افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

برگزاری هفته فرهنگی یزد در شهرستان بم و برنامه شب فرهنگی یزد در دانشگاه سوربن پاریس و شهر “پورتو” پرتغال برگزار می شود.

  • کد خبر : 4596
  • 27 شهریور 1398 - 10:09
برگزاری هفته فرهنگی یزد در شهرستان بم و برنامه شب فرهنگی یزد در دانشگاه سوربن پاریس و شهر “پورتو”  پرتغال برگزار می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ‌شهر یزد گفت: برگزاری هفته فرهنگی یزد در شهرستان بم و برنامه شب فرهنگی یزد در دانشگاه سوربن پاریس از جمله برنامه‌هاست، همچنین قرار است تا برنامه شب فرهنگی یزد در شهر “پورتو” کشور پرتغال برگزار شود.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایمنا، ونوس عامری اظهار کرد: شورای اسلامی شهر یزد اولویت‌هایی مثل مباحث محیط زیستی، ساماندهی وضعیت پسماند، کارخانه بازیافت پسماند و مدیریت استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای استفاده حداکثری از آب پساب، افزود: احداث تصفیه خانه‌های محلی برای آبیاری فضای سبز شهر یزد از اولویت‌های اصلی شورای اسلامی شهر یزد است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ‌شهر یزد با بیان اینکه ساماندهی حمل و نقل عمومی اولویت دوم شهر یزد است، خاطر نشان کرد: پیگیری‌هایی برای تامین اعتبار به منظور ارتقای حوزه حمل و نقل عمومی، طراحی خطوط بی آر تی، اصلاح خطوط اتوبوسرانی و ایجاد قطارهای حومه‌ای انجام شده است و امیدواریم این پیگیری‌ها به زودی به نتیجه برسد.

عامری تصریح کرد: تعریف هویت فرهنگی شهر یزد و ایجاد نشاط اجتماعی برای شهروندان یزدی و هموطنان خارج از شهر یزد در بخش فرهنگی و اجتماعی، در دستور کار قرار دارد و در این زمینه رویدادها و نشست‌های مختلفی برگزار شده است.

وی  ادامه داد: برگزاری هفته فرهنگی یزد در شهرستان بم و برنامه شب فرهنگی یزد در دانشگاه سوربن پاریس از جمله این برنامه‌ها است، همچنین قرار است تا برنامه شب فرهنگی یزد در شهر “پورتو” کشور پرتغال برگزار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ‌شهر یزد با بیان اینکه برگزاری هفته فرهنگی یزد و نام‌گذاری یک روز به نام “روز فرهنگی یزد” جای کار بیشتری دارد، اظهار کرد: هنوز مراسم درخوری برای گرامیداشت سالگرد میراث جهانی شدن یزد که توسط یونسکو اعلام شده پیش‌بینی نشده است اما سایر مسائل در بخش‌های عمرانی و فرهنگی حل شده و پیشرفت داشته است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4596

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.