افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024

احتمال وقوع سیلاب در جنوب کرمان

  • کد خبر : 14405
  • 01 شهریور 1403 - 14:02
احتمال وقوع سیلاب در جنوب کرمان
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با توجه به نوع بارش‌ها سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌ها در برخی از مناطق نیمه جنوبی استان محتمل است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، فهیمه راستی با اشاره به آخرین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهار کرد: امروز ناپایداری‌های جوی در نیمه جنوبی استان به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تند بادهای لحظه‌ای تداوم خواهند داشت و با توجه به نوع بارش‌ها سیلابی شدن مسیل‌ها، جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌ها در برخی از این مناطق محتمل است.

به گفته وی، طی روزهای جمعه و شنبه جوی نسبتا پایدار گاهی همراه با وزش باد در استان پیش‌بینی می‌شود و از روز یکشنبه بر سرعت وزش باد در شرق استان افزوده خواهد شد لذا کاهش کیفیت هوا و افزایش غبار در این مناطق دور از انتظار نیست.

طبق اعلام کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، لاله‌زار با دمای هشت درجه سانتیگراد و شهداد با دمای ۴۵ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان در ۲۴ ساعته گذشته بوده‌اند.

وی با اشاره به میزان بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته (۶:۳۰ دقیقه روز گذشته تا ۶:۳۰ دقیقه امروز یکم شهریورماه) در نقاط مختلف استان گفت: میزان بارش در رابر هشت و دو دهم میلیمتر، بافت هشت میلیمتر، سیرجان هشت میلیمتر، لاله‌زار پنج میلیمتر، ارزوئیه چهار و چهاردهم میلیمتر، میانده جیرفت یک و سه دهم میلیمتر، جیرفت یک میلیمتر و بردسیر چهاردهم میلیمتر بوده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=14405

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.