افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

خبرهای خوش استاندار کرمان برای اهالی شهرستان های شرق استان کرمان

  • کد خبر : 6180
  • 02 تیر 1399 - 12:51
خبرهای خوش استاندار کرمان برای اهالی شهرستان های شرق استان کرمان

استاندار کرمان گفت: با توجه به وضعیت آب آشامیدنی شهرستان های شرق استان کرمان، اعلام شد که تامین آب شهرهای بم و بروات ۳۰۰ میلیارد تومان تامین آب دیگر شهرستان ها ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که معاونت توسعه روستائی معاون اول رییس جمهور قول پیگیری در این زمینه داد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، دکتر”محمدجواد فدائی” امروز دوم تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر هفته گذشته به تهران و برگزاری چندین جلسه برای پیگیری مسائل استان کرمان اظهار کرد: به منظور بررسی مسائل توسعه شهرستان های شرقی استان و مناطق روستائی کمتر توسعه یافته، جلسه ای با معاون توسعه روستائیِ معاون اول رییس جمهور برگار شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه نماینده شهرستان های شرقی در مجلس، نمایندگانی از بنیاد علوی و ستاد اجرائی فرمان امام برگزار شد، افزود: در این جلسه تصمیمات خوبی اتخاذ شد و بنیاد علوی اعلام آمادگی کرد پروژه های عمرانی بالای ۸۰ درصد پیشرفت را در چهار شهرستان شرقی استان کرمان به اتمام برساند.

فدائی تصریح کرد: مقرر شد برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر، فرمانداران شهرستان ها طرح ها را طی دو هفته آینده ارائه دهند و معاونت توسعه روستائی از محل تسهیلات روستائی ارزان قیمت با نرخ شش درصد اضافه بر سهم استان منابع در اختیار بگذارد.

استاندار کرمان بیان کرد: ستاد اجرائی فرمان امام نیز اعلام آمادگی کرد ۵۰ درصد هزینه بیمه منازل روستائی(شرق استان) را پرداخت کند که این موضوع را دفتر روستائی استانداری پیگیری خواهد کرد.

وی افزود: همچنین از سوی ستاد اجرائی فرمان امام اعلام شد به هر میزان که استان برای ایجاد اشتغال در شهرستان های شرقی اعتبار بگذارد، ستاد پنج برابر اعتبار می گذارند تا تسهیلات قرض الحسنه پراخته شود.

فدائی تصریح کرد: با توجه به وضعیت آب آشامیدنی شهرستان های شرق استان کرمان، اعلام شد که تامین آب شهرهای بم و بروات ۳۰۰ میلیارد تومان تامین آب دیگر شهرستان ها ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که معاونت توسعه روستائی معاون اول رییس جمهور قول پیگیری در این زمینه داد.

استاندار کرمان گفت: همچنین در این جلسه درباره کشت گلخانه ای و گلخانه های خانگی بحث و قرار شد استان طرح جامعی را طی سه ماه آینده ارائه و معاونت توسعه روستائی منابع مالی را تامین کند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان اظهار کرد: قبلا در جلسه ای با وزیر صمت برای فعال شدن قطعه سازان ارگ جدید تصمیم گرفته شد که سایپا و ایران خودرو سفارش بدهند اما این کار به انجام نرسیده و در با معاون توسعه روستائی معاون اول رییس جمهور قرار شد به زودی جلسه ای با حضور خودروسازان و قطعه سازان برگزار شود.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در جلسه ای که با سرپرست وزارت صمت در روز جمعه داشتیم، مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و به ویژه خودروسازی بم را مطرح کردیم افزود: خودروسازان بم در سال ۹۷ تعداد ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو تولید داشته و سال ۹۸ تعداد ۳۵ هزار واحد تولید کردند در حالی که ظرفیت تولید آنها ۳۵۰ هزار واحد است.

فدائی با اشاره به اینکه در واقع خودروسازان بم در سال قبل تنها ۱۰ درصد ظرفیت، تولید کرده اند، گفت: در حلسه با سرپرست وزارت صمت اعلام شد خودروسازان در نقدینگی و تامین منابع ارزی و ریالی مشکل دارند.

وی بیان کرد: قرار شد براساس شرایطی، مجوز پیش فروش به خودروسازان داده شود تا از این طریق منابع مالی ریالی تامین شده و برای تامین منابع ارزی از ارز مس استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6180

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.