افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

یک فرصت تکرار نشدنی

  • کد خبر : 4138
  • 28 خرداد 1398 - 18:55
یک فرصت تکرار نشدنی

در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب به سال «رونق تولید» نامگذاری شده است و با توجه به تاکید اخیر ایشان بر لزوم رونق تولید در حوزه مسکن و همچنین مشکلات موجود و آینده مردم بم در بخش زمین و مسکن ؛ بخش خصوصی با سابقه و معتبر برای رفع این مشکلات در شرق استان کرمان کمر همت بسته تا بتواند با استقبال مردم و حمایت دولت و مسئولین منطقه نقش مهمی در راستای خانه دار شدن خانواده ها و جوانان منطقه با بهترین شرایط و در یکی از بهترین مناطق مسکونی شرق استان کرمان یعنی ارگ جدید بم ایفا کند.

اشاره – سعید افروغ: با توجه به آغاز طرح بزرگ ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی گروه انبوه سازان بهار در شهر زیبا، مدرن و امن ارگ جدید بم، طلوع بم با آقای حاج محمدحسین شفیعی مدیر ارشد پروژه و مدیر گروه انبوه‌سازان بهار مصاحبه‌ای ترتیب داد تا بیشتر در جریان جزییات این طرح بزرگ و استثنایی قرار بگیریم. گفته‌های آقای شفیعی بطور خلاصه، مفید و تفکیک شده در ادامه برای شما آورده می‌شود.

  • سلام آقای شفیعی. لطفاً کمی از سوابق خود و گروه انبوه سازان مسکن و ساختمان بهار برای ما بگویید.

با سلام خدمت شما و مخاطبین هفته نامه طلوع بم و مردم شریف شهرستانهای شرق استان کرمان. بنده تقریباً ۳۰ سال است که در زمینه مسکن و ساختمان فعالیت دارم و اولین پروژه رسمی خود را در سال ۱۳۷۰ در کیش آغاز  و در سال ۱۳۷۲ با مدیریت پروژه هتل ارگ جدید  فعالیت خود را در بم آغاز نمودم. از سال ۷۵ که کار ساخت هتل به پایان رسید و تاکنون نیز بطور مداوم و مستمر با منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در پروژه‌های عمرانی متعددی همکاری داشته‌ام. ساخت سوله‌های کارخانجات، محوطه سازی و شهرسازی و دریاچه، تاسیسات، منازل مسکونی و همچنین ساخت مسجد جامع ارگ جدید از جمله اقدامات ما در این منطقه برای مردم شریف می‌باشد.

از دیگر اقدامات ما ساخت بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی، پروژه های بزرگ عمرانی و زیربنایی در شهرهای قم، تهران، کیش، رامسر، سلفچگان می باشد که نمونه‌های آن را در ارگ جدید خدمتتان عرض کردم.

گفتنی است از سال ۱۳۸۰ انبوه‌ سازان بهار به طور رسمی فعالیت خود را با اخذ مجوز از سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی آغاز کرد تا بتوانیم ثمره تمام تلاشها و تجربه‌های چندین ساله خود را بطور جدی‌تر پیش ببریم و هم اکنون تیمی مجرب و کارکشته از بهترین مهندسین و پیمانکاران عمرانی و فعالان حوزه مسکن کشور در این گروه گردهم آمده‌اند.

لازم به ذکر است که یکی از افتخارات کاری بنده این است که با حکم دکتر احمدی‌بافنده مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در شهریور ۹۶ به عنوان مشاور بخش مسکن متروی تهران منصوب شدم و توانستم در مدتی کوتاه، طرحهای خوبی را برای خانه دار شدن پرسنل مترو به اجرا درآورم.

 

آشنایی مختصر با سوابق کاری دکتر محمد احمدی بافنده مجری طرح انبوه سازان بهار در ارگ جدید

 دکتر محمد احمدی بافنده خوزستانی، زاده مرداد ۱۳۴۰، از رزمندگان و فرماندهان  هشت سال دفاع مقدس. با سال ها خدمت در بخش صنعتی دریایی و خودرویی، صنایع دفاعی و حوزه شهری و حمل و نقل.

دانش آموخته رشته مدیریت صنعتی و مدیریت امور دفاعی از دانشگاه امام حسین(ع) و دکتری برنامه ریزی شهری از آکادمی اکوانرزی بین المللی باکو کشور جمهوری آذربایجان. شهردار سابق قم،  شهردار سابق منطقه یک تهران،  مدیرعامل سابق شرکت بهره برداری متروی تهران

 

  • چرا بم و مردمش را برای اجرای این طرح انتخاب کردید؟

من از اوایل دهه ۷۰ با بم و مردم شریف آن به واسطه فعالیت در ارگ جدید مراوده و ارتباط دارم و هیچگاه ارتباط خود را قطع نکردم و به نوعی خودم را همشهری شما می‌دانم. منظورم از بم همان بم بزرگ که شامل نرماشیر، ریگان و فهرج نیز می شود هست. مردم با اصالت و نجیب که با افتخار همچون سالهای قبل آمده‌ام تا در صورت استقبال خدمتگزار صادقی برای آنها باشم و بتوانم با کمک مشاورین محترم و همکاران گرامی‌مان در گروه انبوه سازان بهار و صدالبته با حمایتهای بی دریغ جناب آقای فاضل مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و مسئولان محترم شرق استان کرمان این پروژه را فعال تر نموده و با نتیجه خوب به پایان برسانیم.

من در جریان مشکلات مسکن و مساله نابودی باغشهر بم، در جریان کمبود و گرانی زمین و مسکن که در یک سال اخیر بطور فزاینده‌ای بالا رفته است هستم. بنابراین بعد از حدود سه سال تحقیق و مطالعه تصمیم گرفتم تا قدمی هرچند کوچک در جهت خانه‌دار شدن جوانان بمی با کمترین قیمت و بهترین شرایط بردارم. امیدوارم با تاکید ویژه و اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم رونق تولید در بخش مسکن بتوانیم با همکاری همه مسئولان و استقبال خوب مردم شاهد یک اقدام مفید باشیم.

  • این طرح انبوه سازی شامل چه مواردی است؟

تا پایان سال ۱۴۰۰ طرح ۳۰۰ واحد ویلایی، ساخت ۱۲۰۰ واحد آپارتمانی در مساحت های مختلف (۸۵، ۹۵، ۱۱۰، ۱۲۰ متر مربع) و ساخت یک مجتمع تجاری بزرگ و یک هایپر را در نظر داریم.  شرایط، مشخصات و نقشه های واحدها متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید. همچنین شهروندان محترم می توانند آخرین اخبار مربوط به این طرح را از طریق سایت یا کانال انبوه سازان بهار و همچنین کانال طلوع بم دنبال نمایند.

باحمایت های مسئولین محترم بم، وزارت مسکن و شهرسازی و همراهی مردم ما ظرفیت ساخت ده هزار واحد مسکونی در شهر ارگ جدید را داریم که امیدواریم شرایط برای تحقق آن مهیا گردد.

  • آقای شفیعی؛ مزایای این طرح برای خانه دار شدن و مزایای ارگ جدید برای زندگی چیست؟

اولاً که ما در این طرح سعی می‌کنیم بهترین شرایط را برای متقاضیان درنظر بگیریم و هر طور که آنها قادر به خریداری واحدها بودند همانطور عمل کنیم. این شرایط را بعد از نام نویسی اولیه اعلام خواهیم کرد.

ارگ جدید یک شهر امن و زیبا با تمامی امکانات زیرساختی است که اخیراً عملیات گازرسانی هم در آن آغاز شده است. این شهر در یک نقطه مرکزی قرار گرفته و تمامی مردم شهرستان های شرقی استان ریگان، فهرج و روداب و نرماشیر و بروات و بم می توانند براحتی در اینجا مستقر شوند. همچنین اسناد واحدهای مسکونی در ارگ جدید ششدانگ هستند.

اینکه عده‌ای می گویند فاصله ارگ جدید تا این مناطق یا شهر بم زیاد است، باید به این عزیزان گفت که این روزها دیگر به لطف وسایل نقلیه و شرایط زندگی فاصله بین شهرها کم شده است و اساساً هر فرد خانه را برای آرامش خود و خانواده اش می‌خواهد که این آرامش به معنای واقعی در ارگ جدید فراهم شده است. برخی از مردم کلانشهرهایی مثل تهران فاصله زمانی محل زندگی و کارشان بیش از سه ساعت می‌باشد.

  • روند کاری و اجرایی پروژه چگونه پیش می‌رود؟

بعد از مراسم افتتاحیه طرح در ششم فروردین سال جاری با حضور مسئولین شهرستان بم و همچنین مسئولین ارگ جدید، بلافاصله اولین محموله‌های مصالح ساختمانی ما وارد ارگ جدید شد و عملیات گودبرداری و قالب چینی فونداسیون و تجهیز کارگاه در چندین فاز آغاز شد و هم اکنون نیز به همت نیروی انسانی بومی ادامه دارد. یکی از اهداف ما در این طرح اشتغالزایی در منطقه و همچنین حمایت و همکاری با تولیدکنندگان مصالح ساختمانی منطقه  می باشد.

  • نام نویسی از چه زمانی آغاز می‌شود؟

نام نویسی اولیه از اول تیر آغاز می‌شود و تمام متقاضیان به ترتیبی که در اطلاعیه پایان همین مصاحبه آورده می‌شود باید اقدام به ثبت نام اولیه کنند. تقریباً از اواخر تیرماه شرایط و نحوه واگذاری واحدها را اعلام خواهیم کرد و بعد از آن کسانی که تصمیم قطعی برای خرید واحد مسکونی را داشته باشند، با شرکت قرارداد می‌بندند و طرح ادامه پیدا می‌کند.

  • دیگر برنامه های انبوه سازان بهار در ارگ جدید چیست؟

ما برنامه های زیادی را در حوزه های مختلف جهت توسعه ارگ جدید در بخش مسکونی، تجاری، اداری، خدماتی-رفاهی و تفریحی-گردشگری داریم که امیدواریم بتوانیم با حمایت های مدیریت محترم ارگ جدید جناب مهندس فهمی و دیگر مدیران این پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

  • سخن پایانی‌تان را بفرمایید.

من از شما و تمامی کسانی که تاکنون در کنار ما به انجام این پروژه یاری رسانده اند تشکر می کنم. خصوصاً از نماینده محترم شرق استان در مجلس، فرمانداران و ائمه جمعه و تمام مسئولینی که با حضور خود ما را در مراسم افتتاحیه دلگرم نمودند، از جناب آقای مهندس فاضل مدیرعامل محترم منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم و تمامی مسئولین دیگر تقدیر و تشکر می نمایم. همچنین از مردم عزیز منطقه درخواست دارم از این فرصت استثنایی که دیگر تکرار نخواهد شد بهره ببرند.


لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4138

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.