افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 18 October , 2024

برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم بم با محوریت بررسی وضعیت نامناسب خیابانها و معابر

  • کد خبر : 14590
  • 12 مهر 1403 - 10:26
برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم بم با محوریت بررسی وضعیت نامناسب خیابانها و معابر

جلسه پیشگیری از وقوع جرم با محوریت بررسی وضعیت نامناسب خیابانها و معابر شهری بم با حضور سلمان اعظمی رئییس دادگستری، سرحدی جانشین دادستان، صادق دادالله پور معاون عمرانی فرماندار، علیرضا ریاضی شهردار، حامد سلجوقیان رئیس شورای شهر بم و دیگر اعضا امروز چهارشنبه یازدهم مهر ماه در دادگستری برگزار شد.

به گزارش طلوع بم؛ سلمان اعظمی رئیس دادگستری شهرستان بم ضمن تبریک به مناسبت حمله موشکی به رژیم صهونیستی و تقدیر از اقدامات شهرداری بم با اشاره پیگیری حقوق عامه در خصوص برخی مسائل شهری گفت: در مواردی از قبیل روکش آسفالت معابر، اولویت‌بندی پروژه‌ها، سد معبر کمربندی عیش آباد، حصارکشی زمین های فاقد حصار و کارگاههای ضایعاتی سطح شهر مردم مطالباتی دارند که ضروری است پیگیری شوند.
حامد سلجوقیان رئیس شورای شهر بم با اشاره به همکاری همیشگی مراجع قضایی و شهرداری، در خصوص موارد مطرح شده تصریح کرد: سرلوحه شورای شهر بم تعادل در اولویت‌بندی پروژه های شهری و درخواستهای هر محله بوده است. وی همچنین درخصوص وضعیت معابر شهری افزود: بیش از ۳۵۰ کیلومتر نوار حفاری فیبرنوری داریم و این بار سنگینی به واحد عمرانی ما وارد کرده که در حال حاضر با سه اکیپ آسفالت این نوار حفاریها در حال انجام است. وی همچنین خواستار تشکیل کارگروه برای تعیین تکلیف اصناف خیابان عیش آباد و مشکلات سد معبری در این خیابان شد.


علیرضا ریاضی شهردار بم از تمرکز ویژه شهرداری بر مساله آسفالت معابر و کوچه ها تاکید کرد و تشریح کرد: در حوزه آسفالت ۳۰۰۰ کوچه خاکی داشتیم که با پیگیریهای مدیریت شهری و خانم سام نژاد توانستیم بیشترین سهمیه قیر رایگان را از سازمان بازآفرینی دریافت کنیم و امروز بیش از ۸۰۰ کوچه آسفالت شده و البته به دلیل بد عهدی و بهانه گیری های متعدد شرکت کرمان تسطیح کمی از روند کاری ما کند شده که از طریق مراجع قضایی پیگیر و طرح شکایت را هم ارائه کردیم. وی درخصوص آخرین وضعیت سکوی زباله شهرداری نیز گفت: محل که انتخاب شده خاک قابل اتکایی ندارد و ما شش منطقه دیگه را معرفی کردیم و منتظر تاییدهای محیط زیست و آب منطقه ای هستیم.
سمانه سام نژاد رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بم نیز خواستار همکاری مراجع قضایی در خصوص تملک زمین های شهرداری با کاربری فضای سبز شد و تاکید کرد فضای شهری مناسب قطعا بر کاهش جرم اثر مستقیم دارد. وی همچنین خواستار پیگیری قضایی شرکت کرمان تسطیح به واسطه عمل نکردن به تعهدات شد و گفت: قرارداد این شرکت در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بوده و امسال نیز این مبلغ به ۷۸ میلیارد رسیده و این ضرر به شهرداری و بیت المال است.
صادق دادالله‌پور معاون عمرانی فرماندار بم نیز ضمن تقدیر از شهرداری و شورای شهر در حوزه آسفالت معابر گفت: طی جلسه ای با ادارات گاز، آب و برق اعلام کردیم ظرف مدت یک ماه هر حفاری در دستور کار دارند انجام دهند زیرا آسفالت معابر اصلی در دستور کار شهرداری قرار گرفته، پس به مدت سه سال مجوز هیچ گونه حفاری در سطح شهر را نخواهیم داد.


سرحدی معاون داداستان بم در این جلسه با توجه به طولانی شدن مساله سکوی زباله خواستار پیگیری این موضوع از شوی شهرداری ظرف مدت یک ماه شد. وی همچنین تاکید کرد کارگروهی با محوریت شهرداری، اصناف و حوزه قضای تشکیل شود تا درنتیجه هر چع سریعتر وضعیت کارگاه های ضایعات مشخص شود. معاون دادستان بم همچنین اخطار داد در هیچ یک از پروژه های عمرانی دولتی و شهرداری استفاده از اتباع ممنوع است و در صورت گزارش برخورد خواهد شد.
گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد با پیشنهاد رئیس دادگستری جلسه با موضوع ساماندهی آبهای سطحی نیز با محوریت شهرداری و جهاد کشاورزی بم هر چه سریعتر برگزار و تقسیم وظایف شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=14590

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.