افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان خبر داد

۳۰مگاوات کاهش مصرف برق با تغییر ساعات کار ادارات استان/بم و کهنوج مزیت احداث نیروگاه بادی دارند

  • کد خبر : 11003
  • 03 شهریور 1401 - 19:55
۳۰مگاوات کاهش مصرف برق با تغییر ساعات کار ادارات استان/بم و کهنوج مزیت احداث نیروگاه بادی دارند
«استان کرمان در برخی نقاط مزیت های برای استفاده از انرژی بادی دارد اما برای احداث نیروگاه های بادی نیاز به بادسنجی طولانی مدت دارند و این مطالعات در برخی نقاط استان انجام شده است که مزیت نسبی در منطقه بم و کهنوج وجود دارد و شرکت مس در منطقه سرچشمه عملیات اجرایی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی آغاز کرده است. »این مطلب بخش دیگر سخنان مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان در نشست خبری بود.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، حمیدرضا حبیبی پیش از ظهر امروز سوم شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت گفت: ظرفیت نصب شده استان کرمان در بخش تولید ۴۱۹۵ مگاوات است که ۳۳۳۴ مگاوات تولید عملی هست که جهت تامین نیاز مصرف استان به میزان ۳۱۰۰ مگاوات است.

او تراز تولید و مصرف استان کرمان را مثبت دانست و بیان کرد: ۴۵ درصد مصرف انرژی استان در سال ۱۴۰۰ در بخش صنعت و ۲۳ درصد در بخش کشاورزی و ۲۲ درصد در بخش خانگی و مابقی در سایر مصارف از جمله تجاری، روشنایی معابر و عمومی بوده است.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان، از ابتدای دولت سیزدهم ۵۲۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است و ۳۴۵ مگاوات به ظرفیت تولید استان افزوده شده که ۳۲۰ مگاوات آن در نیروگاه سیکل ترکیبی زرند و ۲۵ مگاوات دیگر آن در نیروگاه های تجدیدپذیر استان است.

«استان در وضعیت تابش خورشید، ارتفاع و هوای مناسب و پاکی هوا دارد لذا این خطه در بخش نیروگاه های تجدیدپذیر مزیت خوبی دارد و در حال حاضر بیش از ۷۱ مگاوات ظرفیت نصب شده در نیروگاه های بالای یک مگاوات و ۲۵ مگاوات نیز به صورت خانگی(پشت بام) است.» این بخش دیگری از سخنان امروز حبیبی در جمع خبرنگاران بود.

او می افزاید: ۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در حال احداث است که ظرفیت مناسبی برای استان تامین می کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان با اشاره به تفاهمنامه وزارتخانه های صمت و نیرو می گوید: برای تامین بار صنایع استان برنامه ریزی و اقدام جهت احداث ۲۰۰۰ مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی و ۶۵۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر شده است که باید ظرف سه سال آینده این پروژه ها به بهره برداری برسند.

او درباره پروژه های که در هفته دولت به بهره برداری می رسند نیز می گوید: در هفته دولت پنج پروژه با اعتبار ۳۵۴ میلیارد تومان در غرب کرمان افتتاح و کلنگ آغاز عملیات اجرایی ۸۹۷ میلیارد تومان برای ۶ پروژه انتقال فوق توزیع در استان به زمین زده می شود.

حبیبی عنوان کرد: دو خط ۴۰۰ کیلوولت جیرفت – بم با ۹۰ کیلومتر مدار و پروژه ۴۰۰ کیلوولت ارتباطی در منطقه ارزوئیه با ۵۰ کیلومتر مدار خط ظرف یک ماه آینده وارد مدار شبکه برق می شوند.

او در ادامه اظهار می کند: در بخش انتقال برق فوق توزیع مشکلی برای تامین بار مشترکین صنعتی، خانگی و تجاری نداریم و امکان توسعه در همه این بخش ها وجود دارد.

حبیبی با اشاره به اینکه تجهیزات صنایع برق در کشور تولید می‌شود و دانش ساخت این قطعات در کشور وجود دارد، می افزود: صنعت برق همیشه به کمک مردم نیاز دارد و در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹، در پیک بار ۱۳ درصد رشد مصرف در استان بوده است که این رشد نیاز به توسعه زیرساخت‌ها دارد.

او از مردم خواست که مدیریت مصرف داشته و در ساعات پیک بار استفاده کمتری از برق داشته و مصرف خود را کنترل کنند.

طبق اعلام مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان، سهم استان از مصرف انرژی های تجدیدپذیر حدود یک درصد است و راندمان نیروگاه خورشیدی در استان ۲۰ درصد است و بیش از ۹۸ درصد برق استان از طریق نیروگاه های حرارتی و نیروگاه های برق آبی (فقط سد جیرفت) حدود یک درصد تامین می شود و استان کرمان مزیتی در نیروگاه برقابی ندارد.

او میزان تلفات شبکه توزیع برق استان کرمان را ۲.۷ درصد اعلام کرد و گفت: بخشی از این تلفات اجتناب ناپذیر است و میزان تلفات شبکه توزیع برق استان کرمان قابل قبول است.

حبیبی در ادامه می گوید: در سیلاب‌های مردادماه قطعی برق در شبکه فوق توزیع استان نداشتیم و شبکه فوق توزیع استان پایدار بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان در پایان عنوان کرد: با تغییر ساعات کار ادارات در ساعات پیک مصرف حدود ۲۵ تا ۳۰ مگاوات کاهش مصرف داشتیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11003

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.