افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

برترین‌های جشنواره استانی تئاتر خیابانی در جیرفت شناخته شدند

  • کد خبر : 11270
  • 23 مهر 1401 - 11:13
برترین‌های جشنواره استانی تئاتر خیابانی در جیرفت شناخته شدند
مقام‌های برتر جشنواره استانی تئاتر خیابانی با موضوع آسیب های اجتماعی در جیرفت پس از سه روز اجرا شامگاه جمعه و در اختتامیه این رویداد فرهنگی معرفی شدند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، براساس رای هیات داوران، در بخش نمایش لالایی به کارگردانی نسیبه شاهوردی مقام سوم را کسب کرد و نمایش های غفلت به کارگردانی رضا درویشی و بهارک به کارگردانی محسن پلاشی به طور مشترک مقام دوم را کسب کردند؛ همچنین عنوان نخست نمایش به ریترن با کارگردانی زوج هنرمند سعیده دایی زاده و میلاد مانی زاده رسید.

در بخش بازیگری زن، بهار عربی بازیگر ۱۱ ساله نمایش بهارک شایسته تقدیر دانسته شد. نفر سوم این بخش به مبینا ارژنگی بازیگر نمایش دست برادری رسید. نسیبه شاهوردی  بازیگر نمایش لالایی مقام دوم و سعیده دایی زاده بازیگر نمایش ریترن مقام اول این بخش را به خود اختصاص دادند.

در بخش برترین های بازیگری مرد، مقام سوم به طور مشترک به فرشاد مهدی زاده بازیگر نمایش دست برادری و احسان رضوانی بازیگر نمایش غفلت رسید. مقام دوم هم به صورت مشترک به مرتضی عبدل زاده بازیگر نمایش جامانده و محسن فاریابی بازیگر نمایش لالایی رسید؛ همچنین مقام اول این بخش به میلاد مانی زاده بازیگر نمایش ریترن رسید.

در بخش طرح و ایده نیز مرتضی عبدل زاده نویسنده نمایش دست برادری مقام سوم را از آن خود کرد و احسان رضوانی نویسنده نمایش غفلت مقام دوم و محسن پلاشی مقام اول نویسنده نمایش بهارک را به خود اختصاص داد.

هیات داوران در بخش کارگردانی رضا درویشی کارگردان نمایش غفلت را شایسته کسب مقام سوم دانست و نسیبه شاهرخی کارگردان نمایش لالایی مقام دوم را توانست کسب کند. سعیده دایی زاده و میلاد مانی زاده  کارگردان های نمایش ریترن نیز مقام اول بخش کارگردانی را به خود اختصاص دادند.

در بخش موسیقی از گروه موسیقی نمایش بهارک تقدیر به عمل آمد و گروه نمایش لالایی به عنوان گروه برتر برگزیده شد. همچنین بهترین طراحی فضا و لباس به نمایش ریترن رسید.

نصرالله قادری یکی از داوران این جشنواره در مراسم اختتامیه خطاب به مسئولان فرهنگی گفت: تئاتر هنر مظلومی است هرچقدر به هنرمندان نجیب کشور کمک شود در واقع به فرهنگ ایران زمین کمک شده است.

وی با بیان اینیکه تئاتر هنری بی واسطه رودرو با مخاطبان است افزود: زیرساخت های مادی برای کار هنرمندان باید فراهم شود و اگر آنان در مضیقه مادی نباشند می توانند اندیشه والای خود را به منصه ظهور برسانند.

قادری ادامه داد: هنرمندان تئاتر با تمامی توان و بی هیچ چشمداشتی پا به میدان گذاشته‌اند اما نیاز به آموزش و داشتن کارگاه‌های مداوم دارند؛ لازم است آنچه را می آفرینند به صحنه اجرا بیاورند و مردم ببینند.

وی خطاب به هنرمندان تئاتر هم اظهار داشت: ما مسئول به نتیجه نیستیم مسئول به انجام وظیفه‌ایم بنابراین تئاتر میدان حسادت و رقابت نیست بلکه میدان فنا شدن، ایثار، عشق و دوستی است.

این استاد دانشگاه خطاب به اهالی تئاتر کرمان هم گفت: شما از سرزمین فرهنگ پروری پرورش یافتید، پس حواشی تئاتر را به متن وارد نکنید.

به گزارش ایرنا در اختتامیه این جشنواره تفاهم نامه ای به منظور اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در جنوب کرمان و استفاده از بستر هنر و هنرمندان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و دادگستری کل استان کرمان امضا شد.

جشنواره استانی تئاتر خیابانی برای نخستین مرتبه با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی در جیرفت برگزار شد و علاوه بر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، دادگستری و موسسه سفیران جنوب نیز در برگزاری این جشنواره مشارکت داشتند.

۲۳ گروه به این جشنواره اثر ارائه کرده بودند که از میان آنها نمایش های “دست برادری” از کهنوج، “بهارک” از جیرفت، “غفلت” از کرمان، “لالایی” از جیرفت، “ریترن” از کرمان و “جامانده” از کهنوج برای اجرا و رقابت انتخاب شدند. نصرالله قادری، رضا غریب دریایی، و پژمان شاهوردی داوران این جشنواره بودند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11270

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.