افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024
در بازدید مشترک رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و استاندار کرمان مطرح شد؛

بناهای تاریخی و فرهنگی موقوفه در کرمان موتور محرکه اشتغال و توسعه اقتصادی

  • کد خبر : 4544
  • 13 شهریور 1398 - 10:13
بناهای تاریخی و فرهنگی موقوفه در کرمان موتور محرکه اشتغال و توسعه اقتصادی

بر اساس اعلام و نگاه استاندار کرمان در راستای توسعه اشتغال و اقتصاد در استان، بناهای تاریخی و فرهنگی موقوفه در این استان می توانند موتور محرکه اشتغال و توسعه اقتصادی باشند و دراین راستا بازدید مشترک رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استانی از برخی بناهای تاریخی موقوفه کرمان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل ز استانداری کرمان؛ پروژه مرمت و احیاء کاروانسرای وکیل کرمان با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی، مورد بازدید مشترک رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.
برآورد اعتباری این پروژه  ۲۴ میلیارد تومان بوده که احتمال افزایش آن تا ۳۰ میلیارد تومان نیز وجود دارد و میزان پیشرفت فیزیکی آن تا پایان سال جاری به ۸۰ درصد خواهد رسید.
پروژه مرمت و احیاء کاروانسرای وکیل کرمان تا پایان خرداد به بهره برداری می رسد و درحال حاضر ۵۵ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند.
با بهره برداری از این پروژه ۱۱۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه می شود و این پروژه به عنوان یک بوتیک هتل فعال خواهد بود.
بازدید از کاروانسرای جر و حمام ابراهیم خان دیگر برنامه مشترک عصر امروز  رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و استاندار کرمان و بود. حمام ابراهیم خان مربوط به دوره قاجاریه است که در ۱۱ بهمن ماه ۱۳۳۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و از بخش‌های مجموعه‌ی ابراهیم خان در کرمان است. که در راستای بازسازی حمام ابراهیم خان بالغ بر ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.
بازدید از کاروانسرای هندوها دیگر برنامه بازدیدهای عصر امروز بود که مقرر گردید ظرف یک ماه آینده برای این بنا و سایر بناهای موقوفه فرهنگی و تاریخی به ویژه آنها که متولی دارند و در شرف خرابی هستند؛ توسط میراث فرهنگی با همکاری استانداری و شهرداری برای مرمت، حفاظت و بهره برداری اقتصادی و گردشگری از آنها اعمال قانون صورت گیرد.
براساس این گزارش، استاندار کرمان به همراه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از بازار قلعه محمود و بخش هایی از بازار بزرگ کرمان نیز بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4544

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.