افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 7 September , 2024
مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:

کلاس‌ درس با ۴۵ دانش‌آموزان نباید داشته باشیم

  • کد خبر : 14098
  • 06 تیر 1403 - 10:52
کلاس‌ درس با ۴۵ دانش‌آموزان نباید داشته باشیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: «۳ هزار معلم جدید از مهرماه در مدارس استان کرمان مشغول به کار می‌شوند».

به گزارش طلوع ارگ به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان،رضا رضایی با بیان این‌که کلاس درس با ۴۵ دانش‌آموزان نباید داشته باشیم، افزود: «توزیع متوازن و متعادل دانش‌آموزان در کلاس درس باید رعایت شود، ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه بر عهدۀ مدیر مدرسه است و کلاس‌بندی‌ها باید سریعتر انجام شود».

وی همچنین تاکید کرد: «هیچ دانش‌آموزی اول مهر نباید بدون کتاب بماند، مدیران مدارس موظف هستند ثبت‌نام کتاب دانش‌آموزان را مدیریت کنند و ثبت‌نام اتباع خارجی داخل استان نیز فقط بر اساس کد یکتا صورت می‌گیرد».

رضایی در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که با محوریت پروژۀ مهر برگزار شد، بیان کرد: «جوان‌سازی و توانمندسازی معلمان از اولویتهای آموزش و پرورش است که با استخدام نیروهای جدید در این زمینه گام برمی‌داریم و این موضوع در واقع نقطۀ اتکای نظام تعلیم و تربیت است».

وی افزود: «در زمینۀ استخدام باید به گونه‌ای عمل شود که هم به سود دانش‌آموزان و خانواده‌ها باشد و هم قبل از آن تامین، اعتبار حقوق و مزایای معلمان از خزانه دولت صورت گیرد».

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: «جلسات پروژۀ مهر به صورت مرتب باید در شهرستان‌ها و مناطق برگزار شود، نظرسنجی از مردم و خانواده درخصوص روند ثبت‌نام بر اساس QR کد ضروری است و در ثبت‌نام‌ها کروکی مدارس باید مورد توجه و دقت قرار گیرد».

وی همچنین بر رعایت موازین لباس دانش‌آموزان، رعایت حجاب و عفاف در مدارس، ترویج فرهنگ جوانی جمعیت، تصحیح اوراق امتحانات نهایی، آموزش ضمن خدمت معلمان، نظارت بر مدارس غیردولتی، پایگاه‌های اوقات فراغت، درآمدزایی هنرستان ها و… تاکید کرد. 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=14098

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.