افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
سفر وزیر بهداشت به بم؛

افتتاح ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی درمانی آموزشی و رفاهی تا پایان دولت تدبیر و امید/ افتتاح بیمارستان فهرج و پروژه دانشگاه علوم پزشکی بم

  • کد خبر : 7950
  • 12 بهمن 1399 - 15:51
افتتاح ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی درمانی آموزشی و رفاهی تا پایان دولت تدبیر و امید/ افتتاح بیمارستان فهرج و پروژه دانشگاه علوم پزشکی بم

پانزدهمین آیین پویش ره سلامت، همزمان با آغاز دهه فجر با حضور نمکی وزیر بهداشت و هیئت همراه، استاندار کرمان و مسئولان شهرستان بم در تالار پرستو برگزار شد.

به گزارش طلوع بم، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش امروز یکشنبه ۱۲ بهمن در پانزدهمین آیین پویش ره سلامت و همزمان با افتتاح پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی بم ضمن تبریک به مناسبت سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور گفت: اگر به سالهای گذشته برگردیم، اتفاقاتی که امروز رقم خورده را به عنوان نشانه‌هایی از توجه ویژه جمهوری اسلامی به زیرساخت های نظام سلامت باید بدانیم، گرچه در مناطق محروم هنوز مشکلاتی هست اما اما تلاش داریم تا این مشکلات رفع شود.
وی ضمن تاکید بر اینکه نظام سلامت از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: قبل از انقلاب و سال های اول بعد انقلاب در مناطقی مانند شرق و جنوب استان کرمان و استانهایی مانند سیستان و بلوچستان به ازای هر هزار تولد، دویست تولد به مرگ‌ومیر منجر میشد و خانواده‌ها بدلیل بیماری های عفونی و مسری یک‌سالگی فرزندانشان را نمی‌دیدند.
دکتر نمکی خاطر نشان کرد: از هر ۲۵۰ مورد تولد والدین پنج سالگی بچه ها را نمی‌دیدند و حدود ۲۰۰ زن از بین یکصدهزار زن باردار در این مناطق بدلیل عوارض بارداری و زایمان از بین می رفتند.
او افزود: با توسعه خانه‌ها و مراکز بهداشتی درمانی و تسهیلات بارداری و همچنین واکسیناسیون علیه شش بیماری مهلک قابل پیشگیری با واکسن با افتخار می‌توانیم بگوییم این مرگ و میرها حداقل به یک دهم قبل انقلاب رسید.
دکتر نمکی در ادامه گفت: ما با دستهای بسته در اقیانوس بلا شنا کردیم و امروز با افتخار عرض میکنیم، در سال‌جاری و اردیبهشت سال آینده حدود یازده هزار تخت به مجموعه بیمارستانی ما اضافه خواهد شد و همچنین ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی درمانی آموزشی و رفاهی به لطف دولت و مساعدت خیرین تا پایان دولت رقم خواهیم زد.
وی در پایان گفت: از اینکه نتوانستم به دیگر شهرستانهای شرقی به دلیل پروتکلهای بهداشتی سفر کنم عذرخواهی میکنم.
در ادامه این جلسه با حضور دکتر جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت و استاندار کرمان در شهرستان فهرج به صورت ویدئوکنفرانس در ارتباط با وزیر بهداشت از بم بیمارستان فهرج افتتاح شد.

پیشرفت ۴۷ درصدی بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم

دکتر مازیار اویسی رییس دانشگاه علوم پزشکی بم ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، افتتاح چند خانه بهداشت و پانسیون در شهرستان بم و شرق استان، بهره‌برداری از دستگاه سی تی اسکن و … را برخی از برنامه‌های این دانشگاه طی این ایام عنوان کرد.
اویسی تصریح کرد: همچنین فاز نخست بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم نیز ۴۷ درصد پیشرفت داشته است و تا پایان خرداد ماه فاز نخست آن به اتمام می‌رسد.
وی بیان داشت: پروژه‌های خیر ساز و کلینیک تخصصی زنان نیز تا ۲۲ بهمن به بهره‌برداری می‌رسد و امید داریم تا چند ماه آینده تحولی در دانشگاه علوم پزشکی بم اتفاق بیفتد.

نیازمند حمایت‌های بیش از پیش شما هستیم

حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان گفت: اگر حمایت‌های مقام معظم رهبری، لطف خداوند و عنایت اهل بیت (علیهم السلام) نبود، ما شاهد کاهش میزان شیوع کرونا نبودیم. شما به همراه کادر درمان توانستید با خدمت به خلق در بین مردم سرافراز شوید.
حجت الاسلام دانشی خطاب به وزیر بهداشت تصریح کرد: بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم و دستگاه ام آر ‌ای از جمله مواردیست که نیازمند حمایت‌های بیش از پیش شما هستیم.

بزرگترین قطب خودروسازی نیازمند نگاه ویژه درمانی

هادی شسهوارپور فرماندار بم هم گفت: شرق استان کرمان با جمعیت ۵۰۰ هزار نفری تنها راه ارتباط شرق کشور محسوب می‌شود.
وی ضمن تاکید بر اینکه بم دارای سه ظرفیت صنعت و گردشگری و کشاورزی است، افزود: ثبت جهانی چهار اثر تاریخی بم به همراه جاذبه‌های گردشگری و کشاورزی، امروز این شهرستان را متمایز کرده است.
فرماندار بم با اعلام اینکه هم اکنون بزرگترین قطب تولید خودروی بخش خصوصی در شهرستان بم است، تصریح کرد: قطعاً این ظرفیت‌ها نیازمند نگاه ویژه درمانی است.
او بیان داشت: بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم نیاز شهرستان بم و شهرستان‌های شرق استان را برآورده می‌کند، پس باید برای ساخت آن اهمیت داده شود.
گفتنی است در این مراسم ۲۸ ساختمان در قالب ۲۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان به صورت همزمان افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7950

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.