افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024
هادی شهسوارپور فرماندار شهرستان بم:

نباید این ذهنیت باشد که بم دیگر نیازی به چیزی ندارد

  • کد خبر : 3419
  • 05 دی 1397 - 17:40
نباید این ذهنیت باشد که بم دیگر نیازی به چیزی ندارد

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، هادی شهسوارپور” امروز پنجم دی ماه در همایش گرامیداشت پانزدهمین سالگرد زلزله بم با رویکرد ارتقاء تاب آوری استان کرمان اظهار کرد: بم بعد از زلزله سال ۸۲ فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته و نیازمند بازنگری و بررسی مجدد است. وی افزود: ارگ بم در زلزله […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، هادی شهسوارپور” امروز پنجم دی ماه در همایش گرامیداشت پانزدهمین سالگرد زلزله بم با رویکرد ارتقاء تاب آوری استان کرمان اظهار کرد: بم بعد از زلزله سال ۸۲ فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته و نیازمند بازنگری و بررسی مجدد است.

وی افزود: ارگ بم در زلزله بیش از ۸۰ درصد تخریب شده بود و امروز این بنا بیش از ۸۰ درصد ساخته شده و با زحمات همه دولتمردان و هموطنان از دل ویرانه ها شهری مستحکم در بم ساخته شده است.

شهسوارپور با مطرح کردن این سئوال که آیا همه مشکلات بم را دیده و برطرف کرده ایم؟ عنوان کرد: کارهای بسیار بزرگی انجام شده اما نیاز است اتفاقاتی بیفتد و مسوولان باید در این زمینه کمک و همت کنند تا شرایطی که بر بم حکمفرماست، مطلوب تر بشود.

وی در ادامه بیان کرد: باغ شهر بم ثبت میراث جهانی شده و وظیفه داریم این شهر را حفظ کنیم.

فرماندار بم گفت: جمعیت بم قبل از زلزله سال ۸۲ تعداد ۹۰ هزار نفر بود که بیش از یک سوم جمعیت در زلزله از دست رفت و اکنون بم مطابق سرشماری سال ۹۵ تعداد ۱۲۵ هزار نفر جمعیت دارد.

وی افزود: بم جایگاهی است که امکان مهاجرپذیری زیای دارد و باید به امکانات و جایگاه این شهر و مسائل مورد نیاز مردم توجه شود.

شهسوارپور تصریح کرد: هنوز یادگار زلزله در سطح شهر باقی مانده و مسوولان باید کمک کنند تا بتوانیم این خلاء ها را پر کرده و کار ادامه یابد و طرح جامع و بازآفرینی شهری، ساماندهی بافت فرسوده شهری و بازآفرینی شهری و توجه ویژه به سیما و منظری شهری ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهد باغ شهر بم حفظ شود، نیازمند توسعه و الحاق جایگاه هایی در این راستاست، عنوان کرد: راه های روستایی شهرستان نیازمند نگاه ویژه هستند و هنوز خیلی از روستاهای ما راه آسفالته ندارند.

فرماندار بم اظهار کرد: بعد از زلزله حدود ۲۰ هزار دانش آموز در بم داشتیم و اکنون ۳۶ هزار دانش آموز داریم در حالی که هنوز ۱۷ مدرسه کانکسی در شهر بم و ۳۲ مدرسه غیرمستحکم در شهرستان وجود دارد.

وی در پایان اظهار کرد: نباید این ذهنیت وجود داشته باشد که بم ساخته شده و نیازی به چیزی ندارد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3419

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.