افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
نایب رئیس انجمن خرمای کرمان گفت:

دولت پای خودش را از تعیین قیمت خرمای بم بیرون بکشد!!

  • کد خبر : 1656
  • 30 آبان 1396 - 16:03
دولت پای خودش را از تعیین قیمت خرمای بم بیرون بکشد!!

نایب رئیس انجمن خرمای کرمان گفت: تجار و بازرگانان خرما از اداره استاندارد درخواست دارند برای جلوگیری از سوء استفاده از نشان‌های تجاری ثبت شده، ثبت برندهای جدید را پس از استعلام از سامانه ثبت مالکیت معنوی و ارزیابی صحت مدارک ارائه شده انجام دهند تا مشکلاتی برای صادرکنندگان ایجاد نشود.

محمدحسین اکبری در نشست هیات مدیره انجمن خرمای استان افزود: متاسفانه سوء استفاده از یک نشان تجاری معروف و ارسال خرمای بی کیفیت به مشتریان همین برند در کشورهای خارجی اتفاق افتاده که این رویداد اعتبار صادرکنندگان پرتلاش و زحمتکش را زیر سئوال می برد همچنین پیشنهاد می شود استاندارد کیفیت خرما درجه بندی و تاییدیه این مجموعه به مشوق هایی برای صادرات تبدیل شود.

اکبری، در بخش دیگری به تولید انبوه خرما در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مقداری خرما نیز از سال قبل در سردخانه ها باقی مانده، باید قیمتی در نظر گرفته شود که این محصول در بازارها به خوبی فروخته شود.

نایب رئیس انجمن خرمای کرمان خاطرنشان کرد: بهتر است دولت در تعیین قیمت خرما دخیل نباشد زیرا سیستم عرضه و تقاضا در بازار قیمت مناسب را برای خرما مشخص می کند تا هم محصول به فروش برسد و هم کشاورزان و صادرکنندگان متضرر نشوند.
وی در ادامه به ورود احتمالی برخی آفات در نخلستان‌ها اشاره و بیان کرد: باید دوره های آموزشی و کارگاهی لازم برای کشاورزان و باغداران در این زمینه برگزار شود تا آفات نتواند آسیب چندانی به محصول خرما وارد کند./ایسنا

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1656

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.