افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 18 October , 2024

گزارش رییس دادگاه بخش بروات از وضعیت جرائم قتل، نگهداری سلاح غیرمجاز، مشروبات الکی و خودکشی

  • کد خبر : 14600
  • 17 مهر 1403 - 9:55
گزارش رییس دادگاه بخش بروات از وضعیت جرائم قتل، نگهداری سلاح غیرمجاز، مشروبات الکی و خودکشی

رئیس دادگاه بروات: یکی از معضلات و مشکلات این حوزه قضایی خشن بودن جرایم است

به گزارش طلوع ارگ، معین افشاری رییس دادگاه بخش بروات (شامل شهر بروات و روستاهای منطقه روداب غربی) روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: یکی از معضلات و مشکلات این حوزه قضایی خشن بودن جرایم است و همین موضوع باعث شده تا سال گذشته در مدت هشت ماه ۱۲ فقره قتل داشته باشیم و از احتمال افزایش جرائم خشن نگرانیم.
دکتر افشاری ادامه داد: طی ۶ ماه نخست سال جاری نیز ۲ مورد کشف جنازه و یک مورد قتل (انداختن جنازه مقتول به چاه) داشتیم که هویت جنازه‌ها کشف شده باید از طریق دی ان ای شناسایی و علت مرگ مشخص شود.
رییس دادگاه بخش بروات خاطر نشان کرد: در تمامی ۸ قتل رخ داده در سال گذشته قاتلان کمتر از ۴۸ ساعت شناسایی و بازداشت شده اند و تنها در یک مورد هنوز قاتل با وجود اینکه شناسایی شده، اما متواری است که تلاش برای بازداشت وی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از معضلات این حوزه قضایی نگهداری سلاح غیر مجاز است تصریح کرد: عوامل متعددی در نگه داشتن سلاح دخیل است اما هیچ کدام قانونی و قابل پذیرش نیست. افشار تاکید کرد: با کوچک ترین خشم آنی و تبدیل آن به یک نزاع، شخص دست به اسلحه می شود و قتل رخ می دهد.

وی گفت: مشکل دیگر حوزه قضایی بروات مصرف مشروبات الکلی است که باید مدیریت شود و فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.
رییس دادگاه بخش بروات افزود: با وجود کشفیات برخی کارگاه های مشروبات الکلی توسط پلیس اطلاعات و انهدام آن ها اما هنوز این موضوع از معضلات حوزه قضایی بروات است.

آقای افشاری ادامه داد: متاسفانه آمار خودکشی ما در بخش بروات زیاد است و اگر شخص دارای سابقه قبلی خودکشی باشد نهاد متولی را خواستیم و مراقبت هایی که از این شخص شده است را دنبال می‌کنیم. داشتن‌ اعتقادات مذهبی قوی و آگاهی خانواده‌ها‌ و آگاهی دادن به فرزندان هم بسیار حائز اهمیت است تا پیشگیری لازم درخصوص خودکشی صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=14600

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.