افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

سپیدپوشان اورژانس بم ۲۹۶ بیمار کرونامثبت را به مراکز درمانی انتقال داده اند

  • کد خبر : 9053
  • 03 شهریور 1400 - 19:42
سپیدپوشان اورژانس بم ۲۹۶ بیمار کرونامثبت را به مراکز درمانی انتقال داده اند

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بم از انتقال ۲۹۶ بیمار قطعی کووید ۱۹ توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی بم خبر داد.

به گزارش طلوع ارگ، فریدون علیپور سوم شهریورماه درمورد عملکرد مرکز فوریت های پزشکی بم در مردادماه ۱۴۰۰ گفت: اورژانس ۱۱۵ بم در مجموع ۲۳۷۹ ماموریتدرمرداد انجام داده که ۹۰۱ ماموریت آن شهری و ۱۴۷۸ ماموریت جاده ای بوده است.

وی افزود: از این تعداد ماموریت هایی که مرکز اورژانس ۱۱۵بم انجام داده ۲۱۱۱ بیمار و مصدوم را به بیمارستان پاستور بم انتقال داده است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بم در ادامه گفت: در مردادماه مرکز اورژانس بم ۴۹۰ ماموریت تصادفی انجام داده که از این تعداد ماموریت تصادفی ۱۷۷ مورد آن شهری و ۳۱۳ مورد هم جاده ای بوده است.

وی بیان کرد: بعد از ماموریت های تصادفی که بیشترین ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی بم در مردادماه بود، ماموریت انتقال بیماران قلبی ۱۰۸مورد، بیماران  تنفسی ۳۵ مورد و ماموریت بیماران دچار مسمومیت ۴۵ مورد بوده است. همچنین در مردادماه امسال، ۱۴۷۰۹بار تلفن های اورژانس ۱۱۵ به صدا در آمد که از این تعداد ۷۸۱ تماس مزاحمت تلفنی بوده و ۷۱۴ تماس مشاوره و ۲۱۲۷ تماس منجر به اعزام آمبولانس شده است.

علیپور افزود: در پیک پنجم کرونا، سپیدپوشان اورژانس ۲۹۶ بیمار کووید مثبت را به مراکز درمانی بم انتقال دادند.

وی بیان کرد: میانگین متوسط زمان از لحظه تماس مددجو با مرکز پیام تا رسیدن تکنسین بر بالین بیمار در پایگاه های شهری هفت دقیقه و ۴۹ ثانیه و در پایگاه های جاده ای ۱۳ دقیقه و ۵۲ ثانیه بوده است.

مدیر اورژانس بم ضمن سپاس از مدافعان سلامت در مورد عملکرد پرسنل عملیاتی و پرسنل دیسپچ مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی بم، از رضایت بالای ۹۰ درصدی نسبت به نحوه خدمات رسانی پرسنل این مرکز طی تماس و نظر سنجی از دریافت کنندگان خدمات امدادی، درمانی از این مرکز خبر داد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9053

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.