همزمان با دهم محرم و آیین شام غریبان، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور گسترده مردم و هیئتهای مذهبی در میدان امام خمینی(ره) بم برگزار شد. عزاداران حسینی در صبح عاشورا با برپایی دستههای سینهزنی و زنجیرزنی و در شام غریبان با روشن کردن شمع و سوگواری، یاد مظلومیت شهدای کربلا را گرامی داشتند. آنچه میبینید قابهایی از این حضور پرشور در چهارم تیرماه ۱۴۰۵ است.
همزمان با برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در میدان امام(ره) بم، سایبان ویژه بانوان با مصوبه شورای اسلامی شهر و به همت شهرداری بم در محل برگزاری این آیینها اجرا شد. به گفته سمانه سامنژاد، رئیس شورای اسلامی شهر بم، این اقدام با هدف فراهمسازی شرایط مناسبتر و ارتقای کیفیت حضور بانوان در مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) انجام شده است.