افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم :

در جوامع توسعه‌نیافته نیز یک متولی بر کالاهای سلامت محور نظارت دارد

  • کد خبر : 1738
  • 11 آذر 1396 - 16:47
در جوامع توسعه‌نیافته نیز یک متولی بر کالاهای سلامت محور نظارت دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در واکنش به مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر این‌که از این پس سازمان استاندارد به جای وزارت بهداشت عهده دار نظارت بر کیفیت غذا و تجهیزات پزشکی خواهد بود، تصریح کرد: حتی در کشورهای توسعه نیافته نیز دو متولی بر کالاهای سلامت محور نظارت ندارد و در این حوزه فقط یک متولی دارند.

دکتر اصغر مکارم  افزود: در یک کارخانه تولید مواد غذایی، سازمان استاندارد روی نوع بسته بندی و وضعیت صادرات و وزارت بهداشت نیز روی بهداشت، کیفیت، مباحث بیوشیمیایی، بیومیکروبی و بیوفیزیکی مواد غذایی نظارت دارند که در این صورت هم نظارت های کافی صورت گرفته و در عین حال سلامت مردم نیز تضمین شده است.

وی با طرح این انتقاد که در مصوبه مجمع، تداخل مسئولیت مشاهده می شود، اظهار کرد: به شدت با نادیده گرفته شدن اختیارات وزارت بهداشت مخالف هستیم، چرا که هم سازمان استاندارد و هم وزارت بهداشت طبق وظایفی که بر دوش آن ها گذاشته شده است باید در راستای منافع مردم عمل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم ادامه داد: اگر تفکیک وظایف وزارت بهداشت و سازمان استاندارد در نظر گرفته نشود و در اثر جابجایی مسئولیت، سلامت مواد غذایی و تجهیزات پزشکی تنزل پیدا کند و سلامت مردم به مخاطره بیفتد، چه کسی و کدام نهاد و سازمان پاسخگو خواهد بود؟

مکارم با تاکید بر این که پای سلامت مردم در میان است، تصریح کرد: هر وزارتخانه و سازمانی باید طبق وظایف حاکمیتی خود عمل کرده و از ورود به حوزه های دیگر برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی خودداری کند./سلامت آنلاین

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1738

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.