افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024

معاملات گواهی سپرده خرما آغاز می‌شود

  • کد خبر : 7438
  • 04 آذر 1399 - 12:38
معاملات گواهی سپرده خرما آغاز می‌شود

میرزاپور، مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالا گفت: معاملات گواهی سپرده خرما به صورت پایلوت با محصول مضافتی بم در کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از بورس مشرق، اکبر میرزاپور افزود: معاملات گواهی سپرده خرما پس از انجام اقدامات لازم و پذیرش نخستین انبار بزودی در بورس کالای ایران راه اندازی می‌ شود.

وی اظهارداشت: ایران به لحاظ تولید انواع خرما و صادرات در زمره کشورهای برتر تولید کننده این محصول در دنیا قرار دارد.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالا در خصوص مزایای راه اندازی معاملات گواهی سپرده خرما در بورس کالا گفت: مهم ترین کمکی که این ابزار معاملاتی به تولیدکننده می کند انجام معاملات مطمئن، فروش و تسویه وجه در کمترین زمان ممکن، کم رنگ شدن دخالت واسطه ها در امر قیمت گذاری و حداکثرسازی سود تولیدکننده، ارتقای استاندارد و کیفیت محصول برداشت شده و بازاررسانی مستقیم محصولات کشاورزی توسط بهره برداران است.

وی افزود: امکان مدیریت ریسک کشاورز و فراهم سازی امکان معامله محصول در قالب ابزارهای مالی از دیگر مزایای گواهی سپرده کالایی است.

میرزاپور بیان داشت: امکان معامله محصول در قالب اوراق بهادار مبتنی بر کالا با برخورداری از معافیت مالیاتی مزیت دیگری که گواهی سپرده کالایی خرما می تواند به همراه داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اینکه بورس محصولات کشاورزی در سال ۱۳۸۳ در کشور راه اندازی شده است، گفت: هم اکنون تمامی محصولات زراعی و تا حدودی باغی و بعضا دامی در بورس قابلیت معامله دارند اما اتفاق جدیدی که طی چند سال گذشته افتاده راه اندازی یک شیوه جدید معاملات تحت عنوان «گواهی سپرده کالایی» است.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالا افزود: در حال حاضر معاملات گواهی سپرده بر روی زعفران، زیره و پسته انجام می شود.

وی یادآورشد: معاملات گواهی سپرده خرما و کشمش هم بزودی در بورس کالای ایران راه اندازی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7438

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.