افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
فرماندار شهرستان بم:

خانه عامری های بم به بخش خصوصی واگذار می شود

  • کد خبر : 2071
  • 24 دی 1396 - 19:37
خانه عامری های بم به بخش خصوصی واگذار می شود

فرماندار شهرستان بم با بیان اینکه در صورت موافقت میراث فرهنگی خانه عامری های این شهرستان به بخش خصوصی واگذار می شود گفت: این بنای تاریخی پس از واگذاری به هتل سنتی تبدیل می شود.

هادی شهسوار پور  به جاذبه های تاریخی و گردشگری بم و دیگر شهرستان های همجوار اشاره کرد و افزود: با وجود جاذبه های جهانی این شهرستانها، باید به ورود گردشگران خارجی توجه ویژه ای شود.
وی به راه اندازی هتل های سنتی و خانه های بوم گردی در روستاهای حاشیه کویر اشاره و اظهار کرد: ساخت این خانه ها می تواند منجر به ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی در محل جاذبه های بکری چون تپه های شنی ریگان و کلوت های فهرج شود.
فرماندار بم گفت: امیدواریم با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان مراحل واگذاری این بنا انجام شود و بتوانیم یک هتل سنتی مناسب را در اختیار گردشگران قرار دهیم.
شهسوارپور ادامه داد: با توجه به ساختار فرهنگی شهرستان بم مشخص ساختن مسیر گردشگری در این شهرستان بسیار مهم است.
وی گفت: هر هفته سه پرواز از فرودگاه شهرستان بم انجام می گیرد که امیدواریم بزودی هر روز هفته پروازهای متعددی دایر شود.
فرماندار شهرستان بم به خانه باغ های این شهرستان اشاره کرد و افزود: این خانه باغها به عنوان یکی از جاذبه های مهم طبیعی در حال از بین رفتن هستند که باید به احیاء آنها کمک کنیم.
وی افزود: شناساندن و معرفی این جاذبه ها در استانهای بزرگ کشور در ایام قبل از نوروز در الویت کار است.
شهسوارپور با اشاره به اینکه دعوت از سفیران کشورهایی که به زلزله بم کمک کردند می تواند به معرفی دوباره بم کمک کند بیان کرد: سفیران این کشورها می توانند همزمان سفیران اطلاع رسانی در خصوص جاذبه ها بم هم باشند و موجب حضور گردشگران خارجی در این شهرستان شوند.
ارگ بم بزرگترین سازه خشتی جهان در نزدیکی شهر بم در شرق استان کرمان قرار دارد.
بم و فضای فرهنگی آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌ است.
این ارگ عظیم که در مسیر جادهٔ ابریشم قرار دارد در سده پنجم پیش از میلاد ساخته شده‌ است و تا سال ۱۸۵۰ پس از میلاد نیز همچنان مورد استفاده بوده و به طور قطع مشخص نیست چرا پس از آن دیگر مورد استفاده قرار نگرفته است.
کل بنا یک دژ بزرگ است که در قلب آن، ارگ واقع شده، اما به دلیل ظاهر پرابهت ارگ، که پر ارتفاع‌ ترین قسمت مجموعه نیز به شمار می ‌آمد، کل بنای دژ به عنوان ارگ بم نامیده می ‌شود.
این اثر تاریخی در پنجم دی ۱۳۸۲، در اثر زلزلهٔ ۶.۶ ریشتری تقریباً به طور کامل از بین رفت و بلافاصله بعد از این حادثه ارگ بم مورد مرمت قرار گرفت./ایرنا

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2071

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.