افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024
معاون آموزش و پرورش استان کرمان:

تکلیف نوروزی برای دانش‌آموزان ابتدایی ممنوع است

  • کد خبر : 8230
  • 13 اسفند 1399 - 18:16
تکلیف نوروزی برای دانش‌آموزان ابتدایی ممنوع است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان گفت که با توجه به شرایط بسیار دشوار سال تحصیلی جاری به‌واسطه‌ی آموزش مجازی، معلمان و دانش‌آموزان نیاز به استراحت و تجدید قوا دارند و به همین دلیل تکلیف نوروزی برای دانش‌آموزان ابتدایی ممنوع است.

به گفته‌ی وی برای دانش‌اموزان ابتدایی در نوروز، دستورالعمل «عید، هنر و داستان» در نظر گرفته شده که انجام آن هم طبق علاقه و خواست خود دانش‌آموزان و آزاد است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، عباس ضیا در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان بیان کرد: «با توجه به شرایط بسیار دشوار در سال تحصیلی جاری به‌واسطه‌ی آموزش مجازی، معلمان و دانش‌آموزان نیاز به استراحت و تجدید قوا در تعطیلات نوروز دارند».

وی با تاکید بر این‌که تکلیف نوروزی برای دانش‌آموزان ابتدایی ممنوع است، افزود: «برای دانش‌آموزان ابتدایی در نوروز امسال دستورالعمل «عید، هنر و داستان» در  نظر گرفته شده که البته انجام آن هم طبق علاقه و خواست خود دانش‌آموزان و آزاد است و هیچ اجباری برای انجام آن نیست».

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان، پرورش دانش‌آموزانی با روحیه‌ی مشارکت و همکاری را در کنار سایر مهارت‌های مورد نیاز ضروری دانست و گفت: «از ابتدای سال جاری، بنده و همکارانم در بیشتر شهرستان‌ها و مناطق استان حضور یافته‌ایم، هر چند نحوه‌ی بازدیدها متفاوت بود اما از نزدیک در جریان آموزش‌ها قرار گرفته‌ایم».

وی با بیان این‌که کار معلمان در آموزش مجازی چندین برابر شده، گفت: «معلمان ابتدایی زحمات زیادی این ماه‌ها متقبل شده‌اند و در کنار مجموعه‌ی بهداشت و درمان، جایگاه اجتماعی ویژه‌ای یافته‌اند و در همه‌ی مدارس، برنامه‌ی عمل، برنامه‌ی کلاسی و انتخاب یک برنامه برای یک کلاس اجرا شده است».

ضیا گفت: «مشکلات و ضعف‌های شبکه‌ی شاد تا حد زیادی برطرف شده، در مواردی در بازدیدها مشاهده شده که بعضی از آموزگاران محتواهایی را برای آموزش مجازی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند که تولید خودشان نیست، تاکید بر این است که محتوا را خود معلم ایجاد کند و اولویت با صدا و تصویر خود معلم است».

وی تاکید کرد: «در کلاس‌های با تراکم حداکثر ۱۰ نفر در مدارس زیر ۵۰ نفر که کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود، حتما باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود ».

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان از ثبت‌نام بیش از شش و هزار و ۱۰۰ نوآموز در طرح ملی و رایگان آموزش مجازی نوآموزان پیش دبستانی خبر داد و افزود: «آموزش و نهادینه‌سازی مهارت‌های یازده‌گانه به نوآموزان به پرورش دانش‌آموزانی خلاق و پویا کمک می‌کند»

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8230

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.