افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 8 September , 2024
امروز ۲۷ تيرماه؛

گرم‌ترین صبح کشور در بم و شهداد ثبت شد کرمانی‌ها مراقب گرمازدگی باشند

  • کد خبر : 14159
  • 27 تیر 1403 - 11:19
گرم‌ترین صبح کشور در بم و شهداد ثبت شد کرمانی‌ها مراقب گرمازدگی باشند
گروه جامعه: کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان روز چهارشنبه ۲۷ تيرماه گفت: «صبح امروز بم با دمای ۳۶/۲ و شهداد با دمای ۳۶ درجۀ سانتیگراد گرم‌ ترین صبح را در بین ایستگاههای هواشناسی کشور داشتند».

به گزارش طلوع ارگ به نقل از خبرگزاری فارس،  مریم سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۳ درجۀ سانتیگراد اعلام کرد و افزود: «امروز دمای کرمان در گرم‌ ترین ساعات به ۴۰ درجۀ سانتیگراد می‌رسد».

وی ادامه داد: «طی شبانه‌روز گذشته علاوه بر شهر‌های جنوبی استان، شهر‌های شمالی و جنوب‌شرقی کرمان نیز دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه کردند».

سلاجقه با اشاره به روند افزایشی دما در سطح استان کرمان و خطر گرمازدگی یادآور شد: «از هم‌استانی‌ها خواسته می‌شود از تردد در فضای باز و انجام فعالیت‌های سنگین در ساعات طولانی خودداری کنند و قبل از تردد در جاده‌ها حتما از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، وی به کشاورزان و باغداران نیز توصیه کرد که برداشت محصول را در ساعات خنک و کار خشک کردن محصولات را در سایه انجام دهند، همچنین کشاورزان سم‌پاشی و محلول‌پاشی را در به ساعات خنک و آرام روز موکول کنند.

سلاجقه همچنین بیان کرد: «فهرج در شبانه‌روز گذشته با دمای ۴۹ درجۀ سانتیگراد و لاله‌زار با دمای ۱۵ درجۀ سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده‌اند». 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=14159

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.