افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024

چرا ادارات استان کرمان در هفته جاری تعطیل نشدند؟

  • کد خبر : 7472
  • 10 آذر 1399 - 11:05
چرا ادارات استان کرمان در هفته جاری تعطیل نشدند؟

متاسفانه در پیک فعلی کرونا روزانه حدود ۵۰۰ نفر در کشور به علت ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست می‌دهند به‌طوری‌که در سطح کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تاکنون ۵۶ نفر مورد قطعی فوت داشته‌ایم و آمار استان کرمان نیز مانند کشور بوده اما در میزان بروز بیماری استان کرمان از متوسط کشوری بالاتر بوده و استان کرمان در پیک کنونی ۷۶ درصد افزایش را نسبت به پیک اول دارد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، در روز پنجشنبه ۶ آذرماه و در راستای کاهش ترددهای درون شهری و همچنین حفظ سلامتی مردم در برابر بیماری کووید ۱۹ رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: برای قطع زنجیره انتقال کرونا، هفته آینده (هفتم تا سیزدهم آذرماه) تمامی ادارات تعطیل هستند. مگر کارمندانی که بنا به تشخیص بالاترین مقام دستگاه دولتی، باید در محل کار حاضر شوند.

“جمشید انصاری” در گفت‌وگوی ویژه خبری سیما با اشاره به محدودیت‌های کرونایی و تصمیمات دولت در این رابطه گفت: این تصمیمی است که در جلسه روز گذشته (چهارشنبه پنجم آذرماه) اتخاذ شد و آقای رئیس‌جمهور آن را ابلاغ کردند و من از همه از جمله همکاران خودم در دولت و دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کنم که این دستور را به طور جدی عملی کنند.

اما موضوع تفسیر از قانون و دستورالعمل ها همچنان در کشور پابرجاست به طوری که موضوع تعطیلی ادارات عملا در بیشتر استان های کشور از جمله کرمان عملیاتی نشد و اگر نگاهی به تصمیمات ستاد مقابله با کرونای استان کرمان که در روز گذشته اتحاذ شده بیندازیم، در می یابیم که چنین مصوبه ای در استان اجرایی نشده و مقامات ارشد استان کرمان تاکید بر فعالیت تمامی ادارات البته با حضور حداقلی نیروها را دارند.

تاکید ستاد استانی مقابله با کرونا بر فعالیت ادارات کرمان

دکتر “محمدصادق بصیری”جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونا در استان کرمان روز گذشته در ستاد مقابله با کرونای استان با اشاره به بحث و تبادل نظر درباره حضور کارمندان در ادارات در ستاد ملی کرونا اظهار کرد: آنطور که گفته شده ادارات تعطیل نیستند و با حداقل حضور نیروها باید کار انجام شود.

دکتر “علی زینی‌وند”  استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اعلام ساعت شناور در برخی وزارتخانه‌ها گفت: مدیران حق ندارند ساعت کاری را تغییر بدهند، مگر ستاد ملی و ستاد استانی اعلام بکند.

“محمدرضا وفایی” سرپرست معاونت توسعه مدیریت و تامین منابع استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: در شهرهای دارای وضعیت قرمز در بخش خدمات غیرضروری که قرار بود با یک سوم کارکنان کار انجام شود، می‌تواند در استان با تشخیص عالی ترین مقام به یک چهارم تقلیل یابد.

وی با اشاره به اینکه در فعالیت کارمندان در شهرهای دارای وضعیت زرد و نارنجی اتفاقی نیفتاده و مصوبه قبلی پابرجاست، افزود: برخی از دستگاه‌ها ماهیت کارشان دو گانه است و بخش ضروری و غیرضروری دارند که در شهرهای قرمز در بخش ضروری ۵۰ درصد حضور کارکنان و در بخش غیرضروری به عنوان مثال در شهرداری می‌تواند حضور یک سوم و کمتر از این عدد را عملی کنند ضمن اینکه همچنان منتظر ابلاغیه معاون رییس جمهور هستیم.

اما در همین راستا دکتر “وحید طباطبایی” معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با ایسنا می‌گوید: طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا نباید ادارات تعطیل باشند بلکه باید با کاهش ظرفیت نیروهای انسانی دایر باشند و این اصلا به مثابه اینکه وضعیت استان کرمان خوب می باشد، نیست بلکه این دستورالعمل برای سراسر کشور بوده اما در مجموع در این خصوص استانداری کرمان باید نظر دهد.

در کل استان کرمان شاهد کاهش محسوس روند مبتلایان و فوتی های ناشی از بیماری کووید ۱۹ هستیم

دکتر “نوذر نخعی” مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این باره گفت: این تصمیم هیچ ارتباطی با وضعیت میزان بروز و مرگ ناشی از کرونا ندارد و یک تصمیم صرفا اداری بوده که از سوی وزارت کشور و سازمان مدیریت استخدامی کشور گرفته شده است.

وی بیان کرد: در استان کرمان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۵۶.۱ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و همچنین به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۳۰۶ نفر در استان کرمان به کرونا مبتلا شده‌اند.

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به تحلیل وضعیت استان پرداخت و گفت: متاسفانه در روزهای اخیر میزان ابتلا به کووید ۱۹ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم مقداری شتاب گرفته است و حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز یک ثبات نسبی دارد اما احتمال افزایش موارد کرونایی در این منطقه وجود دارد.

این متخصص پزشکی و اجتماعی با اشاره به اینکه روند بیماری کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به ثبات رسیده است اما هنوز کاهش محسوسی نداشته است اظهار کرد: در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان و سیرجان کاهش محسوسی از بیماری کووید ۱۹ را شاهد هستیم و در مجموع در کل استان شاهد کاهش محسوس روند مبتلایان و فوتی های ناشی از این بیماری هستیم.

وی افزود : افزایش موارد منطقه بم به صورت محسوس، در منطقه جیرفت مقداری میزان افزایش آن محسوس در منطقه رفسنجان هنوز روند کاهشی محسوسی نداریم و فعلا روند بیماری به ثبات رسیده است.

نخعی با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده طی روزهای اخیر عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌ها و تعطیلی‌های اعمال شده قطعا روند ابتلای بیماری در سطح استان کرمان و حتی کشور کاهشی خواهد شد اما اینکه با شروع فصل سرما روند ابتلای بیماری چگونه خواهد شد، قابل پیش‌بینی نیست.

موضوع عدم تعطیلی ادارات استان را با استاندار کرمان در میان خواهم گذاشت

در همین راستا “شهباز حسن‌پور” رییس مجمع نمایندگان استان کرمان، می‌گوید: تصمیات ستاد ملی مقابله با کرونا لازم‌الاجرا است و قوای سه گانه باید دستورالعمل‌های این ستاد را جدی گرفته و در راستای حفظ سلامت و حراست از جان مردم حداکثر تلاش خود را انجام دهند.

وی با اشاره به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  امروز در راستای تماس‌های مردمی در خصوص علت عدم تعطیل نکردن ادارات استان با استاندار کرمان و رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان مکاتبه خواهیم کرد و دغدغه مردم را با آنها در میان خواهیم گذاشت ضمن آنکه امروز نشستی با استاندار کرمان خواهیم داشت که یکی از مباحث این نشست وضعیت استان در زمینه بیماری کرونا و وضعیت بهداشت و درمان استان است زیرا همه امکانات باید به سمت سلامت مردم گسیل شود.

دستورالعمل سازمان استخدامی کشور می گوید ادارات تعطیل نخواهند بود

دکتر “محمدصادق بصیری” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز درباره علل تعطیل نشدن ادارات استان کرمان در هفته جاری (از هشتم تا سیزدهم آذرماه) اظهار کرد: در پنجاه و یکمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا که در روز شنبه هشتم آذرماه برگزار شد، مقرر شد ادارات دولتی و دستگاه های اجرایی در شهرهایی با وضعیت قرمز با حداقل کارکنان با نظر و تصمیم عالی ترین مقام مسئول، نسبت به خدمات رسانی به مردم در امور با اهمیت اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه این مصوبه در استان کرمان باید به عنوان وحدت رویه در نظر گرفته و عمل شود افزود: امروز نیز طی دستورالعمل سازمان استخدامی کشور که به استان های سراسر کشور ابلاغ شد، که بر این مصوبه تاکید و در این بخشنامه عنوان شده است که در وضعیت قرمز کاهش حضور کارکنان در هفته جاری به کمترین میزان ممکن خواهد و صرفا کارکنانی که با تشخیص بالاترین مقام مسئول هر دستگاه، ضرورت حضور آنها اهراز می گردد در ادارت حاضر خواهند شد و مابقی به صورت دور کاری فعالیت خواهند داد.

جاشین استاندار کرمان در ستاد مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه این بخشنامه به معنای تعطیلی ادارات نخواهد بود افزود: با توجه به تاکیدات استاندار کرمان در جلسه روز گذشته ستاد استانی مقابله با کرونا، باید این وحدت رویه در استان حفظ شود و اگر دستگاه هایی راسا از سوی وزارتخانه مربوطه آنها اعلام تعطیلی شده است، باید با حداقل حضور کارکنان فعال باشند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7472

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.