افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 23 April , 2024

از گردهمایی علماء و سران طوایف شرق استان تا رونمایی تمبر میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در بم

  • کد خبر : 8104
  • 30 بهمن 1399 - 2:33
از گردهمایی علماء و سران طوایف شرق استان تا رونمایی تمبر میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در بم

به گزارش طلوع ارگ، چهارمین گردهمایی علما و سران طوایف عشایر شرق استان کرمان  پنجشنبه ۳۰ بهمن در محل ارگ جدید بم برگزار شد در این مراسم  یدالله موحد رئیس دادگستری  استان کرمان مدیر کل اطلاعات استان،  محمد سجادی نماینده سران طوایف، سردارناظری فرمانده کل نیروهای انتظامی استان و دیگر مسئولین ارشد شهرستان و علما […]

به گزارش طلوع ارگ، چهارمین گردهمایی علما و سران طوایف عشایر شرق استان کرمان  پنجشنبه ۳۰ بهمن در محل ارگ جدید بم برگزار شد در این مراسم  یدالله موحد رئیس دادگستری  استان کرمان مدیر کل اطلاعات استان،  محمد سجادی نماینده سران طوایف، سردارناظری فرمانده کل نیروهای انتظامی استان و دیگر مسئولین ارشد شهرستان و علما و سران طوایف حضور داشتند.

سران طوایف، متنفذین و مصلحین سرمایه های عظیم مردمی

به گزارش طلوع ارگ، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در چهارمین گردهمایی میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در بم گفت: امروز به برکت تلاش مدیران و کارگزاران امنیت و عدالت و سران طوایف ومتنفذین، نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور ما از امنیت کم نظیری در منطقه برخوردار است و باید این نعمت را قدر دانست.
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به بروز برخی رخدادهای ناامنی در جنوب و شرق استان در بازه زمانی سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵، گفت: ضمن برگزاری همایش ملی پیشگیری از خشونت با حضور نخبگان و اساتید مطرح دانشگاهی کشور در کرمان، درکارگروه های تخصصی این همایش همت جمعی برای تدوین برنامه ای کاربردی و علیاتی در شرق و جنوب استان به منظور کاهش خشونت شکل گرفت و در نهایت منجر به تدوین مفاد میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار شد.
موحد در ادامه خاطر نشان کرد:  بسیاری از نخبگان و صاحب نظران اتفاق نظر دارند که باید برای پیشگیری از رفتارهای خشونت آمیز باید یک اقدام موثر، پایدار و عملیاتی صورت گیرد.

وی گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ پرونده طی سال جاری در این استان با مشارکت گروه‌های مردمی اعم از سران طوایف و مصلحین به صلح ختم شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: سران طوایف، متنفذین و مصلحین سرمایه های عظیم مردمی هستند و امروز باید به نحو احسن در جهت ارتقای امنیت و نهادینه کردن امنیت در استان از این ظرفیت استفاده کرد.
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تعریف ۳۶ محور در حوزه های اجتماعی، امنیتی و قضایی در قالب میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار دارد، گفت: در قالب میثاق نامه امنیت و عدالت پایدار ۱۶۵ نفر از بزرگان طوایف در جهت صلح و سازش و مدارا، دستگیری متهمان متواری، پیشگیری از ازدواج های اجباری، ارائه امان نامه به افراد متواری، جلوگیری از انتقام جویی شخصی، کورکورانه و ظالمانه، جمع آوری سلاح و مهمات، پیشگیری از درگیری و منازعات طایفه ای و … مشارکت همه جانبه ای با دادستان ها و سایر مقامات قضایی دارند . وی در پایان گفت: دستاوردهای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار را باید قدر دانست و از این ظرفیت حداکثر بهره را برد.

امنیت پایدار، در مناطق جنوب و شرق استان کرمان

مدیرکل اطلاعات استان کرمان در این مراسم گفت: جمهوری اسلامی تنها نظامی است که روی پای خود ایستاده و وابسته به هیچ قدرتی نیست و این شعار انقلاب بوده که از سوی امام راحل (ره) مطرح و اجرا شد.
وی ادامه داد: دشمنان به هر شکل ممکن سعی در برخورد با این نظام را داشتند و به صورت مستمر برای انقلاب مشکل ایجاد کردند و به کمتر از براندازی نظام نیز راضی نبودند.
مدیرکل اطلاعات استان کرمان اظهار داشت: این کشور و انقلاب با تکیه بر قدرت الهی، محوریت ولایت فقیه و رهبری و حضور مردم روی پای خود ایستاده است و بر اساس همین مولفه ها نظام ما نه تنها وابسته به شرق و غرب نیست، بلکه در مقابل تلاش های زیاد دشمنان برای براندازی این نظام مقدس، با اقتدار ایستاده است.
وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز کشوری مقتدر و قدرتمند در سطح منطقه به شمار می رود، عنوان کرد: اگر ایران اسلامی کشوری قدرتمند و تاثیرگذار نبود، کاری به کار آن نداشتند اما اینکه هر روز برای ما برنامه ریزی می کنند و طراحی می کنند؛ نشان از قدرت تاثیرگذاری این نظام و کشور در عرصه بین المللی دارد.
مدیرکل اطلاعات استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر تمامی اقشار جامعه با هر زبان، دین و دیدگاهی در کمال برادری با هم زندگی می کنند و زمینه امنیت پایدار را فراهم می کنند، گفت: تمامی اقشار جامعه در تمامی زمینه های دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله در دوران دفاع مقدس، انتخابات و سایر ادوار حضوری پرشور و تاثیرگذار داشته اند.
وی در ادامه با بیان این مطلب که نقش سردار سلیمانی در فراهم کردن امنیت برای همه روشن است، گفت: برای دستیابی به آبادانی و رفع هر چه بیشتر محرومیت از مناطق مختلف باید در مسیر توسعه امنیت تلاش کنیم زیرا حاکمیت با توجه به توان خود می تواند امنیت را ایجاد کند اما امنیتی پایدار، کم هزینه و مقتدر ایجاد می شود که با حضور مردم باشد.
وی تاکید کرد: انتظار داریم معتمدان به عنوان سفیران امنیت صلح و سازش در منطقه در حوزه های مختلف در زمینه های رعایت و احترام به قانون، جلوگیری از گرایش افراد به سمت اقدامات ناامنی، برخورد با جرایم خشن و توجه به اقتصاد مقاومتی اقدامات خود را تداوم بخشند.
مدیرکل اطلاعات استان کرمان تاکید کرد: امنیت پایدار در مناطق جنوب و شرق استان کرمان برقرار است .

امنیت یک واژه مرکب


محمد سجادی نماینده سران طوایف شرق استان در این مراسم گفت: امنیت یک واژه مرکب است که برای تولید آن بایستی تلاش و کوشش فروانی انجام شود و یکی از ارکان امنیت، توسعه عدالت و توزیع متوازن سرمایه و ثروت در جامعه است.

وی در ادامه گفت: برخورد با فساد و دانه درشت ها خواسته جامعه ما است که قوه قضاییه در این مسیر حرکت کرده و هزینه های سنگینی را نیز در قبال آن پرداخت می کند.
وی تصریح کرد: امروز ریش سفیدان و معتمدان از متولیان امور انتظار دارند که به آنها به لحاظ شخصیت اجتماعی و جایگاه حقوقی آنها توجه ویژه ای شود و مایل هستند هر زمان مساله و مشکلی ایجاد می شود، به سهولت بتوانند موارد را با مسئولان در میان بگذارند.
نماینده سران طوایف بر حل مشکلات حوزه اشتغال، توسعه معیشت مردم و رفع فاصله طبقاتی تاکید کرد و ادامه داد: اگر مسئولی نتواند پاسخگوی قانونی مردم باشد، باید جای خود را به افراد خدمتگزار بدهد.

در حاشیه این مراسم  از تمبر میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار رونمایی شد و یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان : این تمبر به عنوان یک سند از اقدامات دادگستری کل استان کرمان و همراهی اعضای شورای تامین استان در راستای توسعه عدالت و امنیت با همکاری مردم و سران طوایف، در تاریخ این سرزمین ماندگار خواهد بود.

عکس: علی معتمدی

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8104

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.