افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

آغاز فعالیت اجرایی احداث بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی آموزشی بم توسط وزارت بهداشت

  • کد خبر : 3930
  • 21 اردیبهشت 1398 - 12:43
آغاز فعالیت اجرایی احداث بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی آموزشی بم توسط وزارت بهداشت

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، با انتقال پروژه احداث بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی آموزشی بم از وزارت مسکن و شهرسازی به وزارت بهداشت به عنوان نهاد مجری، جان تازه­ای در اجرای این پروژه دمیده شده است. با پیگیری­های مستمر و موثر دانشگاه علوم پزشکی بم، و با همراهی و مساعدت نماینده مردم در شرق استان، […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، با انتقال پروژه احداث بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی آموزشی بم از وزارت مسکن و شهرسازی به وزارت بهداشت به عنوان نهاد مجری، جان تازه­ای در اجرای این پروژه دمیده شده است.

با پیگیری­های مستمر و موثر دانشگاه علوم پزشکی بم، و با همراهی و مساعدت نماینده مردم در شرق استان، فرمانداری و استاندار کرمان و دستور اکید وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جناب آقای دکتر نمکی، علاوه بر انتقال پروژه به وزارت بهداشت توسط هیات دولت، با تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات به این پروژه موافقت به عمل آمد.

با تامین این میزان اعتبار فعالیت اجرایی این پروژه که از سال ۹۶ متوقف شده بود اخیرا با ظرفیت کامل مجددا آغاز شده است.

بر اساس قراداد منعقده با شرکت مجری مقرر شده فاز اول این پروژه به مساحت ۲۲ هزار متر مربع ظرف نه ماه آینده تکمیل و در همین مدت مناقصه فاز دوم (که شامل کلیه مراحل تکمیل ساختمان و تاسیسات می­باشد) برگزار شده و عملیات اجرایی فاز دوم نیز آغاز گردد.

بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی آموزشی بم مهم­ترین پروژه دانشگاه علوم پزشکی بم است که قرار است جایگزین بیمارستان امام خمینی بم شود که در حادثه زلزله ۵ دی سال ۸۲ تخریب شد. متاسفانه اجرای این پروژه از آن سال به تاخیر افتاده و مردم منطقه شرق استان از این لحاظ یعنی تخت بیمارستانی به شدت در کمبود و مضیقه هستند.

شایان ذکر است که در کشور به ازای هر هزار نفر جمعیت شش و یک دهم تخت بیمارستانی در بخش دولتی وجود دارد که این میزان در منطقه شرق استان تا سال قبل هفت دهم بود و اخیرا با راه اندازی بخش­های جدید بیمارستان پاستور و بخش­هایی از بیمارستان­های جوادالائمه نرماشیر و آیت­الله هاشمی رفسنجانی ریگان این میزان به نُه دهم ، ارتقا یافته اما هنوز نسبت به سرانه کشور فاصله زیادی وجود دارد که امید است فعال شدن بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی به رفع این کمبود اساسی در منطقه کمک کند

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3930

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.