افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
همزمان با هفته دولت و با دستور وزیر نفت

پروژه بزرگ گازرسانی در کرمان با ۵۱ هزار میلیارد ریال افتتاح شد

  • کد خبر : 11034
  • 06 شهریور 1401 - 16:26
پروژه بزرگ گازرسانی در کرمان با ۵۱ هزار میلیارد ریال افتتاح شد
بزرگترین پروژه گازرسانی کرمان در سال ۱۴۰۱ با افتتاح طرح اتصال گاز به هفت شهر با اعتبار سه هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان و کلنگ‌زنی طرح‌های گازرسانی به سه شهر و ۲۷۴ روستا با یکهزار و ۶۵۰ میلیارد تومان روز شنبه با دستور وزیر نفت انجام شد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح و کلنگ زنی این طرح ها که به صورت سراسری و ویدئوکنفرانس با حضور جواد اوجی وزیر نفت در سراسر کشور انجام شد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع امروز شاهد افتتاح گازرسانی به هفت شهر، ۱۷۴ روستا مجموعا با ۲۸ هزار خانوار به همراه ۱۹۱ صنعت با اعتبار بیش‌از سه هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بودیم.

منوچهر فلاح تصریح کرد: این هفت شهر شامل درب‌بهشت(ساردوئیه)، قلعه‌گنج، مردهک، عباس‌آباد و رحمت آباد شهرستان ریگان، دهنو اسلام آباد شهرستان فهرج و چاه مرید شهرستان کهنوج است.

وی خاطرنشان کرد: روستاها و صنایع واقع در ۲۰ شهرستان اُرزوئیه، بافت، رابر، سیرجان، بردسیر، بم، ریگان، فهرج، نرماشیر، جیرفت، عنبرآباد، رودبار، کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان، کرمان، راور، زرند و شهربابک  امروز شاهد افتتاح طرح‌های گازرسانی بود.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان افزود: کلنگ‌زنی گازرسانی به سه شهر و ۲۷۴ روستا در مجموع با ۳۷ هزار خانوار به همراه ۷۱۳ صنعت با اعتباری بیش‌از یکهزار و ۶۵۰ میلیارد تومان نیز  امروز آغاز شد.
فلاح ادامه داد: این کلنگ‌زنی در سه شهر جبالبارز، علی‌آبادِ جیرفت و علی‌آباد صوغان بود و همچنین روستاها و صنایع واقع در هشت شهرستان جیرفت، رودبارجنوب، قلعه‌گنج، نَرماشیر، سیرجان، بافت، اُرزوئیه و کرمان نیز شاهد این کلنگ‌زنی‌ها بودند.

سرعت بالاتر گازرسانی در کرمان از کشور

وی گفت: هم‌اینک گازرسانی در استان کرمان با رشد ۶ درصدی در حال انجام و این در صورتی است که رشد گازرسانی در کشور برابر ۲ درصد است.
مدیرعامل شرکت گاز کرمان گفت: این استان دارای ۸۴ شهر است که هم‌اینک ۷۶ شهر آن گازدار هستند و ۲۵ شهر آن در چهار ساله اخیر، با رشد قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته گازدار شده‌اند.
فلاح با اشاره به اینکه با اقدامات ویژه جهادی در بازه چهار ساله ۹۷ تا ۱۴۰۰ درصد زیرپوشش شهری با دستیابی به عدد ۹۸ درصد به میانگین کشوری دست یافت ادامه داد: با تمرکز بر مناطق محروم استان بخصوص شهرهای جنوبی، اینک گازرسانی ۶ شهر در دست اجرا و ۲ شهر در دست طراحی است.

این مسئول بیان کرد: با اجرای این پروژه‌های گازرسانی و فراهم آوردن شرایط بهره‌مندی خانوارهای کرمانی تاکنون ۱۴۴ هزار خانوار از دریافت سالیانه حدود هفت میلیون کپسول LPG بی نیاز شده اند.
وی افزود: در سال ۱۴۰۰ به ازای هر روز ۱۲۵ ظرفیت پذیرش اشتراک جدید در استان ایجاد شده و اکنون تعداد ۷۴۲ هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی در استان برخوردارند که از این تعداد، بیش‌از ۴۴ هزار مشترک در طول دولت سیزدهم به جمع مشترکان شرکت گاز استان پیوسته‌اند.
اقدامات شرکت گاز استان کرمان در سال ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: در یکسال گذشته به ازای هر روز کاری ۷۵۰ مترمکعب در ساعت ظرفیت گازرسانی به صنایع ایجاد شده و از کل یکهزارو ۱۹۴ صنعت گازدار استان کرمان، ۴۷۲ صنعت جزء و عمده (۴۰درصد) تنها طی مدت چهار سال اخیر به شبکه سراسری گاز متصل شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری روزانه در اجرای عملیات اجرایی گازرسانی در سطح استان برابر با ۲۷ میلیارد ریال است تصریح کرد: ایجاد ظرفیت استفاده از گاز طبیعی به لحاظ محیط زیستی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فلاح بیان کرد: شرکت گاز استان کرمان توانسته در سال گذشته میزان سوخت مایع صرفه جویی شده را در هر فصل ۶ میلیون لیتر کاهش دهد و به طور کلی در مدت یکسال ۲۴ میلیون لیتر در استفاده از سوخت مایع صرفه جویی شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در یکسال گذشته و در طول دولت سیزدهم قریب به  یکهزارو ۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله اجرا شده، این یعنی در هر هفته حدود ۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری توسط شرکت گاز اجراشده است.
وی با اشاره به اینکه از ۲۴ هزار کیلومتر خط لوله موجود در استان کرمان قریب به هشت هزارو ۱۰۰  کیلومتر آن تنها طی چهار سال اخیر احداث شده است، گفت: هم‌اینک توزیع مصرف گاز در استان کرمان برابر با ۱۸ درصد مصرف در بخش خانگی و تجاری، ۳۵ درصد در بخش صنایع عمده و ۴۷ درصد شامل نیروگاه‌هاست.

وی گفت: افتتاح پروژه گازرسانی به هفت شهر و ۱۳۴ روستا در استان کرمان یکی از مهمترین افتتاحیه‌های ما در طول دوره کاری است و امیدواریم در آینده بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته گام‌های موثری در راه خدمت به مردم استان برداریم.

تشکر از تلاش وزیر نفت در دیپلماسی اقتصادی

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز  در آیین افتتاح پروژه بزرگ گازرسانی در استان کرمان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، از سفر رییس جمهور به جنوب کرمان تشکر کرد و گفت: از طرف مردم و استاندار کرمان برای این سفر تشکر می‌کنم و از وزیر نفت در اجرای دیپلماسی اقتصادی تشکر ویژه دارم.
منصور شکراللهی همه خدمات انجام شده را مرهون نظام مقدس جمهوری برشمرد و افزود: اگر خدمات قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کنیم می توانیم این خدمات را لمس کنیم.
به گزارش ایرنا در جریان آیین افتتاح پروژه بزرگ گازی رسانی در استان کرمان، طرح خط انتقال گاز فاز دوم فولاد زرند نیز افتتاح شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11034

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.