افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

تکمیل ۴۵ پرونده آثار غیرمنقول استان کرمان برای ثبت در فهرست آثار ملی

  • کد خبر : 9588
  • 06 آذر 1400 - 13:58
تکمیل ۴۵ پرونده آثار غیرمنقول استان کرمان برای ثبت در فهرست آثار ملی

 معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: پرونده ۴۵ اثر فرهنگی و تاریخی غیرمنقول استان کرمان برای ثبت در فهرست آثار ملی در حال تکمیل است. به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، مجتبی شفیعی اظهار کرد: اغلب این پرونده‌ها مربوط به تپه‌ها و محوطه‌های باستانی حوزه شهرستان ارزوییه و آثار […]

 معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: پرونده ۴۵ اثر فرهنگی و تاریخی غیرمنقول استان کرمان برای ثبت در فهرست آثار ملی در حال تکمیل است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، مجتبی شفیعی اظهار کرد: اغلب این پرونده‌ها مربوط به تپه‌ها و محوطه‌های باستانی حوزه شهرستان ارزوییه و آثار معدن‌کاری و فلزکاری کهن و ابنیه تاریخی حوزه شهرستان‌های سیرجان، زرند و کرمان است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: علاوه بر پرونده آثار مذکور پنج پرونده آثار طبیعی این استان نیز تکمیل و به وزارت میراث‌فرهنگی ارسال شده و تکمیل چهار پرونده دیگر هم در دستور کار است.

او بیان کرد: چهار پرونده مستندسازی آثار معنوی و ناملموس برای ثبت در فهرست آثار ملی نیز در دست تهیه و اقدام است.

شفیعی با اشاره به اینکه این استان دارای هفت هزار اثر شناخته شده است خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی این اداره‌کل ثبت آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی در فهرست آثار ملی است که خوشبختانه روند رو به رشدی دارد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9588

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.