریم، با هر دوره ای که از انتصابشان گذشته و هر پشتوانه ای که فکر می کنند، دارند.

فقط کار رابطه من را با مدیران خراب می کند

وی بیان کرد: آنچه رابطه من را با مدیران خراب می کند، کار است و اگر کسی این ویژگی ها را ندارد باید با صندلی خود خداحافظی کند؛ حق نداریم مردم را به خاطر بی انگیزگی خودمان معطل کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه فرمانداران و مدیران خودشان را برای یک دوره پرتحرک در استان آماده کنند، گفت: می شود تحرک داشت و بازدید رفت و پروتکل ها را رعایت کرد.

وی افزود: پشت میزنشینی ملال، بی حالی و بی خبری از شهرها و روستاها می آورد. ضمن اینکه ما هیچ وقتی برای صرف کردن به حاشیه ها و قضاوت های ذهنی نداریم، وقت ما فقط کار است و همه مدیران آماده شوند و انشاءالله دوره خوبی را با هم سپری خواهیم کرد.

زینی وند تصریح کرد: از نمایندگان می خواهم اگر گلایه مندی هست کنار بگذارند و حرف ها و ظرفیت هایمان را یکی کنیم تا در استان کار شود و توسعه پیدا کند.

وی بیان کرد: مگر کسی را نمی خواهید که شمال و جنوب استان برایش فرقی نکند؟ من آن آدم هستم که هیچ وابستگی به هیچ کس به جز جمهوری اسلامی ندارد و در این راه کسی به نام جمهوری اسلامی بخواهد منافع شخصی خود را به من تحمیل کند زیر بار نمی روم و با کسی که تطابقی با جمهوری اسلامی ندارد، تکلیف ما روشن است.


فدائی: قصد و برنامه‌ای برای استعفا نداشتم

استاندار سابق کرمان درباره استعفایش از استانداری کرمان گفت: بنده شخصا قصد و برنامه ای برای استعفا نداشتم و معتقد بودم با توجه به شرایط و مشکلات باید تا پایان دولت بمانیم و حداقل پروژه های نیمه تمام را بهره برداری کنیم اما شرایطی به وجود آمد که مصلحت در این دیده شد بنده استعفا بدهم و بنده استعفا دادم و به دلیل اینکه دو سه ماهی این مسئله معطل بود، خودم اصرار کردم که این موضوع به پایان برسد و نهایتا با استعفای بنده موافقت شد.

به گزارش گفتارنو، محمدجواد فدائی در مراسم تکریم خود گفت: سیاست زدگی یکی از مشکلات استان کرمان است و به دلیل اینکه استان کرمان خیلی از اوقات به طور نامناسب در مسائل سیاسی غرق می شود، نتوانسته توسعه را آنگونه که باید دنبال کند.

فدائی عدم اعتقاد یکسان به توسعه  را از موانع و مشکلات توسعه در استان  دانست و گفت: همه به اصول توسعه اعتقاد و باور یکسان نداریم و این نیاز به جلسات زیادی برای رسیدن به یک دیدگاه واحد دارد.

او البته فرهنگ را از مولفه‌های مهم و تاثیر گذار برشمرد که باید برای آن کار کرد.

فدائی با بیان این‌که حمایت از توسعه با تکیه بر توسعه متوازن از اولویت های بنده در استانداری کرمان بود خاطرنشان کرد: از هر سرمایه

‌گذاری استقبال کردیم و با استقرار پنجره واحد سرمایه گذاری روند صدور مجوزها را تسریع کردیم هرچند ایده آل نبود.

استاندار سابق کرمان با اشاره به اینکه شرکت های صنعتی معدنی بزرگ برای توسعه متوازن در مناطق محروم سرمایه گذاری کنند که در این زمینه اقداماتی نیز صورت گرفت اظهار کرد: ایجاد اشتغال از موضوعات مهم بود که در اشتغال خرد، خانگی، خوداشتغالی، اشتغال روستائی و عشایری و راه اندازی واحدهای تولیدی صنعتی میانی اقامات خیلی خوبی صورت گرفت.

وی افزود: در زمینه رفع فقر و محرومیت مصوبه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای افراد محروم را در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه را گرفتیم که ۶۰۰۰ واحد به بهره برداری رسید و طرح اجاره شرط تملیک برای محرومان را نیز دنبال کردیم.

بخاطر کاستی‌ها عذرخواهم

استاندار سابق کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تشکر از همراهی  و همکاری مدیران و کارکنان  بخش های دولتی و خصوصی، ضمن  عذرخواهی بخاطر کاستی‌ها و قصور احتمالی صورت گرفته، طلب حلالیت کرد.

فدائی افزود: بنده در روز معارفه به عنوان استاندار کرمان اعلام کردم قائل به اصالت استدلال هستم و هیچ مطلبی را بدون اینکه قانع نشوم، نمی پذیرم و اینجا با قاطعیت اعلام می کنم که به این وعده عمل کردم و هیچ نظری را بدون اینکه قانع شوم، نپذیرفتم.

وی خاطر نشان کرد: وعده دوم من در جلسه معارفه ، افزایش کارآئی سیستم اداری بود. چرا که سیستم اداری تنها ابزار ما برای خدمت‌رسانی به مردم است.  در این راستا نخستین اقدام، تاکید و پیگری اجرای دولت الکترونیک در کرمان بود.

فدائی با بیان این‌که  معتقدم تا زمانی که به طور کامل دولت الکترونیک اجرا نشود، نمی توانیم سیستم کارآئی داشته باشیم ،  از دستگاه هایی که در این زمینه فعالیت داشتند مخصوصا شرکت توزیع برق تشکر می کنم.

فدائی مستندسازی ارجاعات به ادارات برای پیگیری، ارزیابی و تحلیل را  اقدام دیگر خود در زمینه کارآئی سیستم اداری دانست و گفت:  همه‌ی مکاتبات با دستگاه ها مستند شد و صورتجلسات را خودم می نوشتم تا قابل پیگیری و ارزیابی باشد.

او تصریح کرد: در این دو سال ۶۴۱ صورتجلسه را شخصا نوشته ام که مبنای ارزیابی عملکرد و پیشرفت امور استان بود.

استاندار سابق کرمان، استقرار سیستم پیگیری را از دیگر اقدامات خود در دوره‌ی مدیریت استان برشمرد و گفت:  که برخی از کارهایی که لازم بود بعد از ارجاع به دستگاه اجرائی توسط این سیستم ردیابی می‌شد. در این پیگیری ها موانع و دلایل تاخیر مشخص می شد و در این زمینه ۸۳۲ مورد پیگیری و بعضا کاملا انجام شده است.

استاندار کرمان ادامه‌داد: ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی براساس شاخص های کمی اقدام دیگر بنده در راستای کارائی سیستم اداری بود که نشان داد کارکرد دستگاه ها در سال های قبل و دو سال اخیر چه بوده و برنامه سال آینده چیست.

فدائی افزود: به عنوان مثال در سازمان نوسازی مدارس، در سال ۹۶ تعداد ۵۶ کلاس جدید ساخته، در سال ۹۷ تعداد ۲۶۷ مورد و در سال ۹۸ تعداد ۳۲۸ کلاس ساخته و پیش بینی کرده در سال جاری ۱۰۰۰ کلاس بسازد؛ این به معنی کارآ شدن سیستم اداری است.

فدائی درباره سیاست های اعمال شده در مدیریت اجرائی تصریح کرد: تلاش برای اتمام طرح های نیمه تمام و بهره برداری آنها یکی از سیاست ها بود که امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه بخش خصوصی برای افتتاح و بهره برداری داریم که ۴۰۰۰ میلیارد تومان در اردیبهشت ماه توسط رییس جمهور افتتاح شد؛ خط انتقال آب با ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح شد که ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب به استان های هرمزگان، کرمان و یزد را انتقال می دهد و در هفته دولت امسال سه برابر سال گذشته به لحاظ حجم ریالی و سرمایه گذاری پروژه ها افتتاحیه داشتیم.

استاندار سابق کرمان با اشاره به پیگیری حل مشکلات طرح های متوقف، گفت: سعی کردیم طرح های جدید آغاز کنیم و به عنوان مثال در شرکت های تابعه گل گهر امسال ۱۱ پروژه با ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در تولید آهن اسفنجی، فولاد، کنسانتره، کلاف فولادی را آغاز کرده و یا خواهد شد.

وی افزود: برنامه های مهم دیگری از جمله ایجاد شهر نوآوری، راه اندازی موزه کرمانشناسی، انتقال آب از دریای عمان به جنوب استان، ادامه اجرای طرح سیل بند خرم، ایجاد مرز هوائی در جیرفت، تامین بخشی از آب شهر کرمان از طریق خط انتقال آب خلیج فارس و … در دو سال اخیر دنبال شده است.


معاون وزیر کشور: اصرار اواخر دکتر فدائی خیلی موثر بود و باعث شد که این انتصاب اتفاق بیافتد.

معاون سیاسی وزیر کشور ضمن تقدیر از تلاش‌ و زحمت‌های دکتر فدایی گفت: با بیان‌این‌که جابه جایی طبیعی است و در همه‌ی مناسب مدیریتی این اتفاق می‌افتد، افزود: اصرار اواخر دکتر فدائی خیلی موثر بود و باعث شد که این انتصاب اتفاق بیافتد.

به گزارش گفتارنو، جمال عرف افزود:دکتر فدایی یک انسان با ادب و با اخلاق بودند و در هیچ جلسه ای، صدای بلندی از ایشان ندیدیم. اگر بحثی داشتند با استدلال بیان میکردند.
عرف در خصوص انتخاب استاندار جدید هم، با بیان‌ این‌که درباره‌ی افراد مختلف بحث شد گفت: زمان خدمت بنده در مجمع تشخیص مصحلت نظام با آقای زینی‌وند همکار بودیم و آن‌جا با ویژگی های ایشان آشنا شدم.
معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این‌که سن مدیریت استان ۱۴ سال کاهش خواهد یافت، گفت: آقای زینی‌وند یک ذهن فعال دارند. کوشا و باانگیزه هستند.
عرف با بیان این‌که دولت ماه‌های پایانی‌اش را پشت سر می‌گذارد افزود: امیدواریم با آرامش و طمانینه، فضایی ایجاد شود که امنیت مهیا باشد.
او با بیان این‌که همواره اولویت بر اقتصاد، امنیت و فرهنگ است، افزود: اخیرا اولویت بر اقتصاد، امنیت و سلامت قرار گرفته است.
عرف با اشاره به این‌که درگیر یکی از پاندومی‌هایی که این نسل به خود ندیده هستیم، خاطر نشان کرد: فشار سنگینی روی مردم و معیشت آن‌ها و روی مدیریت کشور است. تحریم‌های سنگین هم فشار مضاعف وارد می‌کند.
معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این‌که انتخابات در آستانه ی ‌سده‌ی بعدی برگزار می‌شود، گفت: ما تمام تلاش‌مان این است که انتخابات با سلامت، امنیت و مشارکت برگزار شود و یک انتخابات امن با مشارکت قابل قبول و با حضور همه‌ی گروه‌ها و جریاناتی که در شمارخانواده انقلاب اسلامی محسوب می شوند، برگزار شود.
او تصریح کرد: اگر همه‌ی سلایق و جریاناتی که زیر چتر انقلاب اسلامی هستند حضور یابند، مشارکت افزایش می‌یابد.
او در پخش پایانی صحبت‌های خود گفت: از زحمات بی شائبه‌ی دکتر فدایی تشکر می کنم . امیدوارم دکتر زینی وند با سرعت و انگیزه‌ی بیشتر کار را پیش ببرند.


امام جمعه کرمان:رعایت جوانب تقوا در کشورداری و مدیریت همیشه مد نظر دکتر فدایی بود

امام جمعه کرمان در آیین تکریم محمدجواد فدائی و معارفه علی زینی وند استاندار جدید کرمان گفت: از خدمات مخلصانه، مدبرانه و تلاش های فراوان دکتر فدایی که الحق والانصاف هم مرد علم و منطق اند و هم مرد اخلاق و تقوا تشکر می کنم.

به گزارش گفتارنو، حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان این که دکتر فدایی در دانشگاه در بین اساتید رتبه عالی دارند و دانشجویان زیادی را تربیت کردند, افزود: در همه ی جلساتی که با حضور ایشان تشکیل می شد، مطمئن بودم که در مورد هر موضوعی استدلال قوی باشد، همراهی می کنند چون مرد منطق اند.

سلیمانی با تاکید بر این که رعایت جوانب تقوا در کشورداری و مدیریت همیشه مد نظر دکتر فدایی بود،اظهار داشت: در کنار همه ی این ها, تجربه ممتد حضور در سمت ها و پست های مختلف کشور که بالاترین آن استانداری در روزهای سخت کرمان بود, از ویژگی های ایشان بود.

او به صراحت گفت: مدیریت همراه با اخلاق ایشان، هیچ گاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

سلیمانی یادآور شد: تیم همراه با ایشان هم افراد زحمتکش و پرتلاشی بودند, به سهم خودم از ایشان و تیم همراه شان تشکر می کنم و برایشان آروزی توفیق در ÷ست و مسولیت ها و موقعیت های جدید دارم.

نماینده ولی فقیه در ادامه با بیان این که برای آقای زین وند هم آرزوی موفقیت دارم افزود: در شرایط خاصی که بر کشور حاکم است، نیاز به تلاش مضاعف و همدلی و همراهی همه است.

سلیمانی با بیان این که امیدوارم هر کسی به سهم خودش کمک کند که کمک کردن عبادتی بزرگ است، افزود: حتما صفا و صمیمیت در استان کرمان با حضور ایشان ادامه خواهد یافت.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که از وزارت کشوری توقع این می رفت که کار را برای استاندار جدید سخت نکند، تصریح کرد: حضور نمایندگان استان که هم شخصیت حقیقی و هم شخصیت حقوقی مهمی دارند در جلسه لازکم می نمود. امیدوارم در ادامه ی راه، وزارت کشور تلاش کنند نمایندگان را با استاندار جدید همراه کند.

او با بیان این که هدف ما خدمت به مردم برای رضای خداست, افزود: اگر کار برای رضایت خدا باشد دیگر جنگ و دعوا ندارد.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7342

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.