افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 16 April , 2024
سید صادق احمدی رئیس سازمان تامین اجتماعی بم خبر داد:

بیش از چهار هزار خانوار در بم مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند

  • کد خبر : 4358
  • 01 مرداد 1398 - 11:38
بیش از چهار هزار خانوار در بم مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند

چهار هزار و ۳۲۸ خانوار شهرستان بم که با احتساب افراد تبعه بالغ بر ۷ هزار و ۳۳۲نفر می شوند از تامین اجتماعی حدود ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مستمری دریافت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از ایرنا، رئیس سازمان تامین اجتماعی بم اظهار داشت:تلاش شده بیشتر خدمات این سازمان به صورت غیرحضوری  به بیمه شدگان و مراجعان ارایه شود تا از مراجعات غیرضروری به شعب تامین اجتماعی جلوگیری شود طوری که توانستیم در ماه جلوی ۱۰هزار سفر غیرضروری گرفته شود.

سید صادق احمدی افزود: تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است که درآمدش از پرداخت حق بیمه کارگران تامین می شود و هیچ بودجه دولتی مصوب مجلس دریافت نمیکند.

وی اظهارداشت:تامین اجتماعی شعبه بم با چهارشبعه اجرایی در بم، اقماری رستم آباد، ریگان و کارگزاری تامین اجتماعی به ۹۰ هزار و ۳۷۴ نفر بیمه شده اصلی و فرعی ارایه خدمت می دهد که ۳۲هزار و ۶۹نفربصورت بیمه شده در بیش از ۳هزار و ۸۰۰  کارگاه مشغول  فعالیتند و این اشخاص یکسری افراد تبعه دارند که می توان گفت ۹۰هزار و ۳۷۴نفر بصورت مستقیم با سازمان تامین اجتماعی در ارتباط هستند.

احمدی پرداخت بیمه بیکاری را از جمله وظیفه دیگر این سازمان دانست و افزود:هم اکنون بیش از  یکهزار و ۱۰۰ نفر از مجموعه های مختلف جهت دریافت بیمه بیکاری معرفی شده اند یعنی حدودا مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان بیمه بیکاری توسط این سازمان پرداخت می گردد.

وی ادامه داد:خبرنگاران می توانند به شرط داشتن قوانین خاص خود و شرایط بخشنامه ۱۴۰ می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی کمک دولت استفاده کنندیعنی بجای ۳۰درصد حق بیمه فقط ۲۰درصد آن یعنی با نرخ امسال هر نفر ۱۹۰ هزار تومان پرداخت می کند.

رئیس تامین اجتماعی در خصوص شرایط بیمه زنان خانه دار گفت:زنان خانه داری که کمتر از ۵۰ سال تمام سن دارند، می توانندبا پرداخت ماهیانه ۱۸۲هزارتومان نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد بیمه اقدام کرده و از مزایای بازنشستگی استفاده کنند و چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ۵۰ سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارابودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود.

احمدی با بیان اینکه نرخ حق بیمه و حمایت های بیمه ای در این نوع بیمه، همانند ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد خواهد بود، اظهار داشت: نرخ حق بیمه ١۴ درصد (١٢ درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ حق بیمه ١۶درصد (١۴درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ حق بیمه ٢٠ درصد (١٨ درصد سهم بیمه شده و ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی است.

وی به بیمه دانشجویی اشاره کرد و ادامه داد: دانشجویان می توانند با ورود به دانشگاه از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند و زمانی که با مدرک فوق لیسانس فارغ التحصیل می شوند با ۶سال سابقه وارد بازار کار خواهند شد.

رئیس تامین اجتماعی در خصوص راه اندازی میز خدمت یادآور شد: میز خدمت بمنظور شفاف سازی و کم کردن راه هاست و اگر غیر از این باشد نمادین است و طبق برنامه زمان بندی شده کارشناس متخصص هر واحد براساس ساعت جوابگوی ارباب رجوع خواهد بود که به نفع مراجعه کنندگان است.

احمدی اظهارداشت:یکی دیگر ازخدمات غیرحضوری میزخدمت اینکه بیمه شده می تواند با گرفتن ستاره ۱۴۲مربع از خدمات میز خدمت برخوردار شود و ساعت و روز مراجعه را خودشان تعیین کنند

وی ادامه داد:با توجه به اینکه استان کرمان پایلوت جهت استفاده از خدمات غیرحضوری انتخاب شده است فرد بیمه شده می تواند با مراجعه به سایت دکتر نوربخش به آدرس www.eservicestamin.ir از ۶۴خدمت به صورت غیرحضوری بهره ببرد.

احمدی درخصوص اجرای طرح بخشودگی جرایم کارفرما خاطرنشان کرد:سازمان تامین اجتماعی این طرح با هدف رونق تولید که از سیاستهای اقتصاد مقاومتی و در جهت بهبود فضای کسب و کار و حمایت تولید داخلی است را اجرا می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶هزار و ۹۵۷ کارگاه فعال و نیمه فعال در بم موجود است که مبلغ ۴۶میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکارند این افراد می توانند با مراجعه تا تاریخ ۱۳ شهریور ۹۸ از بخشودگی جرایم استفاده کنند.

به گفته احمدی کارفرمایان می توانند در اجرای طرح کارورزی باگرفتن مددجویان کمیته امداد به عنوان کارگر از تخفیفات ۲۰درصد بخشودگی حق بیمه تا دوسال استفاده خواهند کرد.

احمدی در پایان ضمن اشاره به کارگران منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید گفت:طبق همکاری با مجموعه خودروسازی در جهت کمک به رونق تولید با هماهنگی مدیرکل سازمان و فرماندار شهرستان بم حق بیمه ها را کمتر دریافت کردیم خوشبختانه امسال روند اخراجی ها به نسبت سه ماهه پایان سال ۹۷ کاهش یافته است و پرداخت حق بیمه بیکاری از ۶ ماه تا ۵۰ماه با توجه به شرایط مختلف از جمله سابقه کار و وضعیت تاهلمتفاوت است

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4358

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.