افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024

بم و رفسنجان به مرحله نیمه‌نهایی ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران راه یافتند

  • کد خبر : 5477
  • 08 بهمن 1398 - 9:47
بم و رفسنجان به مرحله نیمه‌نهایی ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران راه یافتند

شهرهای راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب در ایران توسط دبیرخانه این‌رویداد معرفی شدند و در این میان نام دو شهر بم و رفسنجان از استان کرمان در بین ۳۸ شهر راه یافته به مرحله نیمه نهایی دیده می شود .

به گزارش طلوع ارگ، در ششمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران ۱۶۳ شهر آثار و مستندات‌ خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردند.

کیفیت آثار ارسالی در این‌دوره نسبت به دوره‌های گذشته، از رشد قابل توجهی برخوردار بود به‌گونه‌ای که داوران مراحل اولیه این طرح برخلاف روال سال‌های گذشته که ۲۰ شهر را به‌عنوان شهرهای راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی انتخاب می‌کردند، در این دوره ۳۸ شهر را برای این مرحله انتخاب و به دبیرخانه معرفی کردند.

داوری مرحله نیمه‌نهایی و نهایی این رویداد در بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود و در نهایت، پایتخت ایران و چهار شهر خلاق در زمینه کتاب‌خوانی، طی مراسمی اعلام خواهد شد.

  اسامی شهرهای راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی به این‌ترتیب است: ارومیه، شهرضا، تبریز، میاندوآب، گناوه، کاکی، برازجان، کنگان، خورموج، شهرری، سربیشه، سبزوار، بجنورد، دزفول، رامهرمز، مرودشت، جهرم، فسا، شیراز، اوز، اردکان سپیدان، بم، رفسنجان، اسلام‌آباد غرب، لاهیجان، کوه دشت، خرم‌آباد، بهشهر، آمل، ساری، بابل، بندرعباس، بندر کنگ، سیریک، همدان، تفت، اردکان، اشکذر.

هر دو شهر بم و رفسنجان در سالهای گذشته ،جزو شهرهای نهایی انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران بوده اند  و امسال نیز با توجه به تجربیات قبلی و برنامه های قابل توجه ارائه شده ، از شانس بالایی برای کسب این عنوان برخوردار هستند .

شهر کرمان نیز بر اساس تصمصیم گیری های صورت گرفته ،دور خیز خود را برای پایتختی کتاب ایران در سال ۱۴۰۰ آغاز کرده است .

یزد عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران را از آغاز سال جاری در اختیار دارد. پیش‌تر شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر و کاشان پایتخت کتاب ایران بودند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5477

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.