افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 7 September , 2024
امام جمعه بم در نشست خبری به مناسبت سال روز اقامه اولین نماز جمعه بیان کرد:

دولت ها هیچ اعتباری برای مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بم ندادند

  • کد خبر : 14266
  • 03 مرداد 1403 - 23:15
دولت ها هیچ اعتباری برای مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بم ندادند

به مناسبت فرارسیدن پنجم مرداد و روز نماز جمعه، رحیمی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد بم و چند اداره دیگر همچنین جمعی از اصحاب رسانه به دیدار حجت الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم رفتند.

به مناسبت فرارسیدن پنجم مرداد و روز نماز جمعه، رحیمی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد بم و چند اداره دیگر همچنین جمعی از اصحاب رسانه به دیدار حجت الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم رفتند.

در این نشست خبری حجت‌الاسلام قاسم دانشی در گفتگو با خبرنگار طلوع بم از مشکلاتی که در طول پانزده سالی که امام جمعه و شاهد آن بودند گفت: ادعایی ندارم که کاری برای شهر و دیارم کرده‌ام اما آنجا که احساس کردم می‌شود از این جایگاه برای پیگیری و رفع مشکلات مردم خرج کرد سعی کردم دریغ نکنم. یکی از کاستی هایی که در شهر مربوط به مردم و همشهریان می‌بینم نداشتن روحیه مطالبه گری در چارچوب قانون است که در بین مردم ما بسیار ضعیف است و نهایت کاری که در مطالبه گری انجام میدهند از امام جمعه کمک می‌گیرند و باید بگویم که مردم ما زیادی مظلوم هستند در حالیکه باید آنجا که حق آنها هست در چارچوب قانون پیگیر و مطالبه ‌گر باشند.

امیدواریم دولت جدید و مسئولینی که سر کارمی آیند قول شهید رئیسی را محقق کنند

وی در ادامه به بحث تبعیض ها در استان که هنوز هم ادامه دارد و همچنین محدوده محرومیت زدایی اشاره کرد و افزود: این نظام همواره متعلق به مردم هست و وظیفه این نظام رسیدگی به مردم و محرومیت زدایی است. من از برخی از مسئولین که میبایست این محرومیت ها را منتقل کنند انتقاد دارم و بخشی هم مربوط به نمایندگان ادوار منطقه هست باید محرومیت ها را منتقل کنند تا مسئولین کشور هم بفهمند در دیگر مناطق استان کرمان هم یکسری محرومیت هایی هست نه فقط یک جای خاص. متأسفانه تبعیض وجود دارد و مردم آن را احساس می‌کنند نمونه بارز آن پل تاریخی دهبکری است که بعد از ۲۰ سال به سرانجام رسید که این یکی از مصداق‌های بارز تبعیض در استان بود. نمونه دیگر زیرساخت‌هایی بوده که در این منطقه هست و در جای دیگر وجود ندارد اما مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. ما توقع داریم قولی که شهیدرئیسی در شهر بم دادند مبنی براینکه زیرساخت‌ها و اداراتی از جمله میراث، جهاد کشاورزی و بهزیستی در بم وجود دارد که می‌تواند تبدیل به اداره کل شود و امیدواریم دولت جدید و مسئولینی که سر کارمی آیند این قول را محقق کنند . اگر کسی بگوید که شرایط وجود ندارد این همان انتقاد همیشگی است که همشهریان ما داشتند و دارند یعنی در جاهای دیگر مثلاً جنوب استان زیرساخت ها وجود داشت؟ شرایط وجود داشت که ۱۸ اداره کل بدون مصوبه هیئت دولت و مجلس به آنجا دادید و انجام شده است پس اگر آنجا انجام شده است اینجا هم باید بشود. این یکی از آن مطالباتی بوده است که طی این سالها مطرح شده ولی محقق نشده است.

ارزش افزوده ارگ جدید استانی شده اما با توجه به نیاز شدید درشرق استان و بم توزیع نمی‌شود

وی در خصوص ارزش افزوده ارگ‌ جدید نیز گفت: علیرغم اینکه از شرق استان کارگران به ارگ‌ جدید می‌آیند و زحمت می‌کشند در برنامه توسعه پنجم که مصوبه مجلس بود و آن‌زمان از نماینده وقت توقع داشتیم که پیگیر باشد. شرق استان علیرغم محرومیت های زیادی که دارد این ارزش افزوده استانی شد و الان این ارزش افزوده در جای جای استان توزیع می‌شود درحالیکه کارگر اینجا دارد زحمت می‌کشد و این همه نیاز شدیدی که در شرق استان و ازجمله در شهر بم وجود دارد توزیع نمی‌شود.

بیست سال از حادثه زلزله می گذرد اما هنوز چند هزار کوچه خاکی در شهر بم وجود دارد

متاسفانه در زلزله عمران شهری ناقص ماند و انجام نشد و با توجه به پیگیری های نمایندگان و فرماندار اعتباراتی داده شده ولی کافی نبوده است و بودجه شهرداری بم هم جوابگو نیست و هنوز علیرغم گذشت ۲۰ سال از حادثه زلزله هنوز چند هزار کوچه خاکی در شهر بم وجوددارد. این مشکلی است که شاهد آن بوده‌ایم و هنوز هم هست. در بخشی هم از شورای شهر و شهرداری ‌جای انتقاد هست که شهروندان به ما مراجعه می‌کنند و از نظافت شهر راضی نیستند ما بهتر از این میتوانیم باشیم. توقعی که از شورای شهر و شهرداری ضمن اینکه تلاش های خوبی داشتند می‌رود این است که در این قسمت تلاش خود را بیشتر کنند.

بیمارستان تأمین اجتماعی با وجود داشتن شرایط به سرانجام نرسیده است 

در بحث ادارات کل از جمله تامین اجتماعی علیرغم پیگیری های متعددی که مسئولین وقت داشتند و دارند بیمارستان تامین اجتماعی متاسفانه با وجود اینکه چند هزار بیمه شده اینجا وجود دارد و شرایط آن هست ولی متاسفانه هنوز هم انجام نشده است.

دولت ها هیچ اعتباری برای مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بم ندادند

در خصوص ساختارهای نمازجمعه هم گلایه ای که وجود دارد و داشته مصلای بزرگ امام خمینی بم هست که متأسفانه در دوره ۸ سال دولت آقای روحانی حتی یک ریال هم اعتبار برای مصلای بم ندادند و نزدیک سه سالی هم که دولت شهید رئیسی بود کارخاصی نشد و توجیه این بود که بنای ما بر این هست که طرح های نیمه تمام را کامل کنیم.

مشکلات بیمارستان پاستور زمانی اساسی حل میشود که بیمارستان نیمه تمام بم ساخته شود 

در مجموعه خود شهرستان مشکلاتی که طی این سالها شاهد و محل مراجعه مردم بودیم از جمله آنها بیمارستان پاستور هست که علیرغم اینکه مجموعه زیادی به آن اضافه کردند اما همچنان مشکلاتی دارد ضمن اینکه کارهایی که انجام می‌دهند جای تقدیر و تشکر دارد ولی این مشکل اگر به صورت اساسی بخواهد حل شود ساخت بیمارستان است که متاسفانه نیمه تمام مانده است.

هیچ جا ملک و املاکی ندارم، ماشین شخصی ندارم. سرمایه من فرزندان و همسرم هستند 

امام جمعه بم همچنین در ادامه عنوان کرد: ۱۵سال در بم هستم و فرمانداران، ریاست های شورای شهر و دیگر مسئولین متعدد با سلایق مختلف سیاسی آمده‌اند و رفته‌اند. همکاری من بعنوان امام جمعه با آنها به گونه‌ای بوده‌است که هیچگاه نگاه سیاسی و جناحی به افراد نداشته‌ام. هیچگاه چانه زنی کار خودم را نداشتم و فقط برای پیگیری و رفع مشکل مردم بوده است و الان اگر بگویند شما امام جمعه بم نیستید هیچ تعلق خاطری به بم ندارم که فکر کنم آب و زمین و ملک و خانه ام مانده است، چون ندارم. ولی در قم یک خانه دارم که در اختیار پسر بزرگم هست. سه پسر دارم و سرمایه من فرزندان و همسرم هستند. همسرم واقعا مرا همراهی کردند. هیچ جا ملک و املاکی ندارم، ماشین شخصی ندارم و ماشین مال دفتر امام جمعه هست ولی حق استفاده از آن را داریم و دولتی نیست. ما حقوق بگیر دولت نیستیم و درآمد ما یک شهریه ای هست که از دفاتر مراجع و مقام معظم رهبری است و وابسته به دولت ها نیستیم و هیچوقت دنبال منافع شخصی خودم نبودم ولی جایی که بحث مردم بوده است از این جایگاه دریغ نکردم. من طی این ۱۵ سال بارها اقدام کردم که زحمت را کم کنم اما با لطفی که مردم داشتند به سرانجام نرسیده است و حتی یکبار بدون اطلاع مردم اثاثیه‌ منزل را جمع و به قم بردم و مستقر شدم و فرزندم را مدرسه ثبت نام کردم اما مردم خبر شدند و برگشتم. این جایگاه در خدمت مسئولین و مردم هست. الان هم عرض میکنم تا وقتی که در بم باشیم با اینکه کاری نکردیم اما این جایگاه را برای خدمت به مردم دریغ نکردیم و نمی‌کنیم. هیچ مسئولی نبوده که بگوید ما از امام جمعه خواستیم در انجام بعضی از سفرها و کارها ما را همراهی کند و نکرده است حتی یک مورد هم نبوده است.

در پایان مراسم دیدار، لوح یادبودی توسط دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان به امام جمعه اهداء و از برخی اصحاب رسانه توسط دفتر امام جمعه تقدیر بعمل آمد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=14266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.