افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024

تکمیل مجتمع‌های نیمه‌تمام فرهنگی کرمان تا سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 11106
  • 16 شهریور 1401 - 11:02
تکمیل مجتمع‌های نیمه‌تمام فرهنگی کرمان تا سال ۱۴۰۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تلاش داریم مجتمع‌های فرهنگی و هنری بردسیر، رابر، فهرج، رفسنجان بافت و ریگان تا سال ۱۴۰۲ تکمیل و مردم این مناطق از خدمات این مجتمع‌ها بهره‌مند شوند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، محسن روحی افزود: ساختمان تالار شهر کرمان نیز تکمیل شده و آخرین مراحل تجهیز خود را طی می کند که در آینده نزدیک افتتاح می شود.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این مجتمع بزرگ فرهنگی به مساحت ۱۴ هزار و ۲۰۰ متر بخش عمده ای از نیازهای فرهنگی شهر کرمان مرتفع خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان بیان کرد: در راستای خدمات رسانی به اصحاب فرهنگ و هنر، ۲۵ فقره هنرکارت به هنرمندان این استان تحویل و ۲۱ نفر برای برخوداری از تسهیلات ارزان قیمت به بانک رسالت معرفی شدند.

وی اظهار داشت: تمدید عضویت ۱۵۰ نفر در صندوق اعتباری هنر و پذیرش ۶۱ نفر عضو جدید از دیگر خدمات صندوق اعتباری هنر طی سال گذشته در استان کرمان بوده است.

اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم کرمان 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان همچنین گفت: طرح آموزش رایگان هنر در راستای تحقق شعار تحول، عدالت محوری و توازن عدالت فرهنگی از ابتدای شهریورماه سال جاری در مناطق محروم این استان به مرحله اجرا درآمد.

وی اظهار داشت: طرح آموزش رایگان هنر در هفت شهرستان ارزوییه، بافت، کوهبنان، نرماشیر فهرج، ریگان و بم و با اعتبار ۲ میلیارد ریال در حال انجام است.

وی ادامه داد: این طرح به منظور دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری، صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی، طرح آموزش رایگان رشته‌های مختلف هنری در سطح مناطق محروم، کمتر توسعه یافته در حال اجرا است و تمام برنامه‌های مرتبط با این طرح به صورت رایگان انجام می شود.

حمایت و پشتیبانی از ۳۳۰ فعالیت فرهنگی در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان تصریح کرد: این اداره کل طی یک سال اخیر از حدود ۳۰۰ فعالیت فرهنگی و هنری در این استان حمایت و پشتیبانی کرده که سیزدهمین همایش شعر سیمرغ، جشنواره ملی خانواده و سبک زندگی مهدوی، جشنواره ملی آواها و نواهای مقاومت، دومین جشنواره شعر نماز نجوا، ششمین همایش ادبی دل عالم از مهمترین این برنامه ها محسوب می شود.

وی با اشاره به لزوم تقویت و تکمیل زیرساخت های فرهنگی در استان کرمان بیان کرد: در همین راستا تجهیز پلاتوی نمایش تئاتر شهر و تعمیر مجتمع فرهنگی و هنری شهر کرمان با هفت میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام است.

تجهیز و کمک به زیرساخت های سینمایی کرمان

وی افزود: در حوزه سینما و فیلم نیز کمک به تجهیز سینما نور کرمان، حمایت از تجهیز و کمک به راه اندازی سینمای بخش خصوصی بم، کمک به بازسازی و بهسازی سینما آزادی زرند، کمک به تجهیز فنی و بهسازی صندلی های سینما فرهنگ شهربابک و حمایت زا تولید فیلم های کوتاه و مستند از اهم اقدامات انجام شده طی سال اخیر است.

روحی تاکید کرد: بررسی و ثبت ۷۵۰ فعال قرآنی به منظور استفاده از تسهیلات بیمه فعالان قرآن و توزیع ۲۸ فقره معرفی نامه بیمه تامین اجتماعی به اصحاب فرهنگ و رسانه در قالب صندوق اعتباری هنر از اقدامات مهم حمایت بیمه ای محسوب می شود.

اجرای جشنواره موسیقی استانی نواحی در بافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: همچنین پس از ۱۳ سال برگزاری جشنواره استانی موسیقی نواحی در شهرستان بافت در تیرماه با حضور حدود ۱۰۰ هنرمند در قالب ۲۳ گروه از ۱۲ شهرستان برگزار و با استقبال بسیار بالای علاقمندان مواجه شد.

وی بیان کرد: در طول فعالیت یک ساله دولت حضور مسئولان کشوری حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی پررنگ بود، به طوری که سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان سینمایی کشور و مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی به استان کرمان انجام شد که گام ارزشمندی در حل مسائل و مشکلات اهالی فرهنگ و رسانه کرمان بود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11106

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.