افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024

افزایش صددرصدی صادرات خرمای بم

  • کد خبر : 3579
  • 25 دی 1397 - 10:12
افزایش صددرصدی صادرات خرمای بم

فرماندار بم از افزایش صددرصدی صادرات خرمای مضافتی این شهرستان در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از صدا و سیما هادی شسهوار پور گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ هزار تن خرمای مضافتی از بم به ۴۷ کشور جهان صادر شده است درحالیکه مجموع صادرات این محصول در سال گذشته ۲۴ هزار تن بود که به ۲۵ کشور صادر شد. وی با اشاره به اینکه سالیانه ۲۰۰ هزار تن خرما در نخلستانهای شرق استان کرمان تولید میشود گفت مرغوب ترین خرمای مضافتی دنیا در شرق استان کرمان و به خصوص در بم تولید میشود.
آقای آزمون رئیس اداره استاندارد شهرستان بم هم با اشاره به اینکه امسال بیشترین محموله های صادراتی خرمای بم به کشورهای هندوستان و امارات صادر شد گفت از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۰۰ گواهینامه صادراتی برای محموله های خرما ارائه شده است .
آقای محمد حسین اکبری نایب رئیس انجمن خرمای استان کرمان هم درامد ارزی حاصل از صادرات خرمای بم را ۱۰۰ ملیون دلار اعلام کرد و گفت در بین خرماهای صادراتی کشور ، خرمای بم بیشترین میزان ارزآوری را دارد.
آقای زرگر زاده از صادر کنندگان خرما در شرق استان کرمان هم مهمترین مشکل صادر کنندگان این محصول را تفاوت نرخ ارز دانست و گفت امسال صادرات خوب بوده است و توانستیم در بازارهای بین المللی با خرماهای دیگر کشورها رقابت کنیم اما پیمان سپاری ارزی باعث ایجاد مشکل برای صادر کنندگان شده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3579

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.