افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
خانم خاکپور مدیرجهادکشاورزی بم خبر داد:

صادرات ۲۰۰۰ تنی محصولات گلخانه‌ای بم به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس

  • کد خبر : 4488
  • 29 مرداد 1398 - 17:50
صادرات ۲۰۰۰ تنی محصولات گلخانه‌ای بم به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس

مدیرجهادکشاورزی شهرستان بم گفت: بیش از ۲۰۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای شهرستان بم، به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، مریم خاکپور با اعلام این خبر گفت: شهرستان بم دارای اقلیم خشک و رطوبت نسبی پایین است که این رطوبت نسبی پایین، باعث می شود آفت و بیماری کمتری در بین محصولات این منطقه شاهد باشیم و به تبع آن استفاده از سموم نیز کمتر خواهد شد که همین امر سبب می شود محصولات گلخانه این منطقه تقاضای بیشتری جهت صادرات داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌های شهرستان بم در سال گذشته ۱۲ هکتار و درسال جاری ۱۷ هکتار بوده است که کیفیت محصول گلخانه با توجه به اجرای سازه های گلخانه ای استاندارد و حضورکارشناس ناظر گلخانه ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گلخانه های شهرستان ۸۰ درصدگوجه فرنگی، ۱۸درصد خیار سبز و ۲درصد سایر محصولات است، افزود: میزان آب مصرفی گلخانه بسیار کم و سیستم آبیاری قطره ای است ضمن آنکه از اقدامات مهم جهادکشاورزی برای تولید محصولات با نیاز آبی کم؛ برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی معرفی جهت تسهیلات کم بهره بوده است.

خاکپور با بیان اینکه به ازای هر هکتار گلخانه ۱۰ نفر در شهرستان مشغول بکار می‌باشد، خاطر نشان کرد: سالانه بیش از ۲۰۰۰ تن محصولات گلخانه ای شهرستان بم به روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4488

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.