افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن برگزار شد:

برگزاری مراسم نمادین تجلیل از بانوان مددجوی خیریه همراهان بم / بنیانگذار خیریه همراهان بم : *همدلی* و *ارتباطات اجتماعی غیرحضوری* را در دوران کرونا افزایش دهیم

  • کد خبر : 8069
  • 23 بهمن 1399 - 18:13
برگزاری مراسم نمادین تجلیل از بانوان مددجوی خیریه همراهان بم /  بنیانگذار خیریه همراهان بم : *همدلی* و *ارتباطات اجتماعی غیرحضوری* را در دوران کرونا افزایش دهیم

مراسم تجلیل از مددجویان بانوی موسسه خیریه همراهان بم به مناسبت روز زن با حضور حجت الاسلام دانشی امام جمعه، الهه دانشور مسئول سابق کمیسیون بانوان فرمانداری و عباس سبزواری مدیر خیریه همراهان، روز سه شنبه بیست و یکم بهمن برگزار شد.

به گزارش هفته‌نامه طلوع بم؛ در این مراسم که به دلیل رعایت پروتکلهای بهداشتی به شکلی نمادین برگزار شد؛ از ۵ مددجوی این خیریه به نمایندگی از سایر زنان این خیریه تجلیل بعمل آمد. در این مراسم حجت الاسلام دانشی ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم با رعایت پروتکل ها و تعداد محدود گفت: هر ساله خیریه همراهان در روز زن مراسم‌های بزرگ و باشکوهی برگزار می‌کرد اما امسال باتوجه به شرایط کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی این مراسم به صورت نمادین برگزار شد که بسیار قابل تقدیر است و همین هم نشان از تدبیر متولیان این خیریه دارد.
این خیریه بعد از شیوع کرونا به کشور به سرعت، اولین سازمانی بوده که در بهمن سال قبل، برنامه آموزشی برای پیشگیری از کرونا برای مددجویانش برگزار کرده است و پس از آن با ایجاد یک گروه در واتس اپ آخرین اطلاعات را برای مراقبت از مددجویان برای آنها ارسال کرده است.


عباس سبزواری مدیر این خیریه نیز در ادامه این مراسم گفت: ما می‌خواستیم مراسم امسال را مانند سالهای قبل با شکوه برگزار کنیم اما شرایط کرونا و نگرانی از بخطر افتادن میهمانان این اجازه را به ما نداد. بدین جهت ما ۳۰۰ هدیه را آماده کردیم که امروز به صورت نمادین به ۵ نفر به صورت حضوری اهدا می‌شود و بقیه هدایای مددجویان، بدون ازدحام و با رعایت فاصله امن به آنها اهدا خواهد شد.
وی تاکید کرد: همیشه گفته‌ام که چقدر سخت است یک زن، هم مسئولیت مرد و هم زن خانه را با هم تحمل کند که این کار، ایثار بسیار بزرگی است.

سبزواری که پژوهش های اجتماعی گسترده ای در حوزه اجتماعی انجام داده در ادامه بیان داشت: دو پیشنهاد برای جامعه در شرایط کرونایی برای برون رفت از شرایط کرونایی و آسیب های روانی آن به عنوان یک راهکار و نسخه ارائه میکنم:
نکته اول باید از افراد پیرامونمان یعنی بستگان و دوستان حمایت روانی اجتماعی کنیم که شامل چهار شکل حمایت احساسی، همفکری، دادن اطلاعات و حمایت عملی است.
به عبارت ساده در این ایام باید دلسوز هم و همواره صادقانه حامی هم باشیم. این حال خودمان را بهتر میکند.
پیشنهاد دوم: ما باید با تهیه یک فهرست از دوستان و بستگان حداقل روزی نیم تا یک ساعت به صورت تلفنی و یا ترجیحا تصویری به نوبت با آنها مکالمه داشته باشیم. ما باید ارتباطات اجتماعی را در شرایط کرونایی افزایش دهیم البته به صورت غیر حضوری. با انجام این دو پیشنهاد مطمئن باشید روز به روز حالتان بهتر میشود و در غیر این صورت جامعه به سمت افسردگی خواهد رفت و مشکلات ثانویه ای گریبان جامعه را خواهد گرفت.

گفتنی است خیریه همراهان که بعد از زلزله بم در حوزه توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار و حمایت از کودکان بی سرپرست اقدامات وسیعی داشته، از ابتدای تاسیس تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر مددجو و خانواده‌هایشان را تحت پوشش قرار داده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8069

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.