افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

کارگاه ۳روزه مراقبت از زخم و استومی در بیمارستان پاستور برگزار شد.

  • کد خبر : 5049
  • 29 آذر 1398 - 16:28
کارگاه ۳روزه مراقبت از زخم و استومی در بیمارستان پاستور برگزار شد.

محمد تقی جهانپور رئیس نظام پرستاری بم گفت:  کارگاه ۳روزه”مراقبت از زخم و استومی ” از تاریخ ۲۷ الی ۲۹ آذرماه ماه ۹۸ در محل بیمارستان پاستور با حضور همکاران گروهای پرستاری و پزشکان از بم ،کرمان ،زرند ،انار وایرانشهر و زاهدان در بیمارستان پاستور دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار گردید و مطابق برنامه از […]

محمد تقی جهانپور رئیس نظام پرستاری بم گفت:  کارگاه ۳روزه”مراقبت از زخم و استومی ” از تاریخ ۲۷ الی ۲۹ آذرماه ماه ۹۸ در محل بیمارستان پاستور با حضور همکاران گروهای پرستاری و پزشکان از بم ،کرمان ،زرند ،انار وایرانشهر و زاهدان در بیمارستان پاستور دانشگاه علوم پزشکی بم برگزار گردید و مطابق برنامه از پیش تعیین شده در این برنامه مباحث پایه ، عملی و کارگاهی توسط استاد اکبرزاده از اساتید برجسته ومدرس بین الملی مراقبت از زخم واستومی ارائه گردید.

در روز اول کارگاه ، مباحث بر مراقبت از زخم استوار بود. شرکت کنندگان با استفاده از فرم های بررسی زخم ، و مشاهده تصاویر متعدد از زخم های مزمن، و استومی ها، با هدایت و راهنمایی آقای مهدی اکبر زاده به بررسی زخم ها و استومی و همچنین برنامه ریزی پلان مراقبتی شرکت داشتند ،همچنین مدیریت زخم های وریدی ،آموزش وکیوم تراپی،زخم سوختگی،ماگوت تراپی،زخم دیابتی،اموزشNPWT،پانسمانهای انتی باکتریال درمدیریت زخم تدریس شد
در روز دوم مباحث بر استومی ها متمرکز بود. بنابراین بعد از ارائه مطالب پایه علمی انواع زخم‌ها، آقای مهدی اکبر زاده اصول مراقبت زخم ها را در بیماران مورد بحث و بررسی قرار دادند. در ادامه ی برنامه ها ، محصولات مورد استفاده در مراقبت از زخم واستومی از نزدیک در اختیار شرکت کنندگان قرار داده شد و نحوه بکارگیری و مزایای هر یک از وسایل اصلی و تجهیزات فرعی در مراقبت از استومی تشریح گردید. استفاده از روش های اصول استوما سایتینگ با هدایت و نظارت آقای مهدی اکبر زاده انجام شد که مورد استقبال شرکت کنندگان از این شیوه نوین آموزشی قرار گرفت.

در روز سوم کارگاه، که در واقع روز اوج کارهای عملی اعضا شرکت کننده بود،ابتدا کاربرگ های مصور زخم توزیع شد و سپس انواع زخم آنالیز ، و گزارش آن توسط حضار اعلام شد. سپس تحت هدایت آقای مهدی اکبرزاده ، گزارشات هر یک از گروهها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این تجربه موفق اعضاء ، با حضور شرکت کنندگان در کارگاه عملی دربخشهای مختلف بیمارستان پاستور تکمیل گردید. در این قسمت از برنامه حاضرین پانسمان زخم های مزمن ، مراقبت و مدیریت های موفق از زخم و استومی را بصورت بالینی وپرکتیکال تجربه کردند.


از نقاط قوت این کارگاه روش نوین در اجرا ،فعالیت های عملی و مشارکت شرکت کنندگان در برنامه های عملی بود
جهانپور، در پایان از همه همکارانی که دربرگزاری موفق این کارگاه تلاش نمودند ،علی الخصوص اقای سیامک جعفری مسئول کمیسیون آموزش وپژوهش نظام پرستاری بم،سرکارخانم نجار زاده دبیر هیئت مدیره نظام پرستاری وکارشناس مسئول آموزش اداره پرستاری وسرکار خانم زارع مسئول آموزش ضمن خدمت دانشکاه علوم‌پزشکی بم تشکر قدردانی نمودند وابراز امیدواری کردند وتاکید کردند این کارگاه که با رضایتمندی شرکت کنندگان همراه گردید سبب تشویق به ایجاد مراکز مدیریت زخم وکاهش هزینه های اقتصادی برای مردم ‌،سیستم درمان میگردد وانشاله دراینده نزدیک شاهد برگزاری بیشترکارگاههای کاربردی از این نوع، توسط کمیسیون آموزش وپژوهش نظام پرستاری بم ،درراستاری ارتقای سطح دانش واگاهی جامعه پرستاری درجهت خدمت رسانی بهتر به مردم شریف شرق استان باشیم.

 

روابط عمومی نظام پرستاری بم

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5049

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.