افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

حضور در ۲۲ بهمن، امضای پیمان ایستادگی پای انقلاب است

  • کد خبر : 11853
  • 21 بهمن 1401 - 17:48
حضور در ۲۲ بهمن، امضای پیمان ایستادگی پای انقلاب است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به دشمنی ها علیه انقلاب اسلامی گفت: مردم بر سر عهد و پیمان خود با انقلاب ایستاده و عملیاتی کردن این را در جای جای مبارزه با استکبار نشان می دهند و ظهور و امضای این عهد و پیمان فردا در ۲۲ بهمن است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه کرمان با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: متاسفانه برخی غرق دنیا و مظاهر آن شده و از تقوای الهی فاصله می گیرند و اصلا توجهی ندارند که آخرتی وجود دارد. باید تا دیر نشده به فکر روز حساب باشیم. دنیا فقط بستری است تا در آن فعالیت انجام داده و آخرت خود را تامین کنیم.

وی افزود: یکی از علامت های انسان مومن که در متون دینی ما به آن توجه ویژه شده، تسلیم در برابر خداوند و اوامر اوست. توجه و عمل به فرامین و دستورات انبیاء و امامان معصوم علیهم السلام است.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه آئین حقیقی در پیشگاه خداوند، تسلیم است، گفت: گرچه بر دینی که نبی مکرم ما آورد، نام اسلام را گذاشتند اما هم ادیان روحشان تسلیم است و هدف همه ادیان الهی این است که انسان را در مقابل دستورات الهی تسلیم کنند و آن را به گونه ای تربیت کنند که آنچه خدا خواسته انجام دهد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه پذیرش مسئولیت و انجام وظیفه این است که کار را عملیاتی کرده و در صحنه عمل نشان بدهیم، بیان کرد: اسلام عصاره همه اینهاست، یعنی دستورات خداوند را از عمق جان قبول داشتن، به آن اقرار نمودن و در صحنه عمل آن را اجرا کردن.

وی اظهار کرد: مردم در مقابل دستورات الهی سه دسته هستند، نخست کسانی که برخی از دستورات را که مطابق میل خودشان است اطاعت می کنند و این ها در واقع مطیع هوای خود هستند نه دستورات خدا.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: برخی با رهبران دینی نیز همینگونه رفتار می کنند و از کلام رهبران آن چیزی را می پذیرند که با خواسته خودشان همراه است و در زمان امام(ره) و مقام معظم رهبری برخی جریانات و احزاب را می بینیم که بخشی از سخنان این دو بزرگوار را که مطابق خواسته هایشان است پررنگ می کنند و درباره بخش دیگر که مطابق خواسته هایشان نیست، سکوت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: گروه دوم کسانی هستند که اوامر خدا را در نظر می گیرند و اگر با منافعشان تعارض پیدا کرد، منفعت را در نظر دارند اما حرف خدا را می پذیرند. اینها تسلیم‌اند و گروه سوم که از اینها بالاتر هستند، در مقابل دستورات الهی منفعت ندارند و فقط آنچه خدا می خواهد را انجام می دهند و بالاترین درجه تسلیم، همین است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اعلام حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام خمینی(ره) گفت: امام با این حکم انقلابی جریانی را برای جامعه انسانی روشن و واضح کرد و سال ها از این حکم انقلابی می گذرد و همچنان در تاریخ ماندگار شد.

وی در ادامه افزود: صدور بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری بهترین راهبرد برای پیشرفت ایران قوی و اسلامی است. امیدوارم کسانی که اهل اندیشه و در صحنه عمل توان اجرا دارند، همه همت خود را صرف کنند تا ایران قوی در مسیر گام دوم تحقق پیدا کند و انسان های تشنه عدالت و انسانیت الگوو بگیرند و این انقلاب و نظام را به دست صاحب اصلی اش منجی عالم بشتریت برسانیم.

علیدادی سلیمانی در ادامه گفت: هموطنان زلزله زده در خوی نیاز به کمک دارند و مردم می توانند کمک های خود را به  دست مجموعه های مرتبط برسانند اگرچه دولت و مردم چیزی کم نگذاشته اند؛ همچنین می توانید کمک های خود را برای زلزله زدگان سوریه و ترکیه ارسال کنید.

امام جمعه کرمان در ادامه سخنانش با اشاره به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: حضور فرد فرد ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال یک وظیفه شرعی و الهی است.

وی افزود: امروز بدون شک هم عصر با انقلابی هستیم که خاستگاه همه انسان های پاک در طول تاریخ و در راس آن انبیاء و ائمه معصومین بوده است. یعنی جریانی که با همت بالا و اراده توده های مردم تقید به اجرای احکام الهی در همه رده ها باشد.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه دشمنی های پرحجم و بزرگی در مقابل انقلاب اسلامی از آغاز شکل گرفته و همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: تا روزی دشمنی ها ادامه دارد که کاملا مایوس شوند.

وی اظهار کرد: یکی از عناصر تشکیل دهنده انقلاب که نقش اساسی داشت، اسلام و دستورات و قوانین آن است و این انقلاب مبتنی بر کتاب و سنت است؛ انقلاب توانست احکام الهی را نشان داده و ثابت کند که دو تفکر غرب و شرق دنبال انسانیت نیستند و می خواهند آزادگی انسان را به اسارات بکشند. اما اسلام طرفدار انسان آزاد است لذا دشمنی ها تمام شدنی نیست و تا انقلاب مبتنی بر کتاب و سنت و وحی آیات و روایات است، تفکری که با آن مخالف است، دشمنی خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: عنصر دیگر این انقلاب مردم هستند که شجاعانه قیام کرده و پیروز شدند و در حدوث انقلاب و بقاء و نگهداری دستاوردها آن همه ظرفیت خود را به کار گرفتند.

وی افزود: تا زمانی که مردم شجاعانه در صحنه عمل بایستند ولو جغرافیای کشور یک صدم جغرافیای دنیا باشد، دنیای استکبار از آن دست بر نمی دارد. لذا مردم بر سر عهد و پیمان خود ایستاده و عملیاتی کردن این را در جای جای مبارزه با استکبار نشان می دهند و ظهور و امضای این عهد و پیمان فردا در ۲۲ بهمن است.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: عنصر سوم، رهبری آگاه و بصیر در قامت ولایت فقیه است که مردم به دستور و امر او در همه صحنه ها حضور دارند. رهبری که تهدیدها او را متوقف نمی کند و توطئه ها را با درایت وذکاوت یکی پس از دیگری خنثی می کند.

وی بیان کرد: ولی فقیه در همه صحنه ها با راهبری مناسب و مساعد انقلاب و این کشتی در حال حرکت به سمت انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) را در همه عرصه ها با دقت هر چه تمام تر پیش می راند و این رهبری دشمنان جدی در دنیای امروز دارد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11853

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.