افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024
سخنرانان در مراسم معرفی شهردار جدید بم چه گفتند؟

معمای اطلس سنتر

  • کد خبر : 9678
  • 21 آذر 1400 - 11:14
معمای اطلس سنتر

هفته نامه طلوع بم در شماره ۲۷۱ خود به صحبتهای سخنرانان مراسم تکریم محمد بنی اسدی شهردار سابق و معارفه علیرضا ریاضی شهردار جدید بم پرداخته است:   معمای اطلس سنتر کریم غضنفرآبادی رییس شورای اسلامی شهر بم در مراسم معرفی شهردار جدید خواستار ورود دستگاههای نظارتی و امنیتی برای شفاف شدن ماجرای پروژه مجتمع […]

هفته نامه طلوع بم در شماره ۲۷۱ خود به صحبتهای سخنرانان مراسم تکریم محمد بنی اسدی شهردار سابق و معارفه علیرضا ریاضی شهردار جدید بم پرداخته است:

 

معمای اطلس سنتر

کریم غضنفرآبادی رییس شورای اسلامی شهر بم در مراسم معرفی شهردار جدید خواستار ورود دستگاههای نظارتی و امنیتی برای شفاف شدن ماجرای پروژه مجتمع تجاری اطلس بم شد. او با طرح این سوال که آیا شهرداری به حق و سهم واقعی خود از این پروژه مشترک رسیده گفت: سهم شهرداری در واقع سهم و حق مردم بم بوده و باید این موضوع مشخص شود که آیا مردم به حق خود رسیده اند یا خیر؟!

غضنفرآبادی در این مراسم ضمن ابراز رضایت کامل و تقدیر از تلاشهای محمد بنی اسدی در دوران سرپرستی شهرداری در سخنانی گفت: حسادت همچون آتشی تمام اعمال و گذشته انسان را نابود می‌کند و امیدوارم تمام ما از حسد دوری و تقوا پیشه کنیم. رییس دفتر نماینده شرق استان همچنین با آرزوی موفقیت برای علیرضا ریاضی افزود: شهردار جدید اجازه چپاول‌گری، زمین خواری و تغییر کاربری باغها در باغشهر جهانی بم را ندهد و ما هم اجازه نخواهیم داد کسی یادگار نیاکانمان را به غارت ببرد.

طلوع بم: رییس شورای شهر بم و رییس دفتر نماینده مردم شرق استان کرمان صبح سه‌شنبه شانزدهم آذر در مراسم تودیع و معارفه شهردار بم ضمن درخواست از دستگاههای نظارتی و امنیتی برای ورود به جزییات قرارداد پروژه احداث مجتمع تجاری اطلس یا همان اطلس سنتر بم برای نادیده گرفته نشدن حق مردم بم گفت: از آقای ریاضی شهردار جدید هم انتظار داریم این موضوع را که در دوران قبلی تصدی وی در شهرداری هم در جریان بوده را تا حصول نتیجه پیگیری کند. اگر امروز حق مردم بم از این پروژه فقط یک پارکینگ است من واقعا نگران هستم. چون این حق مردم و فرزند من و فرزند شماست. هنوز مغازه‌های مشترکی وجود دارد در بین برخی مدیران و همچنین سهم شهرداری و تکلیف باید روشن شود. اگر قرار است به فروش برسند و یا اجاره داده شوند باید حق مردم بم دیده شود.
رییس شورای شهر بم در حاشیه سخنان خود در مراسم معرفی شهردار جدید و در پاسخ به این سوال خبرنگار طلوع بم که چه شد شما برای اولین بار تصمیم گرفتید موضوع پروژه تجاری اطلس بم را اینجا مطرح کنید گفت: بر طبق پیمانی که با مردم و شهدا بسته‌ایم و بنا به درخواست جمعی از شهروندان و کسبه بنده موظف بودم که پیگیری این موضوع را از شهردار جدید و دستگاههای نظارتی بخواهم تا مسائل شفاف شود. بهرحال صحبتها و شبهاتی در خصوص این پروژه که به صورت مشترک بین شهرداری بم و سرمایه‌گذار محترم انجام شده وجود دارد و باید رسیدگی و شفاف‌سازی شود. این کار یک کار ارزشمند و ضروری برای بم بوده و ما این را قبول داریم و از همه کسانی که برای این پروژه از ابتدا تا کنون زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنیم؛ اما فقط قصد این را داریم که مسایل برای مردم روشن و شفاف شود. چرا که در واقع سهم شهرداری همان سهم مردم بم از این پروژه است. به همین دلیل هم از دستگاههای نظارتی و امنیتی و هم از شهردار جدید می‌خواهیم در حوزه شفاف‌سازی این پروژه و دیگر پروژه‌های شهرداری اقدامات لازم را انجام و به مردم گزارش دهند و حتما ما در شورای اسلامی شهر بم هم یک کمیته تحقیق و تفحص متشکل از برخی اعضای شورا برای این پروژه را تشکیل خواهیم داد و پس از بررسی‌های لازم در خصوص نحوه عقد قرارداد، اجرا و نظارت، مالی و اجرایی و همچنین مساله فروش واحدها و چگونگی تعیین حق‌السهم شهرداری گزارش آن را به مردم ارایه خواهیم کرد.
آقای غضنفرآبادی در ادامه با اشاره به لزوم همکاری همه طرفهای این پروژه در راستای شفاف شدن موضوع برای مردم افزود: بنده تاکید می‌کنم شورای شهر دست هر سرمایه‌گذاری که بخواهد در بم سرمایه‌گذاری کند و یا با شهرداری به صورت مشترک بخواهد پروژه‌ای را اجرا کند به گرمی می‌فشارد اما تمام این موارد باید در راستای شفافیت و احقاق حق مردم و خدمتگزاری به مردم باشد و قلبا و با تمام وجود امیدوارم که در موضوع اطلس سنتر هم شبهات و معماهایی که مطرح می‌باشد برطرف شود و مساله خاصی نباشد و همه چیز طبق قانون و عدالت انجام شده باشد که در این صورت بسیار خوب و شایسته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم تکریم از زحمات محمد بنی‌اسدی و معارفه علیرضا ریاضی گفت: شهردار جدید اجازه چپاول‌گری، زمین خواری و تغییر کاربری باغها در باغشهر جهانی بم را ندهد و ما هم در کنار ایشان هستیم و اجازه نخواهیم داد. با خدای خود عهد بستیم و به مردم تعهد دادیم و اجازه نخواهیم داد کسی یادگار نیاکانمان را به غارت ببرد. اجازه تغییر کاربری را هرگز نخواهیم داد. اجازه ساخت و ساز غیرمجاز را نخواهیم داد. قطعا آقای ریاضی که انسانی باتجربه و شریف هستند دلش بیشتر از من نسبت به شهرش می‌سوزد و مطمئنم که اجازه چنین چیزی را نمی‌دهد.
رییس دفتر نماینده شرق استان در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به عهد و پیمان روز اول اعضای دوره ششم شورای شهر بم با شهدای گمنام گفت: شورا موضوع آسفالت، بازدیدهای میدانی و محله‌محور و پروژه‌های نمیه تمام را پیگیری خواهد کرد و با تمام وجود در مسیر شفافیت قدم برخواهد داشت. غضنفرآبادی همچنین با تقدیر از تلاشها و زحمات محمد بنی‌اسدی شهردار سابق و ابراز رضایت از عملکرد وی گفت: هرکسی که تقوای الهی پیشه کند و از حسادت دوری کند به اعلی علیین می‌رسد و حسادت همچون آتشی باعث نابودی تمام اعمال و رفتار ما می‌شود که امیدوارم از حسادت به همدیگر دوری کنیم.

 

علیرضا ریاضی شهردار جدید بم: سامانه شفافیت شهرداری را راه اندازی می کنم

علیرضا ریاضی شهردار منتخب بم در مراسم معارفه خود روز سه شنبه ۱۶ اذر ضمن تشکر از شورای شهر بم گفت: افتخار میکنم که دوباره در خدمت شما همشهریان عزیز هستم، بنده ۴ سال از فضای شهری بم بیرون بودم اما پیگیر مسائل شهری بوده ام.
ریاضی در خصوص اولویت‌های کاری خود گفت: بحث آسفالت و تکمیل پروژه های نیمه تمام در دستور کار مجموعه شهرداری قرار خواهد گرفت.
شهردار منتخب بم به وجود سرمایه های نیروی انسانی در حوزه شهرداری اشاره کرد و گفت: توجه به مسایل فرهنگی، ملی، مذهبی، اجتماعی و ورزشی محلات، راه اندازی سایت شفافیت و استفاده از سیستم های الکترونیک به‌روز در حوزه شهرداری، همچنین راه اندازی مرکز پژوهش های شهرداری و شورا در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت .
ریاضی در پایان گفت: مرکزی با عنوان مرکز مشاوره شهروندان در محل شهرداری راه اندازی خواهد شد تا بیش از پیش با شهروندان در خصوص حوزه های شهری مشورت صورت گیرد.

 

محمد بنی اسدی شهردار سابق بم: نشان دادیم که می‌توان بدون شعار و پول، عمل کرد

مراسم آیین تکریم از زحمات محمد بنی اسدی و معارفه علیرضا ریاضی به عنوان شهردار جدید بم روز سه‌شنبه ۱۶ آذر با حضور علی شهسواری مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان، حجت‌الاسلام دانشی امام جمعه، هادی شهسوارپور فرماندار، کریم غضنفرآبادی رئیس شورای شهر بم و دیگر اعضای شورا و روسای ادارات در سالن ارشاد بم برگزار شد.
محمد بنی‌اسدی شهردار سابق بم ضمن خوش آمدگویی به حضار، در این مراسم گفت: این مسئولیت در تاریخ ۱۳ بهمن و همزمان با شیوع گسترده کرونا در کشور به بنده واگذار شد و کرونا جلو خیلی از برنامه ریزی‌های ما را گرفت البته این توجیح خوبی نیست هر چند که تاثیر بسزایی در درآمد و برنامه‌ریزی‌های ما داشت. در اوایل ورود من به شهرداری بم، مشکل در پرداخت هزینه‌ها و حقوق بود که با تلاش و همت همکارانم از شرایطی بحرانی عبور کردیم.
وی در ادامه از تشکیل کارگروه نخبگان جوان به عنوان یکی از مهمترین اقداماتش نام برد و گفت: این کارگروه محرکی برای تشدید در کارها و برنامه ریزی‌های شهرداری بود.
بنی اسدی از اصلاح ساختاری کد های درآمدی شهرداری خبرداد و گفت: ما با توجه به اختیارات قانونی واگذار شده به شهرداری ها، احیای کد های درآمدی شهرداری را در دستور کار قرار دادیم وی خاطرنشان کرد: درآمد سازمان آرمستانها در سال ۹۸، ۳۴ میلیون تومان بوده که در سال ۹۹ به ۸۰۶ میلیون افزایش پیدا کرده و همچنین درآمد سازمان حمل و نقل در سال ۹۸، ۳۰۰ میلیون تومان بود که در سال ۹۹ به یک میلیارد و سیصد میلیون و در سال ۱۴۰۰ به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت.
شهردار سابق بم از آسفالت بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع از کوچه های خاکی خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰ تن قیر در کارخانه آسفالت شهرداری تخلیه شده تا خللی در روند آسفالت کوچه‌ها در آینده رخ ندهد.
وی همچنین در پایان ضمن تبریک به علیرضا ریاضی به عنوان شهردار جدید بم ادامه داد: هر چه بوده فعالیت تمامی پرسنل شهرداری بم بوده است و ما نشان دادیم که میتوان خارج از شعار، عمل کرد و با توجه به شرایط مناسب مالی شهرداری، بستر برای کار دوبرابری فراهم است و انشالله با برنامه ریزی شهرداری با مدیریت جدید شاهد پیشرفت بیشتر شهرمان باشیم.

گزیده‌ای از اقدامات و کارهای صورت گرفته شهرداری بم در زمان مدیریت محمد بنی اسدی
*اصلاح فرآیند کاری و تقویت حوزهای حساس اداری
*تعریف اداره تدارکات و تقویت امور حقوقی و قراردادهای شهرداری بم
* راه اندازی سامانه یکپارچه مالی شهرداری
*تدوین نقشه GIS شهر بم در جهت زیرساخت برای آغاز خدمات غیر حضوری برای شهروندان
* عقد قرارداد تدوین طرح تفضیلی شهر بم
*استفاده از پیمانکاران بومی و متعد در جهت ساخت پارکها و پیاده رو سازی ها
*اجرای فاز ۲ پارک ۲۲ بهمن به همراه بزرگترین آبنمای موزیکال استان و ساخت پارک کمیل
*ساماندهی میادین شهر و تبدیل خیابان ها به بلوار
*افزایش کارخانه های تولیدی شهرداری بم
*اصلاح و ساماندهی روشنایی معابر، میادین
* اجرای بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع آسفالت
* افزایش رفت و روب شهری و قرارداد با انجمن زندانیان
*واگذاری بیش از ۵ میلیون مترمربع از تنظیف شهری به بخش خصوصی و ساماندهی بیش از ۱۴۰ نیروی خدمات شهری
*تبدیل اتوبوس به کتابخانه سیار
* ساماندهی تبلیغات شهری با عقد قراردادی به مبلغ ۵ میلیارد تومان
*راه اندازی شهربازی و فاز یک پارک بانوان
*اجرای مانیتورینگ شهرداری بم
*ساماندهی و احیای فرهنگ سرا شهرداری
*پلاک کوبی درختان سطح شهر برای اولین بار
*پیگیری واگذاری پارک جنگلی به شهرداری که مصوبه شورای دو.ره چهارم بود
*ایجاد مرکز مدیریت بحران
*ایجاد مرکز تماس ۱۵۳۰ سازمان آرامستانها و صدور سند واگذاری قبور برای اولین بار

 

حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم : جایگاه بم بزرگ همواره باید حفظ و تقویت شود

حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم در مراسم معارفه شهردار جدید ظهر سه شنبه شانزدهم آذر ماه خطاب به مسئولین گفت: نعامل، همفکری و همدلی و همچنین کنار گذاشتن خود محوری و تنگ نظری، مسئولین جهانی برای شهری جهانی در بر دارد.
امام جمعه بم در ادامه تاکید میکندجایگاه بم بزرگ همواره باید حفظ و تقویت شود.
وی در ادامه گفت: در موضوعی نبوده که آقای بنی اسدی همکاری نداشته باشند، از ززحمات ایشان تشکر میکنم و تلاش ایشان نزد مردم محفوظ خواهد ماند و به آقای ریاضی هم بابت این سمت جدید تبریک میگویم.
حجت الاسلام دانشی در پایان گفت: شورای شهر و مسئولین باید با توجه به ملی و خاص بودن نماینده شرق استان کرمان از ظرفیت ایشان بیش از پیش استفاده کنند و البته مردم انتظار دارند که ایشان بیشتر خودشان را برای مردم منطقه خرج کنند.

 

هادی شهسوارپور فرماندار بم : برای شهروندان خطیرترین جایگاه، شهرداری است 

هادی شهسوارپور فرماندار بم در مراسم معارفه شهردار جدید ظهر سه شنبه شانزدهم آذر ماه گفت: با برگزاری انتخابات شوراهای شهر و انتخاب اعضا ما شاهد مدیریت مردم بر مردم هستیم و شورای شهر یک بازوی عملیاتی به نام شهردار را انتخاب میکند. همه باید کمک کنیم تا شهرداری موفق شود اما به یاد داشته باشیم که سیاست گذاری کار شورا و اجرا، کار شهرداری است که البته با سیاست گذار درست میتوان جایگاه بم را ارتقا داد. وی در ادامه گفت: برای شهروندان خطیرترین جایگاه، شهرداری است زیرا خدمات آن ملموس است.
فرماندار بم در ادامه گفت: محمد بنی اسدی بیش از یک سال و نیم در خدمت مردم شهر بم بوده و یکی از قویترین افرادی بوده که در این جایگاه قرار داشته و باید از مدیریت و تجربه ایشان استفاده کرد. وی خاطر نشان کرد: ایشان جزو سرمایه های بم است و قطعا در سطح شهرستان از ایشان استفاده خواهد شد.
شهسوارپور در ادامه در خصوص علیرضا ریاضی شهردار جدید بم گفت: ایشان قبلا مدیریت داشته‌اند و حالا با اندوخته‌ها و تجارب بیشتر آمده‌اند و ما هم در جایگاه خودمان کمک خواهیم کرد تا موفق باشند.
فرماندار بم در پایان گفت: با توجه به نزدیک شدن به مراسم پنجم دی ماه، باید مجموعه شهرداری برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم یادبود جانباختگان زلزله شهر را آماده کنند.

 

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان: اگر به وظیفه قانونی محول شده عمل نکنید، بابت ترک فعل بازخواست خواهید شد

علی شهسواری مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان در مراسم معارفه شهردار جدید بم ظهرسه شنبه شانزدهم آذر ماه ضمن تاکید به حرکت در مسیر قانون شهرداران گفت: اگر به وظیفه قانونی محول شده عمل نکنید، بابت ترک فعل بازخواست خواهید شد.
وی همچنین توصیه هایی را خطاب به شهردار جدید بم ارائه داد و گفت: در حفظ بیت المال کوشا و صرفه و صلاح شهرداری را همیشه در نظر بگیرید، یک شهردار زمانی موفق است که بتواند رضایت مردم را جلب کند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از آفتهای بزرگ مدیران ما، روزمرگی است، که باید از آن دوری و با برنامه ریزی حرکت کنید تا موفق باشید. شهسواری همچنین در ادامه خطاب به شهردار جدید بم گفت: خود را عضو هشتم شورای شهر بدانید تا از حاشیه ها به دور باشید و با همراهی بیشتر، موثرتر باشید. وی در ادامه گفت: در توزیع اعتبارات عادلانه عمل کنید و مصوبات قانونی شورا را ملاک برنامه ریزیهای شهرداری قرار دهید.
وی در پایان گفت: از مسائل فرهنگی شهر غافل نشوید که جزو وظایف ذاتی شهرداری ها تعریف شده است و برای موفقیت در مسیر مکتب حاج قاسم سلیمانی حرکت کنید که پسندیده و برگزیده توسط مردم است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9678
  • منبع : هفته نامه طلوع بم

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.