افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 18 October , 2024
قاضی پرونده در گفتگو با طلوع خبر داد:

کشف جسد ۴ مقتول دیگر ماجرای قتلهای سریالی بروات / قاتل اقرار کرده که انگیزه مالی داشته است

  • کد خبر : 14625
  • 19 مهر 1403 - 13:59
کشف جسد ۴ مقتول دیگر ماجرای قتلهای سریالی بروات / قاتل اقرار کرده که انگیزه مالی داشته است

مرداد امسال در پی کشف یک فقره قتل و دستگیری قاتل و سپس کشف جنازه در چاههای اطراف شهر بروات از توابع شهرستان بم، پرده از جنایات متعددی برداشته شد که توسط این قاتل در سالهای قبل انجام شده بود. او به ارتکات چهار قتل در سیزده سال گذشته اعتراف کرد.

مرداد امسال در پی کشف یک فقره قتل و دستگیری قاتل و سپس کشف جنازه در چاههای اطراف شهر بروات از توابع شهرستان بم، پرده از جنایات متعددی برداشته شد که توسط این قاتل در سالهای قبل انجام شده بود. او به ارتکات چهار قتل در سیزده سال گذشته اعتراف کرد و اقرار کرد که سه جنازه دیگر را نیز به چاههای اطراف شهر انداخته است. حالا قاضی پرونده در گفتگو با هفته نامه طلوع بم خبر پیدا شدن هر چهار جسد را داده و جزییات بیشتری از ارتکاب این قتلها را در اختیار قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از هفته‌نامه طلوع بم؛ غلامعباس عظیمی قاضی دادگاه بخش بروات شهرستان بم و قاضی پرونده چهار قتل در بخش بروات در خصوص این قتلها گفت: موضوع قتل از یک شکایت اولیه خانواده یکی از مقتولین (آخرین مقتول) مبنی بر مفقود شدن یکی از اعضای خانواده شروع شد. بعداز شکایت اولیه در دوربین‌های مداربسته شهر مشخص شد که مقتول سوار خودرویی به رانندگی ر.ا شده است. با بررسی‌هایی که انجام شد وی احضار شد و طی بازجویی هایی که از وی شد جرم آدم ربایی به ایشان تفهیم شد و بعد از چند روز بازداشت و در اظهارات ضد و نقیض خودش به قتل یکی از مقتولین اعتراف کرد. نحوه قتل هم‌ بر اثر اصابت گلوله به سر مقتول بوده و انگیزه چهارمین قتل و قتل های قبلی که او انجام داده است‌ اختلافات مالی بوده است.‌ وی عنوان کرد: کمتر از چهار روز توانستیم که این قتل را کشف کنیم و در بررسی‌هایی که مراجع انتظامی و پلیس آگاهی داشتند‌ و پرونده‌هایی که سابقاً در آنجا تشکیل شده بود مشخص شد که قاتل پرونده‌های مشابه در مراجع انتظامی و مراجع قضایی داشته است‌ و طی صحبت‌هایی که شخصاً با ایشان داشتم و بازجویی‌هایی که اداره آگاهی انجام داد وی به سه فقره قتل دیگر هم اعتراف کرد و در آخرین قتل که چهارمین قتل بوده است قتل بر اثر اصابت گلوله به سر مقتول بوده است‌ که جای اسلحه را به ما نشان دادند و ما اسلحه و پوکه شلیک شده را کشف کردیم و اسلحه برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی تحویل داده شد‌.
آقای عظیمی در ادامه افزود: قاتل در اعترافاتی که داشته گفته است که من جنازه را در چاهی در نزدیکی شهر انداختم و آن چاه هم پر شده است. با هماهنگی‌هایی که با شهرداری انجام شد تعدادی نیرو از شهرداری اعزام شدند و اولین چاه را حفاری کردیم و تقریباً ۴۸ ساعت طول کشید و بعد از ۲۵ متر حفاری به اولین جنازه که آخرین قتل بود و ۷ روز از آن گذشته بود رسیدیم و آن را خارج و شناسایی شد و جهت علت فوت به پزشک قانونی تحویل داده شد.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه در فاصله ۱۰ متری چاه بعدی جنازه بعدی را کشف کردیم گفت: چاه دوم هم حفاری شد و ۴۸ ساعت زمان برد و ما در ساعت بین ۹ و ۱۰ شب‌ به استخوان‌های جنازه خانمی که تقریباً ۳۷ ساله بود رسیدیم. جنازه‌های سوم و چهارم‌ که در واقع اولین قتل‌ها بودند در سال ۹۱ اتفاق افتادند. دوباره قاتل چاهی را به ما نشان داد که چند ساعتی زمان برد تا چاه را پیدا کنیم چون ۱۳ سال از قتل گذشته بود پیدا کردن دهانه چاه زمانبر بود ولی چاه آخری کمتر از ۲۴ ساعت پیدا شد و با حفاری ما به استخوان‌های دو جنازه رسیدیم. قتل های اولیه در سال ۹۱ بودند و قتل سومی در سال ۹۷ بود‌. آخرین قتل هم در مرداد ماه ۱۴۰۳ بود و در حال حاضر در حال بررسی پرونده‌های دیگر هستیم تا ببینیم سرنخ دیگر در این خصوص پیدا می‌شود یا خیر؟
وی افزود: قاتل در اولین قتلی که مرتکب شده دو نفر را کشته و قتل دو نفر در سال ۹۱ در بخش بروات بوده است و در سال ۹۱ دادگاهی تشکیل نشده است و پرونده در دادگاه بم رسیدگی می‌شده است و طی مکاتباتی که با دادگستری بم داشتیم هنوز فیزیک اصل پرونده به دادگاه بروات ارسال نشده است و در واقع رسیدگی ها در دادگاه بم صورت گرفته و کوتاهی از سمت مراجع قضایی نبوده است. تمامی پرونده‌ای ما در قالب مفقودی بوده است و ما به جنازه‌ای دسترسی نداشتیم که مطمئن باشیم فوت کردند و کشف جنازه‌ای نداشتیم. این شخص با مقتولین در ارتباط بوده است ولی گزارشی مبنی بر قتل نداشتیم.
با بررسی هایی که انجام شده بنظر می رسد قاتل مشکل روانی و اعصاب ندارد اما کلیه متهمین قتل را یک هیئت سه نفره پزشکی معاینه و نظریه علمی می‌دهند که آیا در زمان قتل و یا حال حاضر مشکل روانی دارد یا خیر؟ پس این موضوع باید تهایتا توسط متخصصین امر تایید شود.

عظیمی انگیزه قاتل را طمع عنوان کرد و گفت: قاتل اقرار کرده که خانواده من از من امور مالی خاصی را انتظار نداشتند و این طمع خودم بود که می‌خواستم زود و بدون دردسر به پول برسم و تلاش خاصی را انجام ندهم. قاضی پرونده در مورد شایعات در زمینه تعداد قتل ها بیان کرد: تا ما جنازه‌ای را پیدا نکنیم نمی‌توانیم بگوییم قتل اتفاق افتاده است. ایشان به ۴ فقره قتل اعتراف کرده و ما هر چهار نفر را کشف کردیم و هویت قتل های اول و دوم و سوم را با انجام آزمایش دی آن ای آنها تایید شد و نفر چهارم سالم بود. پرونده اینگونه قتلها زمان بر هستند و متهم باید از لحاظ روانی آمادگی داشته باشد که بتواند کمک کند. احتمال اینکه قتل ها بیشتر باشد هست ولی اینکه کی به نتیجه برسیم مشخص نیست.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=14625

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۱
  1. زنده بادمردان امنیت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.