افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
استاندار کرمان:

امیدواریم هیچ روستایی بدون شورا باقی نماند

  • کد خبر : 8501
  • 19 فروردین 1400 - 10:14
امیدواریم هیچ روستایی بدون شورا باقی نماند

استاندار کرمان گفت: امیدواریم هیچ روستایی بدون شورا باقی نماند تا مسئله کاهش اعتبارات و مدیریت آن را نداشته و از زیرساخت‌ها و حق و حقوق قانونی آنها نسبت به روستای دارای شورا مستقر محروم نشود.

به گزارش طلوع ارگ، دکتر علی زینی‌وند صبح ۱۸ فروردین ماه در بازدید از بخشداری مرکزی کرمان در سومین روز ثبت‌نام انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا از همه واجدان شرایط، معتمدان و جوانان تحصیل کرده برای ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی روستا دعوت کرد و ابراز داشت: امیدواریم هیچ روستایی بدون شورا نماند، با توجه به تاثیرگذاری که در جذب و مدیریت اعتبارات و توسعه روستاها دارند.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه بعضی از روستاها به لحاظ واجد شرایط بودن تشکیل شورا در حال بروز‌رسانی هستند، ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ روستای واجد شرایط داریم که حدود ۸۷۰۰ نفر کرسی شورا را در سطح استان تشکیل می‌دهند.
استاندار کرمان گفت: برای تشکیل شورای یک روستا، حداقل باید یک نفر بیش از تعداد مورد نیاز کرسی‌ها ثبت‌نام کنند و بنابراین به فرمانداران و بخشداران تاکید کرده‌ایم که مردم را برای حضور در ثبت‌نام تشویق کرده و از همه ابزار قانونی استفاده کنند.
زینی‌وند تصریح کرد: انتظار ما این است که برای هر روستا حداقل دو برابر تعداد کرسی‌ها ثبت‌نام داوطلب داشته باشیم تا در بررسی صلاحیت‌ها با مشکل مواجه نشوند.
استاندار کرمان گفت: امیدواریم هیچ روستایی بدون شورا باقی نماند تا مسئله کاهش اعتبارات و مدیریت آن را نداشته و از زیرساخت‌ها و حق و حقوق قانونی آنها نسبت به روستای دارای شورا مستقر محروم نشود.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری و فرماندار کرمان، دکتر زینی‌وند را در این بازدید همراهی کردند‌.
به گفته محسن نوری بخشدار مرکزی کرمان با آغاز ثبت‌نام ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا از ۱۶ فروردین ماه، تاکنون ۸۱ نفر داوطلب از روستاهای بخش مرکزی ثبت نام انجام داده‌اند که ۷۴ نفر مرد و ۷ نفر زن هستند.
وی بیان کرد: بخش مرکزی شهرستان کرمان با ۵۵ حوزه انتخابیه، ۱۸۱ کرسی شوراهای اسلامی روستا را دارد که ۷۵ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات در این بخش دیده شده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8501

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.