افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
دادستان بم در جلسه کارگروه فعالین مجازی عنوان کرد:

در ایام انتخابات هیچ مجرمی مصونیت نخواهد داشت و ما باجدیت با متخلفین برخورد خواهیم کرد

  • کد خبر : 4752
  • 22 آبان 1398 - 11:56
در ایام انتخابات هیچ مجرمی مصونیت نخواهد داشت و ما باجدیت با متخلفین برخورد خواهیم کرد

به گزارش طلوع ارگ به نقل از فارس، هادی شهسوارپور در جلسه کارگروه فعالین فضای مجازی و شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی اظهار داشت: از دهم آذرماه ثبت نام از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز خواهد شد و سعی داریم از مسائل و مشکلاتی که در ایام انتخابات برای فعالان فضای مجازی بوجود […]

به گزارش طلوع ارگ به نقل از فارس، هادی شهسوارپور در جلسه کارگروه فعالین فضای مجازی و شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی اظهار داشت: از دهم آذرماه ثبت نام از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز خواهد شد و سعی داریم از مسائل و مشکلاتی که در ایام انتخابات برای فعالان فضای مجازی بوجود می آید جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای است و در این راستا اصحاب رسانه در جهت اطلاع رسانی درست و به موقع وظیفه سنگینی بر عهده دارند.
فرماندار بم تصریح کرد: مهمترین موضوعی که رسانه‌هو مدنظر دارند بحث مطالبه گری است و همه اصحاب رسانه این دغدغه را دارند اما مطالبه گری باید به درستی و در جای خود انجام شود زیرا اگر از آن به درستی استفاده نشود عواقبی خواهد داشت.
شهسوارپور ابراز داشت: در سفر ریاست جمهوری نامه‌ای از سوی جوانان بم به رییس جمهور در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد که خواسته ‌های مسئولین و مردم بم بودند و این یک کار ارزشمندی است که توسط فعالین فضای مجازی انجام شد.
وی یادآور شد: ما دنبال این هستیم که افراد در راستای قانون در فضای مجازی فعالیت داشته باشند و سعی کنند اخبار دقیق را از منابع مطمئن کسب و عنوان کنند.
فرماندار بم افزود: ما از بیان مشکلات و انتقال آنها به مسئولین استقبال می‌کنیم
در ایام تبلیغات انتخابات باید از خصوصیات کاندیدای مدنظر گفته شود و به کسی تهمت زده نشود.
در این جلسه ستوانیکم شاهرخ بیانی رییس پلیس فتا گفت: ما در جهت ساماندهی گروههای فعال در فضای مجازی اقدامات زیادی داشتیم و جلساتی هم با این افراد برگزار شده است.
وی افزود: همواره تعامل و همکاری در دستور کار ما بوده و در مواردی هم افراد احضار و برای آنها پرونده سازی شده است.
در ادامه مصطفی عارف‌کیا بیان داشت: یکی از وظایف دستگاه قضایی طبق قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم است که این جلسه در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شده است.
رییس دادگستری شهرستان بم افزود: از فعالان فضای مجازی می‌خواهم قوانین مربوط به جرایم رایانه‌ای را مطالعه داشته باشند تا ناخواسته دچار تخلف و جرم نشوند.
در بخش دیگری از این جلسه محمد ضیاءالدینی با بیان این که فضای مجازی به میدان جنگ تبدیل شده بیان داشت: در فضای مجازی سرعت نشر مطالب بالا و دامنه گسترش آنها بسیار زیاد که نشان می‌دهد فضای مجازی از حساسیت بالایی برخوردار است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم گفت: فضای مجازی امروزه بر فرهنگ جامعه و بنیان خانواده‌ها تاثیرات زیادی داشته و علاوه بر مزایایی که دارد معایبی نیز دارد.
وی افزود: گارگروه فضای مجازی و رسانه شهرستان بم مستقر در دادگستری و دادسرا در جهت آگاهی بخشی، افزایش سواد رسانه‌ای و استفاده از نظرات مردم در جهت بهبود وضعیت زندگی مردم تلاش های زیادی صورت داده است.
ضیاءالدینی ابراز داشت: متاسفانه در فضای مجازی تخلفات زیادی صورت می‌گیرد و افراد ناخواسته این اقدامات را انجام می‌دهند.
وی بیان داشت: ما به هیچ جناحی وابستگی نداریم و از هیچ فرد خاصی در انتخابات ها حمایت نمی‌کنیم‌ و تنها حمایت از ولایت فقیه را در دستور کا داریم.
دادستان بم اعلام کرد: در ایام انتخابات هیچ کس مصونیت نخواهد داشت و ما باجدیت با متخلفین برخورد خواهیم کرد و جرایم انتخاباتی شامل تبلیغات زودهنگام نیز می‌باشد.
وی تشریح کرد: کار اصلی نمایندگان مجلس قانونگذاری است و فعالین فضای مجازی وظیفه دارند در جهت آگاهی بخشی به مردم اقدام کنند و نگذارند برخی افراد با قول‌های دروغ مردم را فریب دهند.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4752

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.