افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024
حجت الاسلام غضنفرآبادی نماینده مردم بم خواستار شد:

تدوین طرح تفصیلی جدید بم با رویکرد مرکز استان شدن بم در آینده / در تهیه طرح اجازه سوءاستفاده به کسی یا گروهی را ندهید

  • کد خبر : 8451
  • 27 اسفند 1399 - 18:13
تدوین طرح تفصیلی جدید بم با رویکرد مرکز استان شدن بم در آینده / در تهیه طرح اجازه سوءاستفاده به کسی یا گروهی را ندهید

صبح چهارشنبه بیست‌وهفتم اسفند جلسه آشنایی با ضرورتها و الزامات تهیه طرح تفصیلی بم با حضور حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان، هادی شهسوارپور فرماندار بم، رضا حافظی معاون مدیرکل راه و شهرسازی و عباس اسدی رئیس اداره طرحهای کالبدی اداره کل راه وشهرسازی استان کرمان، کوروش افضلی نماینده شرکت آمودان و دیگر مسئولین […]

صبح چهارشنبه بیست‌وهفتم اسفند جلسه آشنایی با ضرورتها و الزامات تهیه طرح تفصیلی بم با حضور حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان، هادی شهسوارپور فرماندار بم، رضا حافظی معاون مدیرکل راه و شهرسازی و عباس اسدی رئیس اداره طرحهای کالبدی اداره کل راه وشهرسازی استان کرمان، کوروش افضلی نماینده شرکت آمودان و دیگر مسئولین مربوطه در فرمانداری بم برگزاری شد.

به گزارش هفته‌نامه طلوع بم؛ در این جلسه حجت الاسلام غضنفرآبادی ضمن تبریک ایام شعبانه در خصوص طرح تفصیلی سه محوریت را برای طراحی مطرح کرد و گفت: در وهله اول در تدوین طرح جدید تفصیلی باید حفظ باغات در اولویت قرار گیرد و همچنین در وهله دوم با این طرح جدید ما بتوانیم محدودیتهای توسعه شهر را برداریم و در وهله سوم از جهانی بودن شهرمان استفاده کنیم.
وی در ادامه افزود: اگر جهانی بودن شهر سبب آسیب به مردم شهرمان می‌شود که باید پرونده‌اش بسته شود، باید مشخص شود که حریم ثبت جهانی دقیقا چه حدودی است، یکی از محدودیتهای ایجاد شده توسط قوانین حریم ثبت جهانی در ساخت طبقات بیشتر بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی است که در شرایط کنونی مانع بزرگی است. وی ادامه داد: شهرما در ارتفاع نمی‌تواند حرکت کند در صورتی که در جهان کاملا برعکس است.
وی در ادامه تاکید کرد: نگاه شما در تدوین طرح تفصیلی جدید باید به گونه‌ای باشد که زیرساختها به سمت مرکز استان شدن بم در نظر گرفته شود.
وی همچنین در پایان عنوان کرد: تحت تاثیر هیچ گروهی یا عده‌ای قرار نگیرید، افرادی به دنبال سواستفاده هستند، در تهیه طرح اجازه سوءاستفاده به کسی یا گروهی را ندهید.
دکتر رضا حافظی معاون مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمان در این جلسه در خصوص سابقه طرح تفصیلی بم گفت: بعد از زلزله سال ۸۲ طرح تفصیلی اضطراری برای بم تدوین شد که با توجه به شرایط موجود دارای نقاط ضعف زیادی بود. در سال ۹۰ طرح جامع نیز شروع به تدوین شد که متاسفانه طرح تهیه شده جوابگوی معضلات و مشکلات بم نبود و از طرفی این طرح از سال ۹۰ شروع و در سال ۹۷ به پایان رسید که زمان بسیار طولانی و اطلاعات کاملا فرسایشی شده بود.
وی در ادامه گفت: با تلاشهای صورت گرفته یک پکیچ طرح تفصیلی با رویکرد بازآفرینی و رفع مشکلات شهری در سفر وزیر به تایید رسید.
حافظی در ادامه خاطر نشان کرد: پروسه تامین اعتبار دو سال طول کشید و بلاخره از طرف سازمان بازآفرینی شهری و با دستور وزیر محترم تامین اعتبار شد. وی در ادامه افزود: ۱۶ شرکت مشاور ملی و استانی در مناقصه طرح تفصیلی بم به رقابت پرداختند که نهایتا شرکت آمودان یکی از شرکتهای بومی استان انتخاب شد.
وی در تاکید کرد: شهر جهانی بم به طرحی جهانی هم نیاز دارد، هر چه اطلاعات دقیقتر باشد طرح موفق تر خواهد بود.
لازم به ذکر برای تهیه طرح تفصیلی جدید بم باید از نقشه‌های جدید استفاده شود که محمد بنی‌اسدی شهردار بم در این جلسه از عقد قرارداد با مشاور برای تهیه نقشه‌های جدید خبر داد که البته برای دقت بیشتر و کیفیت بالاتر این نقشه از تصویربرداری هوایی استفاده خواهد شد که حدود چهار ماه طول می‌کشد و متناسب با پیشرفت نقشه‌ها، تدوین طرح تفصیلی هم شروع خواهد شد. گفتنی است مقرر شده تدوین طرح تفصیلی هشت ماه زمان ببرد.
همچنین در این جلسه در خصوص مشکل مسکن فرهنگیان و سامانه GIS و در نظر گرفتن رودخانه‌ها در طرح تفصیلی به تبادل نظر پرداخته شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8451

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.