افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

خرما کرونا را منتقل نمی کند

  • کد خبر : 6298
  • 22 تیر 1399 - 12:16
خرما کرونا را منتقل نمی کند

به گزارش طلوع ارگ، سازمان جهانی خوار و بار و کشاورزی (FAO) که زیر نظر سازمان ملل فعالیت می کند بطور کلی انتقال ویروس کرونا یا هر نوع ویروس دیگر از طریق مواد غذایی را رد کرد. به گزارش طلوع بم؛ دفتر این سازمان جهانی در ایران در پاسخ به نامه محسن رشیدفرخی رییس انجمن […]

به گزارش طلوع ارگ، سازمان جهانی خوار و بار و کشاورزی (FAO) که زیر نظر سازمان ملل فعالیت می کند بطور کلی انتقال ویروس کرونا یا هر نوع ویروس دیگر از طریق مواد غذایی را رد کرد. به گزارش طلوع بم؛ دفتر این سازمان جهانی در ایران در پاسخ به نامه محسن رشیدفرخی رییس انجمن ملی خرمای ایران که مشخصا درخصوص انتقال ویروس از طریق خرما سوال پرسیده بود، پاسخ داده که ویروس کرونا از طریق خرما منتقل نمی شود و این ویروس برای انتقال نیاز به میزبان “زنده” دارد. در حالیکه انتقال باکتریها برخلاف ویروسها از طریق موجودات زنده و غیرزنده نیز صورت می گیرد.
این موضوع از این بابت مهم است که در آستانه فصل برداشت خرمای بم و دیگر نقاط خرماخیز کشور هستیم و کشاورزان زیادی چشم انتظار فصل برداشت و اینکه احتمال بروز هرگونه شایعه ای در این خصوص در این زمان وجود دارد که موجب ضرر و زیان احتمالی کشاورزان خواهد شد. به همین منظور انجمن ملی خرما پیش از آغاز فصل برداشت اقدام به نامه نگاری رسمی با FAO کرده است.
این سازمان در ادامه پاسخ به نامه انجمن نکاتی را متذکر شده که باید کشاورزان و کارگران و سردخانه داران آنها رعایت کنند. آنها تاکید جدی بر رعایت بهداشت فردی و نظافت عمومی در مکانهای بسته بندی خرما و تخلستانها کرده اند. تب سنجی، شستن مرتب دستها با آب و صابون، رعایت فاصله فیزیکی و همه مواردی که امروزه مکررا به گوش می شنویم و به چشم می بینیم باید رعایت شود. گرچه خرما پس از بسته بندی ممکن است روزها و یا ماهها بعد به دست مصرف کننده برسد اما در توصیه های سازمان جهانی خواروبار آمده است که تا می توانید بسته بندیها را نیز در هر مرحله (اولیه، انتقال، بارگیری) تمیز و ضدعفونی کنید.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6298

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.