افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
فرماندار بم در جلسه برنامه ریزی دهکده خرما عنوان کرد:

دهکده خرما راهی برای رسیدن به جایگاه صادراتی بهتر

  • کد خبر : 7182
  • 01 آبان 1399 - 18:37
دهکده خرما راهی برای رسیدن به جایگاه صادراتی بهتر

صبح امروز ۱ آبان جلسه برنامه‌ریزی در خصوص دهکده خرما در سالن فرمانداری بم برگزار شد.

به گزارش طلوع ارگ، هادی شهسوارپور فرماندار شهرستان بم در خصوص آخرین وضعیت پروژه دهکده خرما گفت: این پروژه به مرحله فنی که رسید قرار بر این شد مشاور پای کار بیاید و طرحی را که موجود هست را از لحاظ اقتصادی بررسی کند. امروز این طرح ارائه شده و پیشنهاد این بود که ما در واحدهای ۴۰ هزار تُنی تجمیع شویم و واحدهای ۴۰ هزار تُنی بسته به میزان صادرات، دو یا سه واحد را با سرمایه‌گذاری افراد متخصص در زمینه‌ی صادرات انجام دهیم و کار صادرات، بسته‌بندی و درجه‌بندی خرما و همچنین بحث‌های مدیریتی که برای خرما پیش‌بینی شده است توسطِ این مجموعه انجام شود.

وی افزود: طرحی که ارائه شد مورد تصویب قرار گرفت و به تهران ارسال شده از طرفی هم یکسری اقدامات هم در شهرستان بزودی اتفاق خواهد افتاد. پیشنهاد راه‌اندازی شرکت تعاونی سهامی عام و یا شرکت تعاونی سهامی خاص مطرح شد. هدفِ ما این است که کشاورز هم در این مجموعه سهم داشته باشد، چون نقش تولیدکننده، نقش مهمی است. تولیدی که انجام می شود باید برای صادرات ساماندهی شود این تولید توسط کشاورز و تولیدکننده‌های دیگر انجام می‌شود و هدف ما این است که آنها هم در این مجموعه دخیل باشند و بخشی از این سهم را داشته باشند. این اتفاق اتفاق بسیار بزرگی است هدف از اجرای دهکده خرما این است که ما بتوانیم به جایگاه صادراتی و مزیت رقابتی دست پیدا کنیم و سود آن به کشاورزِ ما برسد.

وی ادامه داد: پیشنهاد مشاور در دو زمینه‌ی راه اندازی شرکت تعاونی سهامی خاص و یا عام بود که قرار شد ظرف مدت یک هفته این موضوع بررسی و در جلسه‌ای که پیش رو داریم مقدار سهم عرضه را اعلام کنیم تا کشاورزان مشارکت کنند و بتوانیم عملیات اجرایی را هرچه زودتر شروع کنیم و پیگیر هستیم بتوانیم تا پایان سال آینده کارهای عمرانی این مجموعه را پیش ببریم و سعی میکنیم کلنگ اجرایی آن را قبل از دهه فجر بزنیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7182

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.