افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
فرمانده انتظامی استان کرمان خبر داد:

کاهش ۱۶ درصدی متوفیان سوانح رانندگی استان کرمان طی یکسال گذشته

  • کد خبر : 7104
  • 27 مهر 1399 - 10:13
کاهش ۱۶ درصدی متوفیان سوانح رانندگی استان کرمان طی یکسال گذشته

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی متوفیان سوانح رانندگی استان کرمان در یک سال گذشته گفت: همچنین کاهش ۱۲ درصدی مجروحان تصادفات رانندگی را در این مدت در سطح استان شاهد بوده ایم.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، سردار”عبدالرضا ناظری” صبح امروز ۲۷ مهرماه در مراسم صبحگاه عمومی نیروی انتظامی استان کرمان به مناسبت آغاز هفته ناجا اظهار کرد: هفته بزرگداشت نیروی انتظامی فرصت مغتنمی برای بازنمائی جلوه هائی از خدمات ارزشمند و تصویر واقعی پلیس و جلب مشارکت بیشتر مردم، مسئولان و سازمان های دخیل در تامین نظم و امنیت در کشور است.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته ناجا “با هم برای امنیت و سلامت” نامگذاری شده، افزود: به فرموده پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله “سلامت و امنیت دو نعمت ناشناخته هستند” و همه باید در حوزه تامین سلامت و شکست کرونا و هم در تامین امنیت پایدار تلاش کنیم.

ناظری با اشاره به اینکه امروز نیروی انتظامی هم پای مدافعان سلامت در خدمت مردم است و عزیزانی را در این راه تقدیم نظام اسلامی کرده، گفت: مشارکت نهادها و سازمان های متولی کمک ارزشمندی به پلیس در ارتقاء نظم و امنیت جامعه بوده و همگی باید برای تامین امنیت و سلامت پایدار در کنار مدافعان سلامت و امنیت قرار بگیریم.

این مقام ارشد انتظامی استان بیان کرد: نیروی انتظامی براساس افق گام دوم انقلاب برای رسیدن به پلیس در طراز نظام اسلامی نیازمند مولفه های بسیار زیای است که از جمله این مولفه ها هوشمندسازی پلیس و یکی از اولویت های جدی ناجاست.

وی اظهار کرد: در استان کرمان با توجه به شرایط و موقعیت بسیار حساسی که در تامین امنیت کشور داشته و نقش تاثیرگذار و مهمی ایفا می کند، تجهیز و هوشمندسازی پلیس اولی تر از بسیاری از نقاط دیگر کشور است که با همت اعضای شورای تامین استان کرمان، گام های بلندی در این راستا برداشته ایم.

ناظری تصریح کرد: اقدام دیگر استان در حوزه پهپاد و تجهیز استان به این سامانه و بهره برداری پلیس از این امکان در سطوح مختلف است که نقش مهمی در تامین امنیت کویر و سایر ماموریت های کاری ما خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه با اشاره به نقش پلیس در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: نیروی انتظامی در قالب سه نیروی کمیته انقلاب، ژاندارمری و شهربانی در راه اندازی لشکر روح الله و تیپ های پلیس از نخستین ساعات آغاز جنگ تحمیلی در دفاع از کشور و انقلاب نقش آفرینی کرد و نیروهای انتظامی بیش از ۸۰۰۰ شهید را در دفاع مقدس تقدیم کرده و نخستین شهید استان کرمان در دفاع مقدس نیز از نیروهای انتظامی بود.

وی افزود: امروز نیز نیروی انتظامی همچنان با اقتدار، تامین نظم و امنیت را در اقصی نقاط استان کرمان در دست اجرا دارد و با پشتیبانی دستگاه قضائی و همراهی شورای تامین استان و شهرستان ها و سپاهیان، بسیجیان و سربازان گمنام امام زمان(عج) ماموریت خود را دنبال می کند.

ناظری اظهار کرد: پلیس با الگوگیری از مکتب حاج قاسم سلیمانی که در امتداد مکتب امام حسین علیه السلام است در استان کرمان در بخش های مختلف می درخشد و تامین نظم و امنیت را به عهده دارد.

این مقام ارشد انتظامی استان با تاکید بر اینکه پلیس با مخلّین نظم و امنیت و اشرار و قاچاقچیان با اقتدار برابر قانون برخورد می کند و از سوی دیگر یار مهربان و با رافت برای مردم است، بیان کرد: پلیس به عنوان یکی از سازمان های موفق استان کرمان توسط مسئولان و مردم قلمداد می شود که به این توفیق افتخار می کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه با اشاره به گوشه از عملکرد این نهاد از مهرماه سال قبل تاکنون اظهار کرد: با همکاری خوب مردم و تلاش همکاران ما کاهش ۱۹ درصدی تصادفات رانندگی را در یک سال گذشته شاهد بوده ایم و در نیمه نخست امسال کاهش ۲۶ درصدی داشتیم.

وی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی متوفیان سوانح رانندگی استان کرمان در یک سال گذشته افزود: همچنین کاهش ۱۲ درصدی مجروحان تصادفات رانندگی را در این مدت در سطح استان شاهد بوده ایم.

ناظری با اشاره به مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۶۰ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده که افزایش ۵۱ درصدی کشف را نشان می دهد و امسال استان کرمان رتبه نخست کشف مواد در کشور را کسب کره است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه در مبارزه با قاچاقچیان کالا بیش از ۴۲ درصد افزایش کشفیات داشته ایم که ۲۰۸۷ میلیارد ریال ارزش کالاهای مکشوفه بوده است گفت: افزایش ۱۸ درصد کشف سلاح، رشد ۳۴ درصدی کشف مشروبات الکلی، افزایش ۶۴ درصدی کشف نسبت به وقوع سرقت ها، رشد ۵۳ درصدی کشف قتل ها و دستگیری قاتلان از افتخارات همرزمان بنده در نیروی انتظامی استان کرمان طی یک سال اخیر است.

وی با اشاره به کاهش ۲۶ درصدی سرقت مسلحانه و افزایش ۱۵ درصدی کشف و وقوع آن در استان کرمان گفت: علی رغم هشدارها، شاهد افزایش ۳۴ درصدی وقوع جرائم در فضای مجازی را داشته ایم. افزایش ۴۹ درصدی کشف جرائم در این حوزه نیز در استان واقع شده و رتبه دوم کشور را داریم.

ناظری بیان کرد: طی یک سال اخیر قریب به ۲ میلیون تماس را هم استانی های کرمانی با سامانه ۱۱۰ پلیس داشته اند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7104

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.