افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
حجت الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم مطرح کرد:

تریبون نماز جمعه هیچ گاه جناحی نبوده و به هیچ گروهی وابسته نیست

  • کد خبر : 4362
  • 01 مرداد 1398 - 19:54
تریبون نماز جمعه هیچ گاه جناحی نبوده و به هیچ گروهی وابسته نیست

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، امام جمعه بم به اهمیت قرار دادن هفته بزرگداشت اقامه نماز جمعه در کشور اشاره کرد و بیان داشت: به مناسبت پنج مردادماه و سالروز اقامه نماز جمعه هفته‌ای به همین عنوان نام‌گذاری شده است. وی درنشست با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه هر کس که دل به […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، امام جمعه بم به اهمیت قرار دادن هفته بزرگداشت اقامه نماز جمعه در کشور اشاره کرد و بیان داشت: به مناسبت پنج مردادماه و سالروز اقامه نماز جمعه هفته‌ای به همین عنوان نام‌گذاری شده است.

وی درنشست با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه هر کس که دل به ساخت انقلاب اسلامی بسته است در دایره نماز جمعه قرار داشته و در تشکیلات نماز جمعه قرار می‌گیرد، اظهار کرد: نماز جمعه منادی وحدت است و تمامی مومنان که ارادت به اهل بیت(ع) و مقدسات مذهبی و انقلابی دارند می‌توانند در نماز جمعه خدمت کنند، اگر بخواهیم جامعه به تمدن برسد باید از تقوای فردی عبور کرده و به تقوای اجتماعی برسند و فلسفه نماز جمعه نیز رسیدن به تقوای اجتماعی است.
وی تصریح کرد: برای چهلمین سال برپایی نماز جمعه برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است که امیدواریم توسط رسانه‎ها بازتاب مطلوبی داشته باشد.
امام جمعه بم گفت: رسانه‌ها در تبیین اهمیت نماز جمعه نقش بسزایی دارند و امیدواریم بتوانیم از نظرات و سخنان کارشناسی شده آنها در زمینه نماز جمعه به نحو احسن استفاده کنیم

دانشی امام جمعه بم گفت :در استانه چهلمین سالگرد اقامه اولین نماز جمعه کشور قرار گرفته ایم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۵مرداد ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه کشور به فرمان امام خمینی ره توسط ایت الله طالقانی اقامه شد .
وی افزود:امسال ۵مرداد ۱۳۹۸ نماز جمعه در کشور چهل ساله شد.
وی به جایگاه نماز جمعه در ایات و روایات اشاره کرد وبیان داشت : نماز جمعه از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است و در قران کریم یک سوره کامل به عنوان جمعه اختصاص پیدا کرده و در این سوره مبارکه میفرمایند خطاب به مسلمانان که آنگاه ندای نماز جمعه را می شنوید بشتابید به سوی نماز جمعه و دست ازخرید و فروش بر دارید و هر انچه که شما را از شرکت در نمازجمعه باز میدارد رها کنید.

امام جمعه بم ضمن تقدیر از رئیس ستاد دفترامام جمعه آقای صدیق حجت السلام رودمشکی را به عنوان ستاد دفتر معرفی کرد.

حجت الاسلام رودمشکی گفت:فراهم کردن زمینه حضور هر چه بیشتر و حداکثری اقشار مختلف بطور خاص جذب بیشتر جوانان است و پرهیز از ورود به گروه ها و احزاب سیاسی است. وی افزود: نهاد نماز جمعه وابسته به یک گروه خاص سیاسی نیست که بخواهیم مبلغ گروه سیاسی خاص باشیم یا سلیقه خاص سیاسی نمازجمعه را وابسته به خودش بدانید حجت الاسلام دانشی گفت: نماز جمعه بعد سیاسی دارد و بسبار مهم است نماز جمعه عزای دشمنان است وظیفه امام جمعه در خطبه پرداختن به امور اخلاقی و معنوی و بعد دیگر آن تبیین مواضع نظام و رهبری و مسائل روز است وی افزود:بدون وابستگی به سلیقه خاص سیاسی و رییس ستاد هم در این راستا وظایفش را انجام میدهد.

برنامه های این هفته بعنوان بزرگداشت نشست با اقشار مختلف مردم و در این راستا اولین نشست با جمعی از روجانیون شهرستان در دفترامام جمعه برگزار شد ، نشست با اصحاب رسانه، نشست با جمعی از پزشکان شهرستان، این شروعی است و مطمئنا به یاری خداوند نشست متعدد در راستای کاربردی کردن کارکرد نماز جمعه و وطایف امام جمعه برگزار میکنیم و در جریان قرار خواهیم گرفت.
پنج شنبه ادای احترام به شهدا در بهشت زهرا و گرامیداشت اولین امام جمعه بم ایت الله علامه ایت الهی که در امام زاده زید دفن است دعوت از فرزند ارشد ایشان و تجلیل از ائمه جمعه سابق شهر بم و روسای سابق ستادنمازجمعه در دستور کار است. وی افزود از برنامه‌های دیگر دعوت از نمایندگان اسبق و فعلی بم بزرگ است که بتوانیم از تمامی ظرفیت‌های انسانی استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بنده وابسته به هیچ گروه سیاسی نیستم و هر گروه سیاسی ادعا کند امام جمعه وابسته به ما است و از ما دستور میگیرد خلاف گفته است انچه برای من مهم است اصل نظام و راه امام و شهدا و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری است
حجت الاسلام دانشی گفت خطبه های نماز جمعه هم در همین راستا ارائه باید شود و اگر خطبه نماز جمعه منویات رهبری را تببین دغدغه های رهبری را بیان نکند پس چه وظیفه ای باید انجام دهد و انچه برای بنده بعنوان امام جمعه بم مطرح بوده است اینکه وابسته به گروه سیاسی خاص نیستم.
وی افزود: بنده انحصار گرا نیستم اینکه ادعا کنم اصل نظام فقط برای من مهم است و برای دیگران نیست اما به هر حال همواره تاکید داشتم در راستای خطوط قرمز نظام هیچ گونه لکنت زبانی نداشته و نخواهم داشت خط قرمز من اصل نطام و راه امام و شهداست .
مشکلات مردم و شهرستان نهاد نمار جمعه و امام جمعه موظف است در راستای حل مشکلات مردم انچه در توان دارد دریغ نکند و پیگیری نماید اگر بخواهیم در این راستا موفق باشیم باید از تمام طرفیتهای بم استفاده کنیم .

 

گزارش: طلوع بم – زهرا دهقان

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4362

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.