افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

تفاهم‌نامه خواهرخواندگی کرمان و شهر آرماویر ارمنستان امضا شد

  • کد خبر : 11351
  • 12 آبان 1401 - 19:32
تفاهم‌نامه خواهرخواندگی کرمان و شهر آرماویر ارمنستان امضا شد
تفاهم‌نامه خواهرخواندگی کرمان و شهر آرماویر ارمنستان امروز (پنجشنبه) با حضور شهرداران کرمان و آرماویر امضا شد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، شهر آرماویر ارمنستان پیش از این، با شهرهای آرماویر روسیه با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر، فئودوسیا روسیه با جمعیت ۷۰ هزار نفر، دیرالزور سوریه با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر و گالوستون آمریکا با جمعیت ۵۴ هزار نفر، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضا کرده و امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین کرمان و آرماویر، در راستای تقویت روابط اقتصادی، مبادلات فرهنگی و گردشگری شهرهای کرمان و آرماویر است.

از جمله زمینه‌های همکاری در این تفاهم‌نامه، می‌توان به ایجاد امکانات و تسهیل شرایط تبادل تجربیات و حضور هیات‌های کارشناسی در زمینه‌های معماری، شهرسازی، امور زیربنایی، میراث فرهنگی، محیط زیست و مدیریت شهری اشاره کرد.

شهردار کرمان در آیین امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی کرمان و آرماویر افزود: امیدوارم برنامه‌های تدارک دیده‌ شده در این راستا مفید واقع شده باشد و در راستای همراهی بیشتر برنامه‌های مفید و موثر دیگری برنامه‌ریزی شود.

سعید شعرباف با بیان اینکه آرماویر و کرمان مشترکات زیادی را در حوزه استانی و شهری دارند، ادامه داد: ماهیت تاریخی شهر کرمان به چهار سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد و شهر آرماویر نیز سابقه تاریخی کهنی در تاریخ ارمنستان دارد.

وی ویژگی دوم این ۲ شهر را ارتباط زیرساختی و قرار داشتن در شریان اصلی ارتباطات ریلی و هوایی دانست و تصریح کرد: آرماویر به دلیل نزدیکی به ایروان و فرودگاه بین‌المللی، موقعیت ممتازی دارد.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: موقعیت کشاورزی، صنعت روبه‌رشد و روند ساختمان‌سازی در آرماویر ارمنستان و شرایط مشابه آن در کرمان از دیگر مشترکات این ۲ شهر است.

وی وجود سابقه تمدنی و حضور قهرمانان ملی و بین‌المللی در کرمان بویژه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و قهرمانان تاریخی شهر آرماویر را از مشترکات فرهنگی و موجب نزدیکی ۲ شهر اعلام و بیان کرد: به‌دنبال آن هستیم که تفاهمنامه روی کاغذ نماند و با شکل‌گیری روابط حقیقی بین ۲ شهر، قابلیت‌های مختلف اقتصادی برقرار بماند.

شعرباف به حضور یکی از مقامات بلندپایه ارمنستان در ایران طی روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: با حضور مقامات ارمنستانی و توافق‌های انجام‌شده در ایران، برای افزایش معاملات اقتصادی بین در حدود سه میلیارد دلار تصمیم گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نقشی که کرمان می‌تواند در این معاملات اقتصادی بازی کند، بسیار پررنگ است، ادامه داد: امیدواریم با تلاش فراوان، ما اولین مجموعه اقتصادی حاضر در ارمنستان باشیم.

شهردار کرمان تصریح کرد: در این راستا توافقنامه خوبی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در راستای کمک به ایجاد مرکز تجاری ارمنستان در کرمان منعقد و برای آن برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: در خصوص شهر هوشمند نیز اقدامات خوبی را رقم زدیم و مشاور اقتصادی ارمنستان در ایران برای تسهیل این روند و اقدامات اقتصادی دیگر کمک زیادی کردند.

مساعدت و همکاری لازم برای تامین منافع ۲ کشور

شهردار شهر آرماویر ارمنستان نیز در این مراسم ضمن تشکر از مهمان‌نوازی شهردار کرمان، مراسم خواهرخواندگی کرمان و آرماویر را آیینی مهمی برای ۲ شهر دانست و گفت: سفر ما به کرمان با حضور مقامات بالای ارمنستان در ایران و تعاملات دوطرفه بین ایروان و تهران مصادف شده است و در این راستا، مقاصد دو طرف برای ایجاد گسترش روابط، مطرح شد.

دیوید خوداتیان با اشاره به اینکه لازم است که ما نیز نقش خودمان را برای گسترش همکاری‌های دوطرفه ایفا کنیم، اظهارداشت: این اولین سفر ‌من به کشور ایران و شهر کرمان است و در این سفر با فضای گرم و صمیمانه‌ای مواجه شدم.

وی با اشاره به اینکه بعد از برگشت از ایران، این خاطره ماندگار و حضور گرم در جمع ایرانی‌ها را به کشور خود انتقال می‌دهم، خاطرنشان کرد: با این گفته دکتر شعرباف، شهردار کرمان مبنی بر اینکه ما باید هدف بزرگی را در نظر بگیریم و موارد را از روی کاغذ به شکل عملی دربیاوریم، کاملا موافق هستم و براساس این دیدگاه کار را عملی خواهم کرد.

شهردار شهر آرماویر با اشاره به اینکه در مدت حضور وی و هیات همراه در کرمان، ملاقات‌های سودمندی بخصوص با اتاق بازرگانی این استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: امیدوارم با گام‌های بلند، در کوتاه‌مدت به هدف مدنظر برسیم.

وی ادامه داد: من به‌عنوان شهردار شهر آرماویر وعده می‌دهم که مساعدت و همکاری لازم را برای تامین منافع دو کشور داشته باشم و برای به ثمر نشستن صحبت‌ها تلاش کنم.

همچنین، برگزاری هفته‌های فرهنگی، نمایشگاه‌ها، نامگذاری نمادهایی در ۲ شهر، معرفی شهرها در رسانه‌های محلی، برقراری ارتباط بین دفاتر گردشگری، مراکز اقامتی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ۲ شهر بویژه در بخش گردشگری، ساختمان و صنعت، توسعه روابط بین موسسات آموزشی و ورزشی دو شهر، انجمن‌ها و نهادهای مردمی نیز از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است که علاوه بر آن،۲ طرف موظف هستند در راستای پیشرفت همه‌جانبه و افزایش شناخت متقابل از تاریخ و فرهنگ ۲ شهر و مشابهت‌های فرهنگی، تلاش کنند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11351

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.