افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
مهندس نیکزادی نماینده مردم شرق استان کرمان :

سهمیه ۳۰ درصدی رشته پزشکی در کنکور عادلانه نیست

  • کد خبر : 4372
  • 05 مرداد 1398 - 12:23
سهمیه ۳۰ درصدی رشته پزشکی در کنکور عادلانه نیست

به گزارش طلوع ارگ به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ حبیب الله نیکزادی ، نماینده مردم و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به نیاز شدید شرق استان کرمان به پزشک گفت: استان کرمان دارای مناطق محروم و کمتر توسعه یافته زیادی است. این موضوع تاثیر زیادی بر بخش بهداشت و درمان آن داشته و درحال […]

به گزارش طلوع ارگ به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ حبیب الله نیکزادی ، نماینده مردم و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به نیاز شدید شرق استان کرمان به پزشک گفت: استان کرمان دارای مناطق محروم و کمتر توسعه یافته زیادی است.
این موضوع تاثیر زیادی بر بخش بهداشت و درمان آن داشته و درحال حاضر استان کرمان با کمبود پزشک مواجه است.
ازجمله راهکارهای حل این مشکل، استخدام و تربیت نیروی پزشک بومی است که امیدواریم به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت در سفری که به استان داشتند، قول تامین نیروی پزشک را داده بودند. اما مشکلی که وجود دارد این است که حضور پزشکان در مناطق محروم فقط برای گذراندن دوره طرح پزشکی و کسب تجربه است. این پزشکان بعد از اتمام دوره طرح خود به شهرهای بزرگ مهاجرت می کند.

سهمیه ۳۰ درصدی کنکور پزشکی عادلانه نیست

مهندس نیکزادی درباره تاکید قانون اساسی به محرومیت زدایی گفت: علیرغم تاکید قانون اساسی و سایر اسناد بالادستی به محرومیت زدایی، شاهد آن هستیم که مناطق محروم استان کرمان برای تامین پزشک در مضیغه هستند.

نیکزادی پناه با بیان لزوم اختصاص سهمیه پذیرش دانشجوی پزشکی به مناطق محروم، گفت: وزارت علوم و سازمان سنجش با هماهنگی نهادهای دولتی باید نیازسنجی مناسب برای جذب داوطلبان پزشکی را داشته باشند. در حال حاضر ۳۰ درصد ظرفیت رشته های علوم پزشکی به صورت استانی در نظر گرفته شده است که این موضوع عادلانه نیست.

وی در پایان گفت: علت عادلانه نبودن سهمیه ۳۰ درصدی استان ها در زمینه ظرفیت رشته های پزشکی این است که دانش آموزان مراکز استان از امکانات آموزشی بیشتری نسبت به سایر داوطلبان استان برخوردارند و در مناطق محروم، امکانات دانش آموزان بسیار کمتر است. در همین راستا، درخواستی مبنی بر اختصاص سهمیه ای به داوطلبان گروه علوم تجربی مناطق محروم برای تحصیل در رشته های پزشکی، داریم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4372

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.